Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor længe  (Læst 4756 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

  • Gæst
Sv: Hvor længe
« Svar #15 Dato: 22 Marts , 2012, 21:55 »
Man kan vel næppe gi den blå skylden for at slå kyller ihjel på 20. dagen eller? Så du ikke liv på 20. dagen?

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Hvor længe
« Svar #16 Dato: 22 Marts , 2012, 22:09 »
Man kan vel næppe gi den blå skylden for at slå kyller ihjel på 20. dagen eller? Så du ikke liv på 20. dagen?

Jeg har det sådan, at jeg giver aldrig rugemaskinen skylden (nu har jeg en god og driftsikker maskine) men hvis noget ikke er optimalt, så er det ham der styrer hele cirkuset  ;D   og det er lige fra pasning af: avlsdyr/rugeæg/rugemaskinen(temperatur/fugt)

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Hvor længe
« Svar #17 Dato: 22 Marts , 2012, 22:19 »
Åh det var ærgeligt :( dit lille enebarn er velkommen i legestue heroppe, hvis ikke du har en skruk til at passe den? Har indtil videre 4 maran kyllinger og 20 æg i rugemaskinen(dag 20)
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Hvor længe
« Svar #18 Dato: 22 Marts , 2012, 23:19 »
Jeg siger ikke at det udelukkende er maskinens skyld..andre ting kan spille ind som Rudy siger. En rugning kan jo mislykkes både i starten af en rugning og i slutningen.
Men der er nu stadigvæk mange der klager over den blå..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Høns i haven

  • Gæst
Sv: Hvor længe
« Svar #19 Dato: 22 Marts , 2012, 23:44 »
Du tog vel ikke den første ud på 20 dagen. Det er tit der det går galt hvis man åbner maskinen under klækningen.

Offline Dorte K

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 739
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
Hvor længe
« Svar #20 Dato: 22 Marts , 2012, 23:47 »
Øj, øv da Anja, det var træls! Du må have gang i næste rugning, og se om det går bedre! Evt prøve en anden maskine, - jeg er forresten meget tilfreds med min R com 20 standard modellen!
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk
_________________________________

Offline Marianne (Fimpe)

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 361
  • Hørby, 9300
Sv: Hvor længe
« Svar #21 Dato: 23 Marts , 2012, 13:06 »
øv øv øv det var træls. Har i åbnet æggene og set efter om kyllingerne var færdige eller evt havde fejl/underudviklet.

Ang. at åbne maskinen under klækning så spiller det vist ikke den store rolle, de få sekunder burde ikke ændre noget. Jeg åbner min klækker flere gange for at fjerne æggeskaller og tørre kyllinger.

Kom og hent nogle nye sussex æg, den lille kylle kan også komme under skruk her hvis det er...
Røde dv. silker
Perlegrå dv. silker
Sort dv. silker
Gul dv. silker
Stor lys sussex
Boergeder, KID TIL SALG
Schæferhund
Handymand og 2 dejlige drenge
Formand i
www.silkehoenseklubben.dk
Medlem af
www.vendsysselfjerkraeklub.dk
www.racefjerkrae.dk