Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Øv øv øv.....  (Læst 2269 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

smilla25

  • Gæst
Øv øv øv.....
« Dato: 24 Februar , 2011, 20:08 »
Så døde min ene Orpington høne... Hun har ikke været sig selv, set bleg ud, mest bare siddet stille enten indenfor eller i hønsegården...
De andre virker heldigvis kvikke og raske, så håber ikke det er noget der smitter...Hun er fra 2009, så det kan vel ikke være fordi hun er gammel?

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Øv øv øv.....
« Svar #1 Dato: 24 Februar , 2011, 20:49 »
Åhhh Nina hvor er det synd for dig. Jeg har også lige mistet en dejlig høne. Hun var også fra sent 2009, så det var ikke noget langt liv vores høns fik tildelt.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Øv øv øv.....
« Svar #2 Dato: 24 Februar , 2011, 23:04 »


Jeg tror denne vinter er hård ved hønsene, jeg har også miste nogle stykker vinter, det har også være nogle på 1 og 2 år.


Tommy 

Offline Psycho

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Øv øv øv.....
« Svar #3 Dato: 25 Februar , 2011, 00:01 »
Det er sikkert den hårde vinter. Har ikke mistet nogen i år, men derimod et par stykker i den hårde vinter sidste år.
Derimod, har jeg en Maran hane, der har fået frosset fire tæer af ved den 1. led.... Har haft dyrlæge og kigget på ham og han siger at han har det fint og godt kan leve med det uden nogle problemer  ??? Er bare ikke sikker på at han kan komme op på hønsene. Har ikke set ham gøre det siden det skete for 1,5 måned siden.
Nu er der æg i maskinen, så må vi se..

Den kan være hård den vinter....

Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Hebber

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 181
Sv: Øv øv øv.....
« Svar #4 Dato: 25 Februar , 2011, 07:10 »
Vi har heller ikke mistet høns denne vinter, sidste vinter mistede vi en dværg wyanadot hane og en lys sussex høne.
Men vi vil gerne have forår nu.
Susanne
1.6.9 Lys Sussex, 3,3 dværg Wyandot, 0,04 blandingskyllinger sussex/dv. wyandot 2.1.2 firbenede musefangere 1.0 lys Golden Retriever 0.1 ægtefælle

smilla25

  • Gæst
Sv: Øv øv øv.....
« Svar #5 Dato: 25 Februar , 2011, 09:12 »
Ja, nu vil vi gerne have forår og varme... Håber bare ikke de andre også bukker under.... Har aldrig prøvet at finde en død høne før, så var en trist oplevelse :'(