Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: nye og gamle høns kan stadig ikke sammen efter 15 dage  (Læst 1104 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline aakande

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 118
nye og gamle høns kan stadig ikke sammen efter 15 dage
« Dato: 20 Oktober , 2013, 20:33 »
hej jeg fik mine nye høns for godt 15 dage siden nu . men det ikke for de gamle høns gør dem noget . de hakker måske lige lidt en gang imellem men de gør de jo os mod hinanden :)  så det ikke for de er onde mod de nye mere . men de nye går fuldstændig i panik og samler sig sammen  lige så snart de gamle høns er i nærheden af dem . de nye er ikke bange for mine 3 haner de kan sagtens gå mellem hinanden det kun når hønsene kommer :)
hvad kan jeg gøre for at få  dem til og blive en flok
ny i hønse faget :)

Offline Paw Hansen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 136
Sv: nye og gamle høns kan stadig ikke sammen efter 15 dage
« Svar #1 Dato: 20 Oktober , 2013, 20:56 »
Hvis ikke det er voldsommere end det du beskriver så giver du dem bare noget mere tid. Her har det taget 2 mdr. før der kom rigtig ro på. Nu ligger de ved siden af hinanden (en gang imellem). Så mit bedste råd er bare at give dem massere af tid. I hvert fald så længe de ikke er volsomme ved hinanden.
0.1 gul Orpington 0,2 Brahma 1,0 la bresse 0,2 australorps. katte:-) 0,1 dattier samt en kone der mener, at det med de høns er ved at tage overhånd:-)...

Offline aakande

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 118
Sv: nye og gamle høns kan stadig ikke sammen efter 15 dage
« Svar #2 Dato: 20 Oktober , 2013, 21:00 »
hehe okay jamen så vil jeg bare la den klare skærene selv :)
ny i hønse faget :)

Offline alrk

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 221
Sv: nye og gamle høns kan stadig ikke sammen efter 15 dage
« Svar #3 Dato: 23 Oktober , 2013, 17:35 »
I sommers satte vi 3 new hampshires ind til 2 orpingtons og et par isa browns.

Det tog vel 1½ måned før de begyndte at slappe af i selskab med hinanden. New hampshires blev jagtet rundt af alle de gamle damer. Hanen var dog ganske afslappet i deres selskab.

Observationen med at de slapper af når hanen er i nærheden har jeg også gjort mig. En dag lukkede vi de gakkede gamle damer ud i haven og lod hanen være alene med de nye. Der var fred og fordragelighed, ingen som helst slags hakkeri.

Med hanen i flokken tænkte vi at det ikke ville udarte sig til rå forfølgelse udover lidt hakkeri og renden efter de "nye". Af hvad jeg har kunnet observere i haven og i volieren så har det holdt stik.

Vær tålmodig, de skal nok falde til!
0.2 Faverolles
1.1 Orpington
0.1 New Hampshire
0.1 Isa Brown - Pensionist
0.2 kryds Faverolle kok på New Hampshire