Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Info om udstillinger ?  (Læst 9376 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline cmilton

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 336
  • Be Happy :D
Info om udstillinger ?
« Dato: 08 November , 2012, 11:57 »
Hej Venner.

Hvordan kan man på forhånd se hvilke racer der er på de forskellige udstillinger?

Bor ved Randers og har set at Randers og Hadsten har udstilling i weekenden d. 17-18 Nov, og har forsøgt både på Randers Fjerkræklub (arrangøre) og Hadsten Fjerkræklub (arangøre) hjemmesider, men kan ikke rigtigt finde noget... Mon det bare er mig der ikke kan finde det??
1.4 Araucana
1.2.2 Serama

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Info om udstillinger ?
« Svar #1 Dato: 08 November , 2012, 12:17 »
Det er jo op til de enkelte klubber om hvor meget eller lidt de vil lægge op af oplysninger på deres hjemmesider eller andre steder, som f.eks Forummet her.  Mange skriver bare antallet f.eks der er tilmeldt 235 dværghøns, 30 store høns og 5 ænder.

Andre oplyser hvad der er udstillet af racer. Det gør jeg f.eks som formand for Sydhavsøernes Fjerkræ Klub, for medlemmerne tilmelder til mig. Men jeg er også den fra klubben som bruger mest tid foran computeren. :o :(

Det kommer også til at stå i det "Grønne Blad" hvad der er tilmeldt af racer/variteter til LU i år, og der står også hvad der var udstillet sidste år, så man kan sammenligne.

Men man skal også lige vide at der er rigtigt meget at gøre op til en udstilling og at det er frivillige som bruger tid på det. Og at man først kan skrive det, når tilmeldingsfristen er udløbet.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline cmilton

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 336
  • Be Happy :D
Sv: Info om udstillinger ?
« Svar #2 Dato: 08 November , 2012, 12:34 »
Det var bestemt heller ikke ment som en kritik :) Har selv siddet i diverse bestyrrelser ang. ponytrav og anden rideklub, men var bare mere om jeg skulle kigge et andet sted, nu hvor man er helt grøn i det med udstillinger osv :) Så jeg ved nok om nogen hvor meget tid og energi det kræver at arrangere, drive klubber osv :)

Var til min allerførste udstilling for fjerkræ i sidste weekend (som tilskuer) og det var sku rigtig spændende må jeg indrømme ;)
1.4 Araucana
1.2.2 Serama

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Info om udstillinger ?
« Svar #3 Dato: 08 November , 2012, 12:46 »
Det nærmeste må være at holde øje med deres hjemmesider og se om der dukker noget op.  /o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline cmilton

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 336
  • Be Happy :D
Sv: Info om udstillinger ?
« Svar #4 Dato: 08 November , 2012, 12:49 »
Jeg må prøve :) Tror ihvertfald jeg vil se om jeg kan nå ned til Bjerringbro på Søndag... Der skulle være godt 200 fjerkræ tilmeldt :D Det glæder jeg mig til at se :) Håber på at se nogle Legbarfarvet Orpington (for at sammenligne med mine egne) :)

Nogen der ved om Serama'er er blevet godkendt i DK endnu ?? (havde hørt de vidst ikke var) Ellers håber jeg at se nogle af dem også :P
1.4 Araucana
1.2.2 Serama

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Info om udstillinger ?
« Svar #5 Dato: 08 November , 2012, 12:52 »
Serama er ikke anerkendt. (endnu)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline cmilton

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 336
  • Be Happy :D
Sv: Info om udstillinger ?
« Svar #6 Dato: 08 November , 2012, 12:54 »
Hmm... Det er måske ikke noget man "bare lige gør" ??
1.4 Araucana
1.2.2 Serama

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Info om udstillinger ?
« Svar #7 Dato: 08 November , 2012, 13:03 »
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=1569.msg12059#msg12059

I det "Grønne Blad" nr. 6 juni - 2012 er der en standard for Serama, hvor racen er beskrevet.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline cmilton

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 336
  • Be Happy :D
Sv: Info om udstillinger ?
« Svar #8 Dato: 08 November , 2012, 13:07 »
Fedt... Tusind tak for det link !!!!  /o

Dvs at den "bare" skal meldes til LU og godkendes der?? Jeg er ikke helt "klog" inde for det udstilling, så du må undskylde tåbelige/gentagne spørgsmål   :angel:
1.4 Araucana
1.2.2 Serama

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Info om udstillinger ?
« Svar #9 Dato: 08 November , 2012, 13:35 »
Bare og bare, men ja det er på LU det foregår.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline cmilton

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 336
  • Be Happy :D
Sv: Info om udstillinger ?
« Svar #10 Dato: 08 November , 2012, 13:37 »
Hehe... Jow jow bare og bare :) Det var bare for at have en idé om hvor langt man er med det :P Ved du om den standard beskrivelse er til at finde på nettet?? Har nemlig ikke Juni udgaven :)
1.4 Araucana
1.2.2 Serama

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Info om udstillinger ?
« Svar #11 Dato: 08 November , 2012, 15:24 »
Du skal være velkommen til at komme til Hadsten og kigge dyr. Sidder lidt med hovedet begravet for tiden, så har ikke lige fået reklameret på Forum.
Der er en masse at kigge på kan jeg love dig for og hvis jeg ikke render rundt med hovedet under armen kan vi da sagtens få en snak og du kan bare spørge løs om nyopdræt og LU og hvad problematikken er ved godkendelse af Serama. Så skal jeg prøve at besvare det så godt jeg kan.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline cmilton

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 336
  • Be Happy :D
Sv: Info om udstillinger ?
« Svar #12 Dato: 08 November , 2012, 15:45 »
Lyder sku som en aftale Frank :P Ovenstående må ikke forståes som kritik af jeres frivillige arbejde :) Jeg havde også regenet med at komme derned Søndag :) (arbejder i Hadsten) :)
1.4 Araucana
1.2.2 Serama

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Info om udstillinger ?
« Svar #13 Dato: 08 November , 2012, 18:07 »
Det lyder helt fint så og skal prøve at få tid ellers er der nok nogle andre at snakke med.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline cmilton

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 336
  • Be Happy :D
Sv: Info om udstillinger ?
« Svar #14 Dato: 08 November , 2012, 18:13 »
Mon ikke det hele lykkedes :-) Synede ihvertfald det hele er meget spændende og det med 'hønsefeber', ja det har sku også ramt mig siden jeg har fået de Serama:-)
1.4 Araucana
1.2.2 Serama