Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Et stakkels kat og hendes killinger.  (Læst 23998 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Katinka

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 78
  • Dyreportrætmaler :)
    • Galleri Katinka
Et stakkels kat og hendes killinger.
« Dato: 04 Juni , 2012, 12:44 »
Goddag allesammen,

Jeg har et lille historie som jeg gerne vil dele.
Vi har lige købt et nyt hus og da vi fik nøglen til det fandt vi ud at der var to katter lukket inde i kælderen af sidste ejer.
1 af dem var allerede død og den anden (et meget sød missekat) var meget tynd.
Selfvølgelig beslyttede jeg at hun gerne må blive boende hos os selvom vi allerede havde et gammel missekat. Men så blev den her tynd kat pludselig meget tyk og fand vi ud at hun var dragtig. Hun har født killinger den 24 maj og alt gik godt indtil nu. I morges var 1 af killinger næsten død og andre 3 havde det ikke så godt. Jeg tog dem med til dyrlægen og fand ud af moren har et slags eksem på maven så at det er svært for hende at give mad til killingerne. Nu har moren fået medicin og killinger skal jeg give ekstra mælk nogen gange om dagen. Nu håber jeg bare for missekatten at alt vil gå godt fra nu, da jeg synes at hun har allerede været så uheldi i hendes unge liv (hun er ca. halvanden år siger dyrlægen). Jeg håber at alle killinger blive levende i nu og at jeg kan bagefter finde et godt hus til dem. Jeg har allerede beslyttet mig at jeg vil sælge dem for 400 kr. styk da de er kosten for vaccination og ormekur, så de at vært fald få et god start og jeg behøver selfvølgelig ikke at tjene penge på den her frygtlige historie.
Så det var det hele jeg gerne ville have sagt :)

Offline Leif Tranum

  • Bruger
  • Indlæg: 1 219
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Et stakkels kat og hendes killinger.
« Svar #1 Dato: 04 Juni , 2012, 12:52 »
En flot behandling de har fået af dig.Jeg håber du kommer af med dem og får dækket dine udgifter.Det undrer mig meget at man kan komme til at lukke 2 katte inde i sin kælder når man forlader huset.Det lugter lidt af planlægning..............
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Katinka

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 78
  • Dyreportrætmaler :)
    • Galleri Katinka
Sv: Et stakkels kat og hendes killinger.
« Svar #2 Dato: 04 Juni , 2012, 12:55 »
Hej Tranum,
Jo, jeg har snakket med manden bagefter, han har sagt at en af dem var tilløbet og var syg allerede og den anden var hans. Han vidste godt de var der.

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Et stakkels kat og hendes killinger.
« Svar #3 Dato: 04 Juni , 2012, 13:16 »
Sikke da en usympatisk hussælger /1. Synd for den døde kat men heldigt for missemor at du overtager ansvaret. I øvrigt giver det nogle utroligt menneske-hengivne katte når de dels får flasketilskud, dels alligevel har mor og søskende. Jeg har givet en del flaske, da jeg har haft en siameserkat, der syntes at en normal kuldstørrelse var 8 killinger  :o. Hun passede dem fint men afleverede dem nogle gange i døgnet (f.eks. fast klokken 2.30 om natten) til mig - så kunne jeg give flaske mens hun fik sin skønhedssøvn ::).
Tag nogle billeder af de små og læg ind her på Forum med jævne mellemrum - så skal de nok finde nye hjem.
Og så er det i øvrigt flot at du påtager dig ansvaret <M
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Et stakkels kat og hendes killinger.
« Svar #4 Dato: 04 Juni , 2012, 13:27 »
Velkommen på forum, Katinka :D
Det var dog en ualmindelig grum historie, han skulle straffes den tidligere ejere, man kunne jo lukke ham inde i en kælder i flere dage uden vådt eller tørt  /1
TAK til dig fordi du påtager dig ansvaret for missemor og killingerne, og læg endelig billeder her, så kan du sikkert komme af med dem, når de er de 12 uger gamle, som de skal være i Danmark, før man må sælge dem.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Leif Tranum

  • Bruger
  • Indlæg: 1 219
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Et stakkels kat og hendes killinger.
« Svar #5 Dato: 04 Juni , 2012, 14:09 »
Hej Tranum,
Jo, jeg har snakket med manden bagefter, han har sagt at en af dem var tilløbet og var syg allerede og den anden var hans. Han vidste godt de var der.

Jeg havde meldt ham på nuværende tidspunkt...............
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Katinka

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 78
  • Dyreportrætmaler :)
    • Galleri Katinka
Sv: Et stakkels kat og hendes killinger.
« Svar #6 Dato: 04 Juni , 2012, 16:42 »
Tak for svarerne i allesammen. Og i skal ikke giver mig ros for at jeg tage mig af den her missekat, jeg synes bare at det er som alle mennesker skulle gjør :)
Desværre tror jeg at det mindste killing ikke vil overleve det hele men jeg prøver alt jeg kan.
Jeg vil gerne lægge billeder i når de er lidt stører og har øjne åben (hvis der er en af jer der kan forklare mig hvordan og hvor jeg skal lægge det inde?)
Selfvølgelig vil killinger ikke rejse fra deres mor før de er 12 uger gammel ;)

Offline Leif Tranum

  • Bruger
  • Indlæg: 1 219
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Et stakkels kat og hendes killinger.
« Svar #7 Dato: 04 Juni , 2012, 16:46 »
 *b
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Lene Lestat

  • Moderator
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Et stakkels kat og hendes killinger.
« Svar #8 Dato: 04 Juni , 2012, 17:39 »
Tænk at man kan gøre sådan mod levende væsner. /d

Desværre er der ikke rigtigt nogen konsekvens for sådanne handlinger her i Danmark.

Jeg håber kattene klarer det- /o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Et stakkels kat og hendes killinger.
« Svar #9 Dato: 04 Juni , 2012, 18:08 »
 /o
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Katinka

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 78
  • Dyreportrætmaler :)
    • Galleri Katinka
Sv: Et stakkels kat og hendes killinger.
« Svar #10 Dato: 04 Juni , 2012, 20:05 »
Desværre har mindste killing ikke overlevet historien men de andre tre har det fint og medicinerne hjælper meget godt hos mor, hun ammer igen og er glad :) Yuppi!

Offline Katinka

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 78
  • Dyreportrætmaler :)
    • Galleri Katinka
Sv: Et stakkels kat og hendes killinger.
« Svar #11 Dato: 04 Juni , 2012, 20:36 »
Sikke da en usympatisk hussælger /1. Synd for den døde kat men heldigt for missemor at du overtager ansvaret. I øvrigt giver det nogle utroligt menneske-hengivne katte når de dels får flasketilskud, dels alligevel har mor og søskende. Jeg har givet en del flaske, da jeg har haft en siameserkat, der syntes at en normal kuldstørrelse var 8 killinger  :o. Hun passede dem fint men afleverede dem nogle gange i døgnet (f.eks. fast klokken 2.30 om natten) til mig - så kunne jeg give flaske mens hun fik sin skønhedssøvn ::).
Tag nogle billeder af de små og læg ind her på Forum med jævne mellemrum - så skal de nok finde nye hjem.
Og så er det i øvrigt flot at du påtager dig ansvaret <M


8!!! Det er da nok!! Så er jeg bare glad at vores kat ikke har 8 :)

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Et stakkels kat og hendes killinger.
« Svar #12 Dato: 04 Juni , 2012, 21:29 »

8!!! Det er da nok!! Så er jeg bare glad at vores kat ikke har 8 :)
Ja, der var jo killinger overalt fra de var fire uger gamle.... Jeg beholdt selv to fra to forskellige kuld. De var endnu mere "personlige" end siamesere er flest - og det siger en del. Totalt tillidsfulde. Jeg var jo deres MOR. Faktisk havde jeg dyrlægen hjemme første gang der var 8 killinger i kuldet. "Man" anbefalede at kuldet max. var på 6 killinger, når de skulle stambogsføres. Dyrlægen kunne imidlertid ikke udvælge nogle "svage" og gav rådet med flaskesupplement.... Så det blev det første danske stambogsførte kuld på 8. Og de var store og flotte og vandt faktisk både avls- og kuldklassen til mig efterfølgende. Så flaskekillinger kan altså også godt nogle ting.
Nu, du selv kan vælge, kan du jo nøjes med at give lidt ekstra OM DAGEN indtil de er velpolstrede og missemor kommer i gang med produktionen. Tre skulle hun jo nok kunne klare uden hjælp om nogle dage.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Katinka

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 78
  • Dyreportrætmaler :)
    • Galleri Katinka
Sv: Et stakkels kat og hendes killinger.
« Svar #13 Dato: 04 Juni , 2012, 21:37 »
Ja, der var jo killinger overalt fra de var fire uger gamle.... Jeg beholdt selv to fra to forskellige kuld. De var endnu mere "personlige" end siamesere er flest - og det siger en del. Totalt tillidsfulde. Jeg var jo deres MOR. Faktisk havde jeg dyrlægen hjemme første gang der var 8 killinger i kuldet. "Man" anbefalede at kuldet max. var på 6 killinger, når de skulle stambogsføres. Dyrlægen kunne imidlertid ikke udvælge nogle "svage" og gav rådet med flaskesupplement.... Så det blev det første danske stambogsførte kuld på 8. Og de var store og flotte og vandt faktisk både avls- og kuldklassen til mig efterfølgende. Så flaskekillinger kan altså også godt nogle ting.
Nu, du selv kan vælge, kan du jo nøjes med at give lidt ekstra OM DAGEN indtil de er velpolstrede og missemor kommer i gang med produktionen. Tre skulle hun jo nok kunne klare uden hjælp om nogle dage.
Jo, det havde jeg også tænkt mig, at bare give dem lidt ekstra om dagen. Missemor har nok produktion men da hun har den der eksem som giver hende så meget ond kan hun bare ikke amme så godt. Men hun har fået medicin og smertestiller så det går faktisk meget bedre og hun ammer dem allerede igen men bare ikke nok, (hun vil meget gerne passe og amme dem men kan det bare ikke i nu) så hjælper jeg hende lidt :)

Offline Cartouche

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 136
Sv: Et stakkels kat og hendes killinger.
« Svar #14 Dato: 04 Juni , 2012, 22:00 »
Hvor skønt Katinka. Du er en god Kattebedstemor  /o Fortsæt det gode arbejde, jeg håber alle bliver sunde og raske. Du skulle tage og bede sælger om at betale dyrlægeregningen og medicinen til missemor. Han har jo indrømmet at kattene var hans, og dermed hans ansvar. Sådan en dyrplager skulle politianmeldes og have et spark i rxxxx....... >:(
Godt du er der for dem. Sikke en frygtelig død at dø af tørst og sult, lukket inde i en kælder....Jeg bliver så harm. Der er ingen undskyldninger for dyrplageri. Sælger skulle prøve samme kur selv!
Held og lykke med projektet og et stort kram fordi du er en dyreven  *b