Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: hvornår kan hønsene komme ud igen  (Læst 2475 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline aakande

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 118
hvornår kan hønsene komme ud igen
« Dato: 06 ſeptember , 2013, 09:28 »
hej jeg har lige igår flyttet mine høns over i deres nye hus
hvornår kan jeg så lukke dem ud igen da det ikke huer dem og sidde inde og kigge :)
ny i hønse faget :)

Offline StinneG

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 309
Sv: hvornår kan hønsene komme ud igen
« Svar #1 Dato: 06 ſeptember , 2013, 12:06 »
tillykke med nyt hus :) vi plejer med god succes, at holde dem inde i et døgn ca. så ved de som oftest hvor de skal gå ind for natten. Nogle gange er et halvt døgn nok, vil du være sikker så 2 dage. håber det lykkes :)
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

Bedste hilsner Stine Gersby
www.silkies.dk

Offline Turbomoster

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 238
Sv: hvornår kan hønsene komme ud igen
« Svar #2 Dato: 06 ſeptember , 2013, 12:24 »
Hvis de har adgang til en hønsegård, så behøver man vel ikke at holde dem inde i huset mere end en times tid eller ?? - jeg skal stille nye hønsehuse op i weekenden  /o

Offline StinneG

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 309
Sv: hvornår kan hønsene komme ud igen
« Svar #3 Dato: 06 ſeptember , 2013, 12:29 »
Turbomaster , hvis gården ikke er gigant stor kan man jo altid fange dem ind ved hånd og sætte dem ind i huset om de ikke ved hvor de hører til endnu, men om du vil være sikker på du undgår selv at sætte dem ind gør vi altid det at vi lader dem blive inde noget tid. :) og vi har ret store indhegninger sååå er lidt nemmere at de selv ved hvor de skal sove end vi skal ud og hente dem alle ind på pind :) Men ja kan være de hitter ud af det efter nogle timer også :)
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

Bedste hilsner Stine Gersby
www.silkies.dk

Offline aakande

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 118
Sv: hvornår kan hønsene komme ud igen
« Svar #4 Dato: 06 ſeptember , 2013, 12:39 »
Okay så vil jeg vente til imorgen med at lukke dem ud :) så de selv kan finde ud af at gå ind :)
Hvordan ligger man billeder ind  syntes da i skal se det nye hus :)
Har prøvet men der står billede er for store og så kan man kun lægge et billede ind
ny i hønse faget :)

Offline Turbomoster

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 238
Sv: hvornår kan hønsene komme ud igen
« Svar #5 Dato: 06 ſeptember , 2013, 12:42 »
StinneG - Okay tak for svaret jeg lader dem også blive inde lidt så  8)

Offline Anders Christensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 297
Sv: hvornår kan hønsene komme ud igen
« Svar #6 Dato: 07 ſeptember , 2013, 21:58 »
Da jeg fik mine høns i juni hentede jeg dem om aftenen og satte dem ind i hønsehuset, og næste morgen lukkede jeg dem ud i hønsegården og de klarede fint selv at gå tilbage i huset til sengetid. Så nogle gange er høns åbenbart klogere end som så :)
0,6 Isa Brown
Arbejder på en smart løsning til at holde styr på hønsehold, æglægning og foderforbrug - www.eggstats.dk