Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: hvilken af disse racer vil i anbefale?  (Læst 13954 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: hvilken af disse racer vil i anbefale?
« Svar #30 Dato: 21 April , 2009, 21:04 »
EEEELSKER simpelt hen silkehøns!!!!!

Haha, efter dén beskrivelse, tror jeg ikke der er nogen der kan elske dem så højt som dig! :D

smilla25

  • Gæst
Sv: hvilken af disse racer vil i anbefale?
« Svar #31 Dato: 21 April , 2009, 21:05 »
Ud fra hvad jeg har læst om de forskellige er jeg ret vild med de tre jeg står tilbage med nu hehe ;) Så skal bare have skåret det ned til en race....
Men hvis jeg nu f.eks vælger 1 hane og 4 høns i racen dværg barnevelder og 2 silkehøns... Kan det lade sig gøre? Eller er det dumt når jeg gerne vil have kyllinger at det er to forskellige racer?

Undskyld alle mine dumme spørgsmål, men må jo næsten spørge om det jeg er i tvivl om ;)


Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: hvilken af disse racer vil i anbefale?
« Svar #32 Dato: 21 April , 2009, 21:10 »
Du kan sagtens have høns af forskellig race sammen. Personligt synes jeg næsten, det er sjovest, for så får man rigtig øje på forskellen mellem racerne. Du skal bare være opmærksom på, at hvis du selv en dag vil lave kyllinger, så bliver de blandingshøns.. Men det er jo til at leve med! :)

De eneste dumme spørgsmål er dem, der aldrig bliver stillet! Der er jo ikke noget flovt ved at være ny på banen!

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: hvilken af disse racer vil i anbefale?
« Svar #33 Dato: 21 April , 2009, 23:18 »
Og når nogen siger, at silkehøns kun har et hovede for at det ikke skal regne ned i kroppen - så er det ren ondskabsfuldhed!!!


LOOOOOOOOOOOOOL eller for at æggene ikke falder ud i den forkerte ende ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: hvilken af disse racer vil i anbefale?
« Svar #34 Dato: 22 April , 2009, 10:39 »
Nå nå nå, nu synes jeg denne tråd udvikler sig i en helt forkert retning. Ikke et ondt ord om Silker herfra. Hrmmpf. *s
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: hvilken af disse racer vil i anbefale?
« Svar #35 Dato: 22 April , 2009, 10:45 »
Ja, Stinne, vi må op på barrikaderne for de stakkels silker.

SILKER ER SEJE - BASTA!   *p[/font]
Mvh Marianne

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: hvilken af disse racer vil i anbefale?
« Svar #36 Dato: 22 April , 2009, 11:01 »
Nemlig, Marianne. *h
Jeg har netop meldt mig ind i Fjerkræklubben for Silkeborg og Omegn. Jeg ved ikke hvor mange silkefolk, der er der, men nu kommer der i hvert fald en vaskeægte silkeelsker til. *p
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: hvilken af disse racer vil i anbefale?
« Svar #37 Dato: 22 April , 2009, 11:08 »
Det er godt, Stinne!! Slå et slag for de skønne silker!

Smilla25: Jeg behøver vist ikke sige mere om silker, men jeg havde en gang en barnevelder-hane, som var noget af det skønneste og venligste - og smukkeste. Nu kan jeg ikke lige huske hvad farven hedder, men han var sort med kønne brune kanter på fjerene. Hønsene er også smukke og dejlige, men de har ikke ry for at være verdens bedste æglæggere. Men som hyggehøns er de fine og æg kommer der jo trods alt under alle omstændigheder.
Hvis du holder f.eks. en silkehane, kan du jo få ægte silke kyllinger - en barnevelderhane vil være for stor til de små silker.
Mvh Marianne

Susanne

  • Gæst
Sv: hvilken af disse racer vil i anbefale?
« Svar #38 Dato: 22 April , 2009, 12:07 »
Enig!
Det er det bedste forslag!

Og helt ærlig snak (det er jo nemt at være ironisk og morsom)  :D

Silkehøns er ikke spor dummere eller klogere end andre høns.

De er utrolig nemme at passe og meget børnevenlige og rugevillige.

Det er der selvfølgelig osse andre racer, der er. Jeg har haft dværg-wyandotter og kan sige akkurat det samme om dem!

Men: En gang silker - altid silker! (jeg elsker at se de små trolde-høns trisse rundt i haven!)

Det er altså bare de bedste høns i hele verden! (Ikke spor sagligt!) (hehe)

smilla25

  • Gæst
Sv: hvilken af disse racer vil i anbefale?
« Svar #39 Dato: 04 Maj , 2009, 08:29 »
Tusind tusind tak for alle svar :) Tror nok jeg nu har bestemt mig for Silke høns.... Så er spørgsmålet bare om det skal være dværg eller alm.....

I alle tilfælde skal jeg nu allerførst igang med at bygge hønsehuset, så hvis der er nogen der ligger inde med gode ideer, tegninger osv vil jeg meget gerne høre fra jer.... :-\
Har jo aldrig prøvet det før, så står lidt på bar bund hehe....

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: hvilken af disse racer vil i anbefale?
« Svar #40 Dato: 04 Maj , 2009, 08:58 »
Silker er jo skønne uanset størrelse, men silker er ret små i det. Dvs dværg er altså ikke ret store og den "store" størrelse er mindre end andre høns i stor udgave. Æggene er jo tilsvarende små og skal man spise hønsene, når den tid kommer, er der lidt mere mad på de silker, der er i stor størrelse. Jeg vil derfor anbefale silker i stor.

Der er en del byggevejledninger til hønsehuse her på Forum. I den blå bjælke til venstre er der nogle du kan downloade og hvis du søger i søgefunktionen i toppen er der mere at hente der.
God arbejdslyst.
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)