Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kattekrig i Skagen..  (Læst 25107 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Kattekrig i Skagen..
« Svar #15 Dato: 20 April , 2011, 15:08 »
Jamen Gunni hvis han ikke tager dine kyllinger og bliver neutraliseret, hvilken skade kan han så gøre hos dig, hvis han overhovedet kommer igen ?
Min gamle hankat der huserede indtil jeg opdagede at han faktisk indtog et andet hjem, blev så kastreret, og derefter kunne jeg se ham stå i haven og se ud som om han faktisk ikke vidste hvorfor han var gået ud .... jeg tror aldrig han kom i sit andet hjem igen  /o

Godt man bor på landet hvor høns frit kan bevæge sig rundt i egen have, og faktisk går mine høns aldrig hjemmefra, hverken da jeg havde 10 tdr. land, eller efter vi er flyttet til 1 tdr. land, når de skal på udflugt, går de fra hønnsehaven rundt om huset og ned i haven.(måske de tror de så er hos naboen  ;D )
Da jeg boede i villa i byen ed ca. 600m2 gik hønsene heller ikke hjemmefra, kun store kyllinger kunne af og til findes inde hos naboen, som fodrede dem med rester, så det kan man vel ikke fortænke dem i..

Finn har ret, det er helt hen i vejret at lovgive i øst og vest.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline KEW

  • Bruger
  • Indlæg: 579
Sv: Kattekrig i Skagen..
« Svar #16 Dato: 20 April , 2011, 16:18 »
Lov giv i øst og vest er jo ikke spørgsmålet her for der er en lovgivning men den bliver ikke håndhævet.
Blev den det så var der nok ikke de store problemer.
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

pylle pylle

  • Gæst
Sv: Kattekrig i Skagen..
« Svar #17 Dato: 20 April , 2011, 16:34 »
Jeg kan ligesågodt sige det som det er, JEG HADER KATTE! De er da meget søde og sjove og lege med! Men der stopper det også. Tamkatte har taget kyllinger hos mig, og de bruger mine have, urtehave, græsplæne ja selv krukker til at skide i! Her lugter af kattelort når jeg kommer i haven!
Det værste er, at mine 2 små hunde, har en forkærlighed for kattelort.. og så behøver jeg ikke skrive mere der!
Og nu ikke noget med at jeg skal opdrage på mine hunde! For det første er det MIN have! Den ER HEGNET IND! Og jeg har forsøgt mig med alverdens metoder til at stoppe spisning af alternative snacks!
Jeg har købt en rævefælde i håbet om at fange den møgkat. Men jeg har gemt den væk igen, fordi jeg tænker hvad jeg skal gøre med lortet når jeg fanger den.
Jeg gider ikke betale 1000 kroner for at få den aflivet. Samtidig tænker jeg, at det er nogens kæledyr..
Og igen, det er jo ikke kattens skyld, at mine have er så smuk og dejlig, med blød og velrevet jord, lige til at ælte poterne i!

Så.. den kommer ikke længere end til, at jeg HADER KATTE!

Jeg har faktisk overvejet at anskaffe mig en udekat. Så kan han jage dem allesammen væk, og skide i naboens have! se det kunne man gøre..

frida

  • Gæst
Sv: Kattekrig i Skagen..
« Svar #18 Dato: 20 April , 2011, 16:46 »
Jeg hader ikke katte, men jeg bryder mig ikke om at de sidder og "lurer" på mine dværg-silker, og tager mine kyllinger ???. Jeg bryder mig endnu mindre om, at vi skal have flere regler, love og paragraffer :-\. Der findes jo regler om at vores dyr, skal blive hos os selv, så det hjælper nok ikke med endnu flere regler :-X.

Jeg er kommet dertil, at så længe ingen klager over mine haner og høner, så klager jeg heller ikke over folks katte, der kommer og ski--- i min have ;)


Offline Lars Erik Bobsin

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 866
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
Sv: Kattekrig i Skagen..
« Svar #19 Dato: 20 April , 2011, 17:01 »
Jeg er kommet dertil, at så længe ingen klager over mine haner og høner, så klager jeg heller ikke over folks katte, der kommer og ski--- i min have ;)

Og hvis dine høns sk.... på naboens græsplæne???

frida

  • Gæst
Sv: Kattekrig i Skagen..
« Svar #20 Dato: 20 April , 2011, 21:48 »
@Lars Erik Bobsin. Hvis det sker at mine høns sk.... på hans græsplæne, så melder jeg ham sørme for tyveri *g

