Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Er det helt håbløst?  (Læst 10835 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: Er det helt håbløst?
« Svar #15 Dato: 09 Maj , 2008, 10:58 »
Det fremgår ikke om navlekyllingerne er døde eller du har taget livet af dem. Jeg har altså haft kyllinger, der stadig havde en navlestreng hængende og hullet havde ikke lukket sig helt, som har overlevet. Ligger blommesækken helt uden for kroppen, kan de ikke leve. Men har du de førstnævnte, så lad dem være for sig selv, væk fra de friske og se tiden an et par dage.
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Metteoskov

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 108
Sv: Er det helt håbløst?
« Svar #16 Dato: 09 Maj , 2008, 11:22 »
Jeg tog ikke livet af dem. de døde selv. den ene i ægget den anden lige da den var kommet ud. Blommesækken var ikke inde i kroppen på den ene, den sad faktisk helt udenfor :-\ På den anden så det lidt bedre ud, men blommesækken var stadig ikke helt inde i kroppen. De nrøde sussex jeg har fået havde også et lille hul, men den er kommet sig helt og er super frisk.
 endnu et spørgsmål, sussex kyllingen har en meget lille kam, kan det betyde at det er en hane? de andre er silke høns så det er svært at sammenligne.
3 ponyer, 1,2 1,4 spelsaufår og sidst men ikke mindst 0,2 shetland sheepdog Tric. og zobel 1,0 australorps og 0,1 gul orpington

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Er det helt håbløst?
« Svar #17 Dato: 09 Maj , 2008, 13:09 »
Alle sussex har en lille kam når de kommer ud. Ellers har jeg lige avlet 11 haner  :)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Metteoskov

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 108
Sv: Er det helt håbløst?
« Svar #18 Dato: 09 Maj , 2008, 13:42 »
Det lyder godt så er der håb endnu for at jeg kan beholde den ;)
3 ponyer, 1,2 1,4 spelsaufår og sidst men ikke mindst 0,2 shetland sheepdog Tric. og zobel 1,0 australorps og 0,1 gul orpington

Offline Hastrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 33
Sv: Er det helt håbløst?
« Svar #19 Dato: 10 Maj , 2008, 06:03 »
Jeg er selv i samme situation og har stadig æggene i maskinen after 22 1/2 døgn og der er ikke sket noget. Hvor lang tid gik der inden dine klækkede? Jeg venter meget spændt  :)

Offline jesper

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 317
Sv: Er det helt håbløst?
« Svar #20 Dato: 10 Maj , 2008, 06:46 »
hej hastrup
du kan lave en prøve for at se om der er liv i æggene
du tager en spand fylder lunket vand i så tager du æggene nogle stykker ad gangen og putter  ned i vandet hvis æggene vipper er der liv i æggene i nu mhv jesper
jesper
en hønsehunds kryds

Offline Metteoskov

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 108
Sv: Er det helt håbløst?
« Svar #21 Dato: 13 Maj , 2008, 11:36 »
Hej så er der gangi klækningen af andet hold i maskinen :D der er kommet en ud, og det ser ud til at der er flere på vej. Mine første æg klækkede på ca 23dagen men dem der kommer nu har kun lagt i 20dage og de har lagt der i på sammen tid(mærkeligt). men dem der kommer nu er orpingtoner, de andre var suusex og silker. Silkerne klækkede først og derefter sussexerne. Sussexerne er heller ikke begyndt i den her omgang og dermed de sidste igen. Det kan være tilfældigt men jeg ville nu alligevel nævne det. Er der andre der har oplevet at der kan være en smule forskel på racerne?
3 ponyer, 1,2 1,4 spelsaufår og sidst men ikke mindst 0,2 shetland sheepdog Tric. og zobel 1,0 australorps og 0,1 gul orpington

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: Er det helt håbløst?
« Svar #22 Dato: 13 Maj , 2008, 13:53 »
Jeg har læst at hvis befrugtningen fra hanen er rigtig god kan de klække på 20. dagen. Måske er din sussex-hane ikke den mest virile. ;) Jeg har evt. en fin hanekylling til salg.
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Metteoskov

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 108
Sv: Er det helt håbløst?
« Svar #23 Dato: 13 Maj , 2008, 20:34 »
Der så du lige din chance ;D ;D ;D Jeg har netop solgt min hane, så jeg håber sandelig ikke at det er ham der er problemet ;) ??? Jeg kan desværre ikke have hane der hvor jeg bor, naboerne synes ikke at jeg bor et egnet sted >:( men ellers tak for dit gode tilbud :D :D jeg har fået 3 kyllinger idag, og der er flere æg der er revnet, så det bliver spændende. så nu har jeg i alt 6stk og flere på vej ;D ;D
3 ponyer, 1,2 1,4 spelsaufår og sidst men ikke mindst 0,2 shetland sheepdog Tric. og zobel 1,0 australorps og 0,1 gul orpington

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Er det helt håbløst?
« Svar #24 Dato: 13 Maj , 2008, 21:58 »
Spændende Mette - dejligt at høre der er gang i dem!! ;D

Offline Metteoskov

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 108
Sv: Er det helt håbløst?
« Svar #25 Dato: 17 Maj , 2008, 09:39 »
Hej jeg ville lige fortælle slut resultatet af "anstrengelserne" med rugemaskinen. Jeg endte op med, 2røde sussex, 2silker(tak Lone :D), 7 orpingtoner(tak Hanne :D). jeg havde i alt 24 æg så resultatet er ikke prangende. Jeg slog nogen af de æg som blot var blevet brudt i skalden ud, og ALLE lyllingerne var navle kyllinger, så der er vist ingen tvivl om at temperaturen ikke har været stabil. Det skyldes nok både at min maskinen har kørt med for lav temp. og at jeg havde frygtelig svært ved ikke lige at kigge til æggene. Jeg bestemt mod på at prøve igen, men jeg håber nu stadig at en af mine høner vælger at skrukke, så vi kan prøve natur metoden.
TAk for de mange gode råd :)
« Senest Redigeret: 17 Maj , 2008, 09:46 Fra Metteoskov »
3 ponyer, 1,2 1,4 spelsaufår og sidst men ikke mindst 0,2 shetland sheepdog Tric. og zobel 1,0 australorps og 0,1 gul orpington

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Er det helt håbløst?
« Svar #26 Dato: 17 Maj , 2008, 10:58 »
Tillykke Mette <-.

Bedre held næste gang. Det med rugemaskine er vist ikke det letteste i verden, jeg synes der er mange der døjer med det. Jeg håber du snart får en skruk - det slår næsten aldrig fejl ;)

Held og lykke med de små kære pus <.