Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Bestilling af rugemaskine fra UK  (Læst 14655 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline voldsgaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 156
Sv: Bestilling af rugemaskine fra UK
« Svar #30 Dato: 20 Juni , 2013, 22:12 »
Hvad er der sket i denne sag, jeg vil i år ha bestilt mig en rugemaskine og overvejer stærkt en Rcom 20 da jeg ikke har behov for en større model.

mvh jens
fynbo på 29 med hang til det simple liv
1.5 Wyandotter i guld/sortrandet
1.3 Dværg Wyandotter i sølv/sortbåndet
1.4.blandnings får
0.2 Hereford

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Bestilling af rugemaskine fra UK
« Svar #31 Dato: 21 Juni , 2013, 00:11 »
Hej Jens.

Ro på nu. Det er EU reglerne de forbryder sig mod og EU er jo 'offentligt' så det klares ikke på en eftermiddag  ;) ;D

En afklaring kan vel forventes inden 2020.  /d

Forhåbentlig tager det ikke så lang tid.

Jeg har i venlige toner, ad flere omgange, gjort RCOM opmærksom på at de arbejder på tynd is, og inviteret til at vi, uden at indblande myndigheder, får genåbnet for muligheden for danske kunder til at købe fra UK. De har, efter en enkelt tilbagemelding med besked om at chefen var ude af kontoret, valgt at holde radiotavshed. De sidste 2-3 mails jeg har sendt til dem (med chefen i kopi) har de valgt at ignorere.

Jeg har derfor kontaktet Europe Direct, som det hedder, og spurgt ind til om det der foregår ikke strider mod Europatraktatens artikel 81. Jeg har ikke nævnt nogen navne overfor Europe Direct, da jeg egentlig stadig ville foretrække hvis vi kunne få genåbnet salget uden en straffesag mod P&T Poultry.

Kontakten til Europe Direct blev foretaget i søndags og jeg fik øjeblikkeligt et auto-reply tilbage som sagde at svartiden normalt var max 3 arbejdsdage. Hmmm - vi har nu passeret 4. arbejdsdag, og jeg har ikke hørt noget tilbage. Overrasket - nej, overhovedet ikke. Jeg har, i en helt anden sag, oplevet at EU er umulige at råbe op, selv om man har håndgribelige beviser for at der sker klare brud på EU's regler.

Nå men hvis jeg ikke får en reaktion fra Europe Direct senest inden weekenden, så er intentionen at kontakte EU direkte (Europe Direct er et lokalt kontor i DK, tilsvarende kontorer findes i de øvrige EU lande). Jeg har fundet de nødvendige adresser allerede, men ville helst undgå at gå den vej, da de kræver navne på de implicerede parter.

Jeg skal nok opdatere, når der er noget at skrive om.

I mellemtiden kan du jo prøve om du kan finde en brugt maskine i DK.     
Mvh
Erik Andersen

Offline voldsgaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 156
Sv: Bestilling af rugemaskine fra UK
« Svar #32 Dato: 21 Juni , 2013, 16:48 »
Hej Erik

Jamen det lyder jo godt nok noget tungt at arbejde med Erik men jeg har overvejet at købe en ny hos america da hos p&t koster de knap 3100kr og america skal ha 3500kr for deres.

mvh jens
fynbo på 29 med hang til det simple liv
1.5 Wyandotter i guld/sortrandet
1.3 Dværg Wyandotter i sølv/sortbåndet
1.4.blandnings får
0.2 Hereford

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Bestilling af rugemaskine fra UK
« Svar #33 Dato: 21 Juni , 2013, 22:57 »
Prisen hos P&T Poultry er fra 18 juni til 18 juli £280 tilsvarende knapt DKK 2.500.

Transporten fra UK er så nok lidt dyrere end indenfor DK's grænser.

Men det hjælper jo lige fedt da der p.t. er lukket for indkøb af RCOM fra P&T for ikke-engelske/irske kunder.
Mvh
Erik Andersen

Offline voldsgaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 156
Sv: Bestilling af rugemaskine fra UK
« Svar #34 Dato: 22 Juni , 2013, 19:30 »
Ja ok Erik men vi må vente og se tiden an.

mvh jens
fynbo på 29 med hang til det simple liv
1.5 Wyandotter i guld/sortrandet
1.3 Dværg Wyandotter i sølv/sortbåndet
1.4.blandnings får
0.2 Hereford

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Bestilling af rugemaskine fra UK
« Svar #35 Dato: 23 Juni , 2013, 00:09 »
Jens

Kan du vente et par dage med at bestille din maskine?

Jeg har netop sendt en lille 'udfordring' til P&T, og håber at de lukker døren lidt på klem.

Jeg forventer at de reagerer i løbet af mandag-tirsdag. Sandsynligvis skal de lige have en juridisk rådgiver indover.
Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Bestilling af rugemaskine fra UK
« Svar #36 Dato: 23 Juni , 2013, 23:24 »
Hej igen Jens.

Du kan bestille din RCOM 20 hos P&T Poultry.

De lover at honorere din bestilling.

 *y *o

Årh, jeg skulle måske lige tilføje at det også gælder for andre.
« Senest Redigeret: 23 Juni , 2013, 23:57 Fra pilegaarden »
Mvh
Erik Andersen

Offline Mette Kleist

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 182
  • Et stædigt æsel kræver en stædig æseldriver...
Sv: Bestilling af rugemaskine fra UK
« Svar #37 Dato: 24 Juni , 2013, 06:47 »
Hej igen Jens.

Du kan bestille din RCOM 20 hos P&T Poultry.

De lover at honorere din bestilling.

 *y *o

Årh, jeg skulle måske lige tilføje at det også gælder for andre.


Hvor er det sejt Erik! Fedt at der er nogen som dig, der tager kampen op.  /o
Det er virkelig godt gået!!  <M *b

Offline Louise Rosenbaum

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 537
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
Bestilling af rugemaskine fra UK
« Svar #38 Dato: 24 Juni , 2013, 08:12 »
GOOD JOB ; )

Offline Lisbet Woller

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 311
Sv: Bestilling af rugemaskine fra UK
« Svar #39 Dato: 24 Juni , 2013, 09:25 »
Godt kæmpet, Erik    /o

Og for lige at vende tilbage til udgangspunktet: du kan godt risikere at maskinen kommer med UK stik - det gjorde min. Vi klippede det af og satte et andet på, sværere var det ikke!
Omkring problemer med maskinen, så havde jeg selv en del "sjov" med den, hvilket resulterede i flere mislykkede rugninger. Jeg prøvede at få P & T til at fikse det på garantien, men den er åbenbart ikke 2 år ligesom her i DK, så den gik ikke. Jeg bestilte nye ventilatorer hos America, og siden har den kørt upåklageligt.

Jeg har aldrig kunnet finde ud af det der med kalibrering, så her skal der stå 38,3 grader på displayet, for at maskinen har en temp. på 37,6-7.
Jeg vil anbefale nye ejere af maskinen at ofre de to midterste pladser på æggebakken, og anbringe et check-up termometer der, indtil man kender sin maskine.

God fornøjelse med den i øvrigt - den er dejlig, når den virker  ;)
« Senest Redigeret: 24 Juni , 2013, 18:29 Fra Lisbet Woller »
0,2 sort/sølvrandet Wyandot
0,8 New Hampshire
0,6 Russisk Orloff
2,5 Trefarvet Sussex
Alle store.
0,19 brun ægland
0,2 Labradorer
1 forstående ægtemand

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Bestilling af rugemaskine fra UK
« Svar #40 Dato: 24 Juni , 2013, 23:17 »
Jeg har faktisk fået en fantastisk god dialog med P&T Poultry. Man kunne måske have ventet at de ville reagere anderledes, når en person de end ikke har registreret som tidligere kunde, pludselig begynder at sende dem mails med referencer til hvilke dele af EU traktaten de forbryder sig mod.
Men de har ageret utroligt professionelle, og relativt hurtigt, og altid svaret i meget høflige vendinger.

Jeg har notificeret EU om RCOM's restriktioner i de 'agent kontrakter' de tvinger ned over hovedet på deres distributører. Dog uden at give EU firmanavne, blot rettet forespørgsel om korrektheden/eller mangel på samme, i sådanne kontrakter. Jeg har indtil videre kun fået et auto-reply om at notitsen er modtaget. Både P&T og RCOM har modtaget en kopi af min henvendelse til EU. RCOM har ikke reageret.

P&T har reageret med tilsagn om at salg til andre europæiske lande er fuldt åbent, og opfordrer til at jeg giver alle nødvendige oplysninger til EU inklusiv deres navn. Som de siger gjorde de med det samme, hvad der var nødvendigt, nemlig at kontakte 'local trading standards' for juridisk bistand og indrettede deres handelsbetingelser derefter.

P&T oplyser samtidig at de faktisk er skide trætte af de restriktioner omkring salg de bliver pålagt af RCOM hele tiden. Restriktionerne betyder, iflg P&T, at feks kun de maskiner/tilbud der lige i øjeblikket ses på P&T's webpage er tilgængelige for P&T. De ville gerne kunne udbyde hele udvalget hele tiden. Hvilket er forståeligt.

P&T oplyser også de er ved at introducere et eget 'brand' kaldet Titan, som skulle være et godt alternativ til RCOM. Jeg har ikke kunnet finde det på deres webpage (kun produkter som æggelyser, automatisk hønselem osv), så jeg har efterspurgt et link. Det vender jeg tilbage med når modtaget.

 


Mvh
Erik Andersen

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Bestilling af rugemaskine fra UK
« Svar #41 Dato: 25 Juni , 2013, 19:28 »
Du er genial, Erik  /o /o /o
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling