Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Antal høns i dette hus  (Læst 1588 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Antal høns i dette hus
« Dato: 29 Maj , 2012, 10:50 »
Hvor mange høns mener I vil kunne bebo et hønsehus på 2.30 m x 1.50 m. Det er 1. 80 i højden.

Jeg sidder og kigger på hønsehuse for et vennepar, og studser tit over antallet af høns der reklameres med der kan være i hønsehusene der er til salg.
Oven nævnte skulle kunne huse 15 - 20 høns ifølge annoncen - er det ikke lidt mange??

Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Antal høns i dette hus
« Svar #1 Dato: 29 Maj , 2012, 11:02 »
10 middel høns hvis de får god plads udenfor min 50 m2

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Antal høns i dette hus
« Svar #2 Dato: 29 Maj , 2012, 13:28 »
Jeg synes også at mange af de færdig byggede huse m. gårde, som man kan købe er meget små- og at  antallet af de høns, som sælger mener der kan være i dem er alt mange.

Men burhøns er jo heller ikke forbudt i Danmark og de skal bare have 1½ A4 ark hver af plads.

Eller husene er lavet til hybridhøner og de er heller ikke de største (ca. 1½ kg.).

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline maja1981

  • Bruger
  • Indlæg: 1 313
Sv: Antal høns i dette hus
« Svar #3 Dato: 29 Maj , 2012, 18:04 »
jeg har selv lavet hønsehus med næsten samme mål. og har haft 10 stk wyandotter ( stor str, som ikke er så store enda) i det. og det var passende syntes jeg. der kunne nok være to mere på pindene, hvis det var. men det er absolut også max efter min mening.
jeg har to siddepinde og redekasser udvendigt.


men så er det også kun til at sove i, syntes jeg. og kræver en stor gård udenfor.


jeg har også set lidt på hønsehuse og undret mig meget over størrelse på hus i forhold til høns de mener kan være i det.
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet


Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.