Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kattekrig i Skagen..  (Læst 25036 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Kattekrig i Skagen..
« Svar #30 Dato: 22 April , 2011, 07:47 »
Jes, det har helt sikkert været en fertil hankat, hvis bare han var blevet kastreret, havde de haft en rigtig hjemme-hyggekat (og heller ikke et hav af uønskede killinger i nabolaget ;) )
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Margrethe

  • Bruger
  • Indlæg: 399
Sv: Kattekrig i Skagen..
« Svar #31 Dato: 22 April , 2011, 08:44 »
Hvad er det med mange kvinder(ikke alle) og deres katte? En kat får en del kvinder til ikke kunne se ud over egne snævre interessesfære.
"Naboerne skal bare finde sig i kattens natur" - Basta.

Nogen gange ville jeg ønske de samme naboer investerede i en pythonslange eller fugleedderkop, og lod disse interessante skabninger "følger deres natur" med udflugter ind til nabogrunden. Ingen af de to dyr er farlige for mennesker. Men hvor længe mon de samme kattedamer så vil hævde retten til at lade sine husdyr brede sig på naboers bekostning?

Jeg har gudhjælpemig oplevet en sådan kattedame der, i ramme alvor, mente, at naboen der klagede over hendes to katte, jo "bare kune flytte". Han burde altså flytte fordi hun havde valgt at installere to "naboterrorister"...

Skal naboerne så også flytte, hvis de klager over min hanes morgengalen? I så fald bliver det hanen, der ryger, uanset hvor ligeglad jeg personligt er med hanegal. Jeg syns det er ret hys' når folk skaber sig over galende haner. Men har de dét sådan, må man acceptere, at det er sådan, de nu engang ser på det. Og det er ikke min, eller andres opgave at genopdrage voksne mennesker til den "rigtige" indstilling til haner, katte, Amstaff terrier, kvælerslanger, fugleedderkopper osv.

Fordi man selv har kastet sin kærlighed på en dyreart, er det ikke lig med at omgivelserne har samme syn på sagen .Og de skal ikke påtvinges ens egen holdning. Det er faktisk det man gør, hvis man lader sin kat rende ind til naboer, der har frabedt sig det. Byg en voliere til katten, eller undlad at holde kat, hvis man generer sine omgivelser med det. Man installerer heller ikke hønsehold og hanegal i en lejlighed på Vesterbro og be'r naboer, der klager, om at flytte.

Da vores høns rendte ind til naboerne og klagerne begyndte at komme, var hele haven hegnet ind på under et døgn. Jeg ved selv, hvor rasende jeg ville blive, hvis naboerne påtvang mig deres husdyr, og ikke tog min klage alvorligt, men blot begyndte at belære mig om, hvor ligeglad de selv er med kattelort i sandkasser, stank af kattepis, ihjelbidte fugleunger osv. I så fald blev mit næste husdyr nok en Amstaff terrier med hang til katte og besøg i nabohaver. "Det er jo dens natur"...

Med al respekt for den kærlighed til dyr, jeg selv er voldsomt angrebet af. Hensynet til de mennesker, der ikke selv har valgt vores husdyr som plageånder, bør går foran dyrene. Den anden indstilling gavner hverken omgivelsernes syn på vores dyr eller de mennsker der holder dyrene i det lange løb. Tværtimod giver det blot grobund for ændringer i lokale og nationale regler og love, der indskrænker vores mulighed for at holde dyr. Hvilke dyreelskere har glæde af det? Respekter de mennesker, der omgiver dig, så respekterer de også dig, og mange naborkrige kan undgås.

Offline KEW

  • Bruger
  • Indlæg: 579
Sv: Kattekrig i Skagen..
« Svar #32 Dato: 22 April , 2011, 10:02 »
@margrethe
Du vil altid støde på den nabo som er intolerant overfor alt hvad du gør om du så bruger en elektrisk elklipper når du slår græs for ikke at sende unødigt støj ud over naboerne ja så ser han/hun rødt alligevel.
Men din idé med en slange hmmm haha Jeps den kan jeg lide den kan jo også æde den forbistret kat haha.
Men vent nu til sommer så plejer der gerne at komme 1-2 historier i medierne om runaway slanger som er fundet hos en nabo og hvilken panik.
Jeg mindes en enkelt episode nogle år tilbage faktisk var tæt på at stoppe privat hold af  kvæleslanger.
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Kattekrig i Skagen..
« Svar #33 Dato: 22 April , 2011, 11:38 »
Uanset hvad, så er det frygteligt at der lovgives så meget om hønsehold, og at "høns = rotter" stadig er en sejlivet myte blandt folk. Selv mine egne svigerforældre var skeptiske da vi skulle have høns, da de mente at vi så straks ville få rotter igen.