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Kattekrig i Skagen..
« Svar #21 Dato: 20 April , 2011, 22:26 »
jeg er ikke den store kattefan. min nabo er og det er fint. hendes katte, og alle de andre i kvarteret kommer en gang i mellem forbi vores have.vores jagthund kan ikke li dem, så han smider dem ud, og skulle det ske han en dag fanger en af dem,,, ja han får nok ikke skæld ud, men jeg vil heller ikke opmuntre ham til det.katte ejere har pligt til og holde deres dyr ude af min have, og jeg skal nok holde mine derinde. der burde være ens regler og sanktioner for alle
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Kattekrig i Skagen..
« Svar #22 Dato: 21 April , 2011, 05:58 »
Både hunde- og katteejere ville jo nok protestere vildt og voldsomt, hvis deres dyr ikke måtte færdes frit på egen grund, men forlangtes holdt i løbegårde ::)
Og det er jo i grunden det, som tråden handler om, forskelsbehandling mellem f.eks hund/kat og fjerkræ.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

karina dj

  • Gæst
Sv: Kattekrig i Skagen..
« Svar #23 Dato: 21 April , 2011, 08:55 »
Det var en rigtig go' pointe Marianne...  /o


Offline Leif Tranum

  • Bruger
  • Indlæg: 1 219
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Kattekrig i Skagen..
« Svar #25 Dato: 21 April , 2011, 16:43 »
Jeg tror det beror på at folk, med undtagelse af os der har høns, ikke har nogen følelse overhovedet for fjerkræ, desværre. De kan ikke forestille sig, at vi holder af vore dyr som også har personlighed og krav på et godt liv.

Kommer talen på katte, hunde eller heste, for den sags skyld også mink, ja, så er det noget helt andet, for disse dyr er det såååå synd, hvis de lider overlast. Det kommer så til udtryk, når pressen skal omtale div. sager.

Selvfølgelig skal folk holde deres katte hos sig selv, især da i et villakvarter, hvor haverne er på størrelse med et frimærke.

Os andre der bor ude på Søren Ty....... mark er problemet ikke så stort, bortset fra at man ved, at kattene kan komme af dage på den ene eller anden måde, hvis de bevæger sig ud af matriklen, men da det er katte der skal holde mus og rotter væk kan man ikke spærre dem inde, blot sørge for, at de er neutraliserede og håbe på at de bliver hjemme.

Jeg bliver selv enormt sur, når der kommer fremmede hankatte, især dem der er tamme og som frejdigt går ind i huset og strinter eller stjæler mad fra køkkenbordet og så har jeg kun et ønske KILL IT.Kan godt forestille mig at andre, hvis de får besøg af mine har det lige sådan.

VH Gunni.

VH Gunni.
Og hvordan holder man så lige sine katte inde på egen matrikel ????
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline *Christie*

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 146
Sv: Kattekrig i Skagen..
« Svar #26 Dato: 21 April , 2011, 16:55 »
Og hvordan holder man så lige sine katte inde på egen matrikel ????

Det gør man ved at hegne sin have ind eller byggeet kattevoliere.
Flere og flere hegner haven kattesikkert ind og holder sine katte på egen matrikel.

Vi har hegnet en pæn del af vores have ind, bl.a vores teresse, så kattene kan nyde haven sammen med os.

Men jeg kender flere der har hegnet hele haven ind. Det er meget brugt hos opdrættere af katte.

Man hegner ind med et højt trådhegn, nogen sætter en mild strømtråd øverst ( som i hundegårde ) andre laver et "knæk" der går indaf, så kattene ikke kan komme over. Meget simpelt.

Nu holder vi vores katte på egen matrikel, så jeg bliver gal, når jeg så finder naboens møgkræ i færd med at skide i mit grøntsagsbed !

Her er et link, til div. kattemenneskers indhegninger: http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?10917-Vis-mig-din-kattesikre-haveindhegning

Offline KEW

  • Bruger
  • Indlæg: 579
Sv: Kattekrig i Skagen..
« Svar #27 Dato: 21 April , 2011, 19:07 »
Se det er jo yderst fornuftige katte folk som tænker på dyrets ve og vel samt sine naboer /o
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

karina dj

  • Gæst
Sv: Kattekrig i Skagen..
« Svar #28 Dato: 21 April , 2011, 19:08 »
 :D og på pengepungen da det ikke er sjovt at få sin dyre højtpræmierede kat kørt over i trafikken  :P

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Kattekrig i Skagen..
« Svar #29 Dato: 21 April , 2011, 22:30 »
se det er jo i mine øjne en grund til og holde sine dyr hjemme hos sig selv. jeg ville blive ked af det hvis mine dyr blev kørt ned eller bare blev væk. min moster og onkel havde på et tidspunkt en kat som blev væk i lange perioder, for til sidst og dukke op hjemme for og blive lappet sammen og fodret op igen.jeg har ikke forståelsen af hvilken hygge/gavn der er ved og holde dyr som man ikke aner hvor er eller hvad laver. samtidig undrer jeg mig meget over at vi i kommunen (esbjerg) ikke må ha høns gående frit i haven selv om den er hegnet ind, så længe mine naboer ikke bliver generet af dem og de er på min grund kan jeg ikke se årsagen til de regler kun gælder fjerkræ
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk