Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Flåter  (Læst 3412 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Choice

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 9
Flåter
« Dato: 22 April , 2009, 11:25 »
Hej
Jeg har nu fået mine Wyandotter, helt uden hjælp herfra, ikke svar  ???, og tænkte om nogen her i forumet ved, om høns også er plaget af skovflåter?

mvh Choice

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Flåter
« Svar #1 Dato: 22 April , 2009, 11:39 »
hej Choice.

Det lyder da ikke godt at vi ikke er nogen der har svaret på et tidligere indlæg du har haft  :o ;)
Nogen gange sker det desværre , at indlæggene "drukner" herinde, hvis vi er flere der har noget på hjerte. Nogen gange går det faktisk afsindigt stærkt med indlæg, så man har svært ved at følge med.
En anden gang, så tag tråden op igen med f.eks.: "Er der virkelig ingen der ..............", så kan det være den ses  ;)
Mht. dit spørgsmål, så har jeg aldrig selv set det på nogen af vores høns og jeg har heller ikke hørt nogen herinde klage over det (såvidt jeg husker)  ;)

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Flåter
« Svar #2 Dato: 22 April , 2009, 11:42 »
 <I Først skal du da bydes velkommen her til forumet, og så til dit svar, jeg bor et sted hvor der færdes mange rådyr, men jeg har aldrig set mine høns have skovflåter på sig  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Metteoskov

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 108
Sv: Flåter
« Svar #3 Dato: 22 April , 2009, 11:58 »
Alle mine andre dyr har flåter(sådan et møgdyr >:(altså flåterne), men mine høns har jeg aldrig set nogen på 7-9-13. Jeg håber flåter ikke kan lide hønseblod :P
3 ponyer, 1,2 1,4 spelsaufår og sidst men ikke mindst 0,2 shetland sheepdog Tric. og zobel 1,0 australorps og 0,1 gul orpington

Offline Choice

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 9
Sv: Flåter
« Svar #4 Dato: 29 April , 2009, 14:53 »
Tak for de opløftende svar, jeg har nemlig travlt med at fjerne fra hundene og ville ikke gerne ha' 6 mere at fjerne flåter fra ;-)

Den stolte ejer af 1,5 stor sølvrandet Wyandotte ;-)

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Flåter
« Svar #5 Dato: 29 April , 2009, 17:24 »
Fasaner er kendt som værtsdyr for skovflåter og da fasaner er hønsefugle, så kan skovflåter vel også gå på høns...

Men skovflåter kan slet ikke tåle tørke, så mon ikke de ryger af i støvbadet.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Vinni Knudsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 162
  • Wyandot fan
Sv: Flåter
« Svar #6 Dato: 29 April , 2009, 19:43 »
Jeg vil tro at hønsene tænker at det var da en lille "lækker" snack der sad der, og hvis den ikke kan nå, så kan sidekammeraten  ;D
Hilsen Vinni

Offline Bent Skaarup Pedersen

  • Bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Flåter
« Svar #7 Dato: 30 April , 2009, 08:04 »
De ville ihvertfald leve livet farligt - fjerkræ elsker levende foder !

I Amerika (men det er også et stort land) holder man perlehøns for at undgå flåter på børn og hunde !

Med venlig hilsen - Bent Skaarup Pedersen

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Flåter
« Svar #8 Dato: 30 April , 2009, 23:41 »
Der var engang en (herinde) der skrev at høns sikkert ikke døjer med flåter fordi de har en indbygget pincet.
Og det passer måske meget godt ;)

Når det så er sagt så har jeg faktisk heller aldrig set en flåt på en høne. Så det kan selfølgelig også være hønsenes livsstil (sandbad og tørre forhold) der gør at høns ikke er attraktive for de små satan'er.

Danny
Himlen bør altid være blå!