Jeg kan kun ryste på hovedet af kommunalpolitikerne der har set sig ond på hobbyhønseavlere, og så glæde mig over at jeg selv bor i landzone, hvor ingen kan komme efter mig og mine dejlige høns!
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Louise S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 876
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
Sv: Kattekrig i Skagen..
« Svar #34 Dato: 22 April , 2011, 12:57 »
Denne tråd får mig til at mindes, hvorfor jeg i sin tid faldt pladask for min nuværende bolig - jeg har ingen naboer  ;D ;D ;D

Og med 2 løsgående savlmissiler i min (forsvarligt) indhegnede have, så slipper jeg for strejfende katte - de går simpelthen en stor bue uden om min grund  ;)
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Lene Lestat

  • Moderator
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Kattekrig i Skagen..
« Svar #35 Dato: 22 April , 2011, 13:52 »
Jeg er dæleme også glad for at der er en 3-400 m. til mine nærmeste genboer på begge sider af den vej jeg bor på.
Og at jeg har fået steriliseret alle mine 3 hunkatte, så de ikke render deres vej eller kommer med 2-3 kuld killinger om året. Det er nok en af de bedste investeringer jeg har gjort.

Generelt synes jeg ikke det er løsningen med strammere og strammere lovgivning, det rammer desværre kun dem som i forvejen gør det rigtige.

Bare se på den nye hundelov, der render stadig mange kamphunde rundt og der er stadig (på trods af det har været lovpligtigt siden starten af 90érne) rigtig mange hunde som ingengang er registreret.

Dem som er ligeglade i forvejen, hvor deres dyr render rundt, er da også ligeglade med nye love.....

I øvrigt må det hele være et spørgsmål om ansvarsfuldhed og tolerence, vi skal alle være her med vores forskelligheder.

Jeg tror endvidere at mange nabostrideheder som gælder for husdyrene bunder ud i dybere konflikter og det derfor er "nemmere" at ramme naboen med klager over husdyr hold.

For der er virkelig mennesker som IKKE kan gøres tilfredse uanset hvad pokker man gør og som dyrker "brokkeriet" som en stor hobby.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Kattekrig i Fårevejle
« Svar #36 Dato: 22 Maj , 2011, 18:36 »
Så er den gal igen med katte.. Denne gang på Sjælland i Fårevejle

Ekstrabladet
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1558328.ece

Tv2Øst
http://www.tv2east.dk/udsendelser/2011-05-21

Odsherred er såmænd også en af de kommuner som ikke bryder sig om at høns må gå frit på ens egen græsplæne. Manden påstår at han faktisk har henvendt sig til kommunen og at de ikke kan hjælpe. Det kan jeg ikke forstå, for hvis kommunen kan forlange at høns skal være i hønsegård, jamen så kan de jo også forlange det samme med katte.

Så jeg har spurgt kommunen om, med hvilken begrundelse de har afvist at gøre noget ved fritgående katte... Det bliver interessant at se hvilken begrundelse de har (hvis de altså har fået en henvendelse)
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Kattekrig i Skagen..
« Svar #37 Dato: 22 Maj , 2011, 18:48 »
Han skriver, at han ikke vil aflive katte med øremærker, hmmm, hvad så med dem, der er chip'et?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline jane

  • Bruger
  • Indlæg: 417
  • Dejligt med høns i haven!!!
Sv: Kattekrig i Skagen..
« Svar #38 Dato: 09 November , 2011, 22:23 »
Hejsa - ja der er mange synvinkler på dette emne- skal jeg love for.
Jeg har også selv andre´s folks katte inde i min have - og det tager jeg nu stille og roligt.
Om det er en kattelort eller en fuglelort der er i jorden når jeg fjerne ukrudt - det komme så ment ud på et - syntes jeg. Men jeg har nu også et afslappet forhold til dyr. Det er nu lidt sjovt hvordan folk tage dette - hvis man selv har kat - ja så er det ok - har man hund - ja så er det ok - har man høns er det ok - og har man ingen dyr selv - ja så skal alle dyr bare hold sig rigtigt langt væk.
Hunden kan man opdrage - katte kan man bare give en tur med vandslangen (flere gang) den skal så nok lære at den ikke skal komme der!!
Ja vi lever efter hånden i en verden hvor der ikke er meget plads til at gøre som man gerne vil.  Der er snart regl om alt. Katte- hunde -fjerkær-fugle - elefanter - løve og ander "vild" dyr - ja dem er der sgu ikke plads til - Mennesker skal først og fremmest have deres plads --og gud nået og trøste de dyr som kommer ind på min matrikel - uuhhaa da.
Men dette er da bare for lagt ude:
"Kravet om et tæt hegn i skel skyldes dyrenes tilbøjelighed til at skrabe og støvbade, det kan give store gener i form af støvskyer ind over naboens grund." Det kan man da kun grine af!!!!!

Bor i nordsjælland i 3460 birkerød. Sammen med 2 græsk gadehunde og 4 katte
Samt 10 sommerfugle koi og 8 guldfisk i havebassin og et akvarie på 260L
Ja - det er blevet en mindre zoo her hos mig
Mine høns!
5  dværg gule/røde silke
1 grå stor silke
2 sorte silke
2 faverolles
1 kocin
2 maran
1kylling brahma
1kylling Kæmpe jersey
2mille fleur
1 sebrigt
1 hane ?

Offline Lene Lestat

  • Moderator
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Kattekrig i Skagen..
« Svar #39 Dato: 09 November , 2011, 22:33 »
Jeg har også fremmede hankatte på besøg i større eller mindre grad, for gårdene rundt omkring gør DESVÆRRE ikke noget for at mindske deres kattebestand.

Og disse hankatte må da gerne komme, de SKAL BARE IKKE komme ind i huset (åben havedør/vindue) og overstrinte det hele, tæske mine egne katte og tage mit fjerkræ. Der sætter jeg sgu grænsen.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline jane

  • Bruger
  • Indlæg: 417
  • Dejligt med høns i haven!!!
Sv: Kattekrig i Skagen..
« Svar #40 Dato: 09 November , 2011, 22:42 »
det kan jeg da også godt forstår - men desværre - sådan er katte også.
Lige som nogle hunde ikke kan samme med andre - og så bliver der ballade. Har selv en gammle 18 år hankat - og i hans unge år - ja så tror jeg nu at jeg var til dyrlæge med ham 2 gang om mdr fordi han havde været oppe og slås. - det var var ikke særligt sjovt. men der var bare ikke så meget jeg kunne gøre ved det.  Jane
Bor i nordsjælland i 3460 birkerød. Sammen med 2 græsk gadehunde og 4 katte
Samt 10 sommerfugle koi og 8 guldfisk i havebassin og et akvarie på 260L
Ja - det er blevet en mindre zoo her hos mig
Mine høns!
5  dværg gule/røde silke
1 grå stor silke
2 sorte silke
2 faverolles
1 kocin
2 maran
1kylling brahma
1kylling Kæmpe jersey
2mille fleur
1 sebrigt
1 hane ?

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Kattekrig i Skagen..
« Svar #41 Dato: 09 November , 2011, 23:07 »
"Kravet om et tæt hegn i skel skyldes dyrenes tilbøjelighed til at skrabe og støvbade, det kan give store gener i form af støvskyer ind over naboens grund." Det kan man da kun grine af!!!!!

Ja det kan jeg kun være enig i. Medmindre der er tale om høns i den størrelse som fremgik af en vittighedstegning i en gammel tråd. Jeg prøvede om jeg kunne finde den men uden held. Det er en illustration/tegning med en amerikansk bondemand og hans hane, hvor hanen er 3-4 gange så stor som bonden. Jeg tror der er en ladeport i baggrunden og hanen er nok lige så høj som ladeporten. Nogen der kan huske den og ved hvor den kan genfindes?

Der kører iøvrigt to meget lignende tråde om katteproblemer nu. Den anden tråd er Janes om 'katte overdækning'.
Mvh
Erik Andersen

Offline KEW

  • Bruger
  • Indlæg: 579
Sv: Kattekrig i Skagen..
« Svar #42 Dato: 09 November , 2011, 23:22 »
@Jane
skal man så bare acceptere at naboernes katte render og gør som de lyster? eller skal ejeren tage ansvar for det dyr man har valgt at have?

Jeg ville da gerne se naborne hvis jeg anskaffede mig hmmm en slange måske. den kan slet ikke opdrages altså kan jeg ikke gøre noget ved at den render ind til naboen og æder hende lille Papilon eller en fin lille racekat.

det er ikke så meget ret og vrang men mere tag for f.... ansvar for det dyr man har valgt at have og acceptere ikke alle gider at have det dyr på deres matrikel. Tag en løve eller tiger de kan til en hvis grad opdrages og lære mennesker ikke er foder men der vil på et tidspunkt komme en lyst i dyret derfor må man tage ansvar og holde dyret i en indhegning/bur.

til en hvis grad mener jeg folk skulle på skole i at holde et bestemt dyr om man deler det i kategorier skal jeg være usagt men jeg er så træt af at hører om folk der lige mangler et kæledyr enten til familien eller fordi deres barn har fået en passerende trang til et kæledyr og ingen sætter sig ind i hvad de har med at gøre. og gamle skrøner om katte ikke kan opdrages ... helt ærligt.... tilbage på skolebænken i dyrehold...

pyyyyhhhhhhhh så kom den galle ud...
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Kattekrig i Skagen..
« Svar #43 Dato: 09 November , 2011, 23:31 »
pyyyyhhhhhhhh så kom den galle ud...

Kenneth.

Så kom der da noget ud af indlægget. ;)

Vi har alle vore meninger. :)
Mvh
Erik Andersen

Almo

  • Gæst