Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Rævesikker hønsegård. Strøm?  (Læst 7496 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Line86

  • Bruger
  • Indlæg: 218
Rævesikker hønsegård. Strøm?
« Dato: 14 April , 2013, 21:58 »
Er ved at bygge hønsegård. Hvis jeg ligger fliser langs kanten hele vejen rundt, hvor lagt skal de så gå ud før det er nok (vandret)... Kan se nogen sætter noget rævetråd op øverst med strøm.. Hvor får man det og hvad kaldes sådan noget? Har brugt hønsetråd med ret store masker fordi jeg fik det forærede det er 180 højt.. har gravet det 30 cm ned i jorden. Er det en ide at købe noget voliernet eller minknet og sætte hele vejen rundt i bunden 1 meter op? Kyllingenet er vel ikke godt nok?
« Senest Redigeret: 14 April , 2013, 22:16 Fra Line86 »
Mvh Line

Offline martin s j

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 297
Sv: Rævesikker hønsegård. Strøm?
« Svar #1 Dato: 14 April , 2013, 22:30 »
jeg har 180 cm hegn, og det rev ræven i stykker :( jeg ville nok købe noget voliernet og sætte hele vejen rundt om det hegn på 180 cm og ligge fliser et stykke ud på jorden.



1,1 moskusænder
1,1,3 blandningshøns
0,1 mørk sussex
0,2 lys sussex i stor
0,1,15 rhode islander
0,1 isa brown
1,3 millefluer/Sabelpoot
0,1 dværg hollænder
 
« Senest Redigeret: 14 April , 2013, 22:32 Fra martin s j »

Offline Line86

  • Bruger
  • Indlæg: 218
Sv: Rævesikker hønsegård. Strøm?
« Svar #2 Dato: 16 April , 2013, 21:23 »
Ja det vil jeg gøre.. Hvor køber man sådan noget rævehegn med strøm i?
Mvh Line

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Rævesikker hønsegård. Strøm?
« Svar #3 Dato: 16 April , 2013, 21:39 »
Du kan evt. bare opsætte el-hegn udenfor hønsevævet. Rigtig opsat, graver ræven hverken under, eller flår i trådvæv.

Offline Line86

  • Bruger
  • Indlæg: 218
Sv: Rævesikker hønsegård. Strøm?
« Svar #4 Dato: 16 April , 2013, 21:41 »
Du kan evt. bare opsætte el-hegn udenfor hønsevævet. Rigtig opsat, graver ræven hverken under, eller flår i trådvæv.
og hvordan er det rigtig opsat? :)
Mvh Line

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Rævesikker hønsegård. Strøm?
« Svar #5 Dato: 16 April , 2013, 22:07 »
El-hegn (strømførende tråd) skal sættes ca. 15-20 cm ud fra trådvæv og i samme højde. Der kan evt. sættes en ekstra tråd øverst oppe, samt en midtvejs, hvis der er megen ræve plage.

Offline Line86

  • Bruger
  • Indlæg: 218
Sv: Rævesikker hønsegård. Strøm?
« Svar #6 Dato: 16 April , 2013, 22:21 »
El-hegn (strømførende tråd) skal sættes ca. 15-20 cm ud fra trådvæv og i samme højde. Der kan evt. sættes en ekstra tråd øverst oppe, samt en midtvejs, hvis der er megen ræve plage.
okay mange tak. Hvad skal jeg bruge for at kunne sætte sådan noget op? Har ikke så meget forstand på det.. Er det sådan noget? http://www.harald-nyborg.dk/p6914/elhegn-230v-5watt
Mvh Line

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Rævesikker hønsegård. Strøm?
« Svar #7 Dato: 17 April , 2013, 09:25 »
Sådan et el-hegns aparat kunne godt være et bud, dog ville jeg vælge en til 220/230 v, altså strøm at net.
Så skal der bruges nogle tendor pæle (jernpæle) og isolatorer. Tendor pæle har een isolator i top. Der kan evt. købes skrueisolator som kan sættes lidt over jorden til nedersted tråd. Skrueisolator kan købes mange steder, men ser sådan ud: http://www.p-lindberg.dk/Soegeside.aspx?q=skrueisolator
Og selvfølgelig hegnstråd, kan bl.a. også købes samme sted som el-hegnet.
Helt oppe i top kan bruges en type isolator, som bankes eller skrues fast, hvis man ønsker strøm der oppe også.

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Rævesikker hønsegård. Strøm?
« Svar #8 Dato: 17 April , 2013, 09:42 »
Ja, man kan godt bruge tentor pæle. Jeg ville dog bruge disse istedet for:
http://www.p-lindberg.dk/Katalog/Mark_og_stald.aspx?GroupID=143&ArticleID=41553
Det kræver selfølgelig at det er træ pæle du har brugt til at lave hønsegården af. Men med disse kan du stadigvæk slå græsset uden at skulle "bøvle" med tentor pæle der står i vejen.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Line86

  • Bruger
  • Indlæg: 218
Sv: Rævesikker hønsegård. Strøm?
« Svar #9 Dato: 17 April , 2013, 20:12 »
Tak for jeres svar. Jeg har brugt træpæle til gården.. Er stadig ikke helt sikker på hvordan man sætter det hele sammen:/ helst så billigt som muligt.. Og strømmen skal ikke skade mine katte. Altså det må ikke være farligt for dem..,
Mvh Line

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Rævesikker hønsegård. Strøm?
« Svar #10 Dato: 17 April , 2013, 20:16 »
hvis du bruger en rigtig strømgiver er det ikke farligt for dyrene, men de vil bestemt huske det  ;) ;)
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Line86

  • Bruger
  • Indlæg: 218
Sv: Rævesikker hønsegård. Strøm?
« Svar #11 Dato: 17 April , 2013, 20:46 »
hvis du bruger en rigtig strømgiver er det ikke farligt for dyrene, men de vil bestemt huske det  ;) ;)
okay . Er der en der vil opsumere hvad jeg har brug for til sådan et lille el hegn/el-tråde  :o og sætter man det til en stikkontakt og trækker en ledning ned til gården? Har virkelig ingen forstand på sådan noget?
Mvh Line

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Rævesikker hønsegård. Strøm?
« Svar #12 Dato: 17 April , 2013, 21:04 »
Placer el-hegnet et sted som passer dig, og hvis afstand til indhegning, så læg et jordkabel (til el-hegn), slut ikke kobber ledning til efter apparatet og ud mod hegnstråd, da det får hegnstråden til at ruste  /d
NB: der skal sættes jordforbindelse til et el-hegn