Nej Mikkel, som Martin siger, er krydsvinger ikke det samme som englevinger, men - som jeg forstår det - det faktum, at vingerne krydses mere eller mindre hen over ryggen. Ingen af dem jeg udstillede, havde den anmærkning, men der er nogle af mine mignon fra sommer 2012, der har det i mere eller mindre udtalt grad. Hvis altså jeg har forstået begrebet korrekt.
En enkelt and fra 2012 har det, hvor vingerne krydser midt på ryggen, jeg forestillede mig, hun skulle tages ud af avl, hvis det er arveligt. Hun har ellers en masse andre gode kvaliteter. Et par andre har det således, at den yderste spids af vingerne krydser hen over hinanden.
Du kan se på dette billede, hvad jeg mener - anden ude til højre i billedet. Det er den, hvor det er stærkest udtalt - billedet er taget, inden de var fuldt udvoksede, og jeg havde klippet i den ene vinge, så de ikke fløj så godt, de er nemlig glimrende flyvere.
Som sagt ønsker jeg om muligt at høre, om det er arveligt, så jeg skal aflive de par stykker, der er tale om.