Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: øv øv øv øv  (Læst 10582 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Charlotte J.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 310
  • Danmarksmester ved æggeudstilling 2011
Sv: øv øv øv øv
« Svar #15 Dato: 11 November , 2010, 17:02 »
Så er fælden klar for anden nat i træk, så håber meget bæstet dukker op i aften/nat  :-\
0,1 stor hvid silkehøne
2,5 sort krøllet dværgkochin
2,4 sort dværgkochin
0,1 araucaner
0,1 fodbefjerdret dværg
1,0 kanin  1,1 nymfeparakit  0,3 dværggeder 
1,3 moskusand  1,0 kat 1,0 hund,
www.privatdagpleje-klakring.dk

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: øv øv øv øv
« Svar #16 Dato: 11 November , 2010, 18:43 »
Held og lykke med fangsten.

Tror ikke han kommer i det dårlige vejr der skal komme  :)

Vi har haft et par døde høns hængt i vores stødhegn sidste år og vi har 7-9-13 ikke set den i år, det plejer at vrimle med dem.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Charlotte J.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 310
  • Danmarksmester ved æggeudstilling 2011
Sv: øv øv øv øv
« Svar #17 Dato: 12 November , 2010, 13:41 »
bettina30
Du havde ret, intet i fælden her til morgen, men jeg har masser af tålmodighed  ;) Og så har jeg lagt kattemad til den, som jeg jo helt tilfældigt ved, at også naboen fodre den samt andre vildkatte med.
0,1 stor hvid silkehøne
2,5 sort krøllet dværgkochin
2,4 sort dværgkochin
0,1 araucaner
0,1 fodbefjerdret dværg
1,0 kanin  1,1 nymfeparakit  0,3 dværggeder 
1,3 moskusand  1,0 kat 1,0 hund,
www.privatdagpleje-klakring.dk

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: øv øv øv øv
« Svar #18 Dato: 12 November , 2010, 15:07 »
Vores fælde har stået i et par uger nu . Med lokkemad men uden at den er aktiveret.
Det fik vi at vide var det bedste ...så man ventede med at aktivere fælden til vi var sikre på ræven gik helt ind i den den efter maddingen.
Hvis fælden klapper i inden ræven er helt inde kan den nå at slippe ud og har lært at undgå fælder fremover.

Nu er der efter en selvdød kaninunge og adskillige afhukkede ande og hønsehoveder stadig ikke forsvundet noget. Men lader den da bare stå.

Ved da godt ræven ikke bryder sig om menneskelugt ...men hønsehuse og gårde lugter da også af mennsker ???

Syns gerne snart der må ske noget ...men har fået at vide det kan tage mange uger.
Med venlig hilsen Søs

GKV

  • Gæst
Sv: øv øv øv øv
« Svar #19 Dato: 12 November , 2010, 15:59 »
Vi ofrede også en fælde, men fik ingen ræv til trods for tre lækre silkehaner >:( >:( Nu har vi pakket den væk for, den stod lige ved majsmarken og jeg ville ikke have den ødelagt af høstmaskinerne som har det med at komme lige vel tæt på skellet.

Måske har min MIkkel lært at fælder er noget frligt noget.

VH Gunni.

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: øv øv øv øv
« Svar #20 Dato: 12 November , 2010, 17:50 »
Vores har vi jo heldigvis lånt ...så ingen udgift der..og s¨å står den på indersiden af skellet op til majsmarken. Jeg kunne se på sporene i sneen sidste vinter at det var en meget populær ræverute. Nåmn jeg væbner mig bare med tålmodighed ....jeg aktiverer den ikke før den betragter fælden som et spisekammer.
Med venlig hilsen Søs

Offline Charlotte J.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 310
  • Danmarksmester ved æggeudstilling 2011
Sv: øv øv øv øv
« Svar #21 Dato: 14 November , 2010, 08:32 »
Søs:
Så snart jeg læste dit indslag gik jeg ud og demonterede fælden, samtidig med at jeg lod lokkemaden ligge. For det lød som en go ide at lokke dem i, uden at fælden klapper.
Der var sørme gevinst i går aftes før midnat - maddingen er ihvert fald væk. Så i aften/nat sætter jeg fælden til igen, og så håber jeg udyret kommer, så vi kan få fred her i haven... suk, det ville bare være så skønt...
0,1 stor hvid silkehøne
2,5 sort krøllet dværgkochin
2,4 sort dværgkochin
0,1 araucaner
0,1 fodbefjerdret dværg
1,0 kanin  1,1 nymfeparakit  0,3 dværggeder 
1,3 moskusand  1,0 kat 1,0 hund,
www.privatdagpleje-klakring.dk

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: øv øv øv øv
« Svar #22 Dato: 14 November , 2010, 13:06 »
Håber du fanger bæstet ..men husk også at man kan lukke mange katte ud af fælden før Mikkel ræv går i  ;)
Med venlig hilsen Søs