Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Død kylling - hvad sker der ?  (Læst 2050 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bartelsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 17
  • Ny hønseejer, så der er en masse der skal læres:-)
Død kylling - hvad sker der ?
« Dato: 04 Marts , 2013, 11:12 »
Vi hentede 4 Brahma kyllinger igår, det er fra omkring nov/dec måned. Lavede et sted til dem i kælderen med pallerammer, hø og savsmuld og tråd henover, da det stadig er for koldt for dem ude. I kælderen er der et fyr og ingen træk, så det har i hvert fald ikke været for koldt for dem. Den ene var meget meget stille i morges, virkede som om den bare ville sove og nu op af formiddagen har jeg fundet den død. Den tanke fik jeg slet ikke imorges  :'( øv øv.. Nu er en af de andre meget stille og sidder ved min søn i sofaen og vil bare sove, har meget svært ved at få vand i den og er bange for den er på vej samme vej  :(
Hvad sker der ???? Kan de være blevet stresset af at blive flyttet ? Der er ingen tegn på sygdom og har talt med ham jeg har købt dem af og han har heller ingen sygdom eller tegn på andet og var rigtig ked af at høre det...
Jeg kan simplthen ikke se at vi har gjort noget forkert.... Kan jeg gøre noget for at redde den anden eller skal jeg bare lade det gå naturens gang ?
De to andre går rundt og hygger sig og ser ikke ud til at være nogle problemer med dem, heldigvis.
Håber der er nogen der kan give mig en god forklaring på hvorfor sådan noget kan ske ????

Hilsen Heidi

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Død kylling - hvad sker der ?
« Svar #1 Dato: 04 Marts , 2013, 11:36 »
Jeg må desværre bedrøve dig med, at når høns/kyllinger viser, at de har det skidt, er de som regel ret medtaget. Hvad den fejler, har jeg ikke noget bud på, men giv ekstra varme, forsøg at få vand, gerne med druesukker i, i den, og kryds fingrene.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Bartelsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 17
  • Ny hønseejer, så der er en masse der skal læres:-)
Sv: Død kylling - hvad sker der ?
« Svar #2 Dato: 04 Marts , 2013, 11:49 »
Den har ekstra varme da den ligger puttet i et hånklæde ved min søn i sofaen, Vi forsøger / "tvinger" lidt vand i den en gang imellem. Jeg undre mig bare over at der intet var igår  :(

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Død kylling - hvad sker der ?
« Svar #3 Dato: 04 Marts , 2013, 12:48 »
Høns og kyllinger gør ALT hvad de kan for at virke friske, også selv om de er sløje, så når de ikke kan opretholde "facaden" er det når de virkelig er sløje.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Bartelsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 17
  • Ny hønseejer, så der er en masse der skal læres:-)
Sv: Død kylling - hvad sker der ?
« Svar #4 Dato: 04 Marts , 2013, 13:19 »
Ok, det er jo godt nok at vide... Den der har det dårligt får masser af omsorg i sofaen af sønnike, får vand med jævne mellemrum, har ingen druesukker, men har blandet honning i (regnede med druesukker var for kalorier om at gøre :-)) og så mælkesyrebakterier, og nu begynder den at drikke selv når vi tager vandskålen hen til den :-) Så vi tror på det og krydser stadig fingre...

Offline nygaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 208
Sv: Død kylling - hvad sker der ?
« Svar #5 Dato: 04 Marts , 2013, 15:32 »
 *k
1.1 store gule orpingtoner
1.3. guldvildfarvede dværg silkehøns
0.2 sorte dværg silkehøns
2.0 hunde
1.0 kaniner
3 dejlige børn: teenagepige på 13 år, og to drenge på 7 og 9 år

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Død kylling - hvad sker der ?
« Svar #6 Dato: 04 Marts , 2013, 19:31 »
Gode tegn, at den selv begynder at drikke, prøv at tilbyde mad også *k
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk