Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvordan binder i hønsetråden sammen?  (Læst 9956 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kath

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 11
Hvordan binder i hønsetråden sammen?
« Dato: 04 Juni , 2010, 22:20 »
Jeg står netop og skal i gang med at sætte tråd om min hønsegård, og er kommet i det problem at trådhøjden ikke passer til højden af hønsegården, så spørgsmålet er som titlen hvordan i har sat baner af hønsenet sammen? :)

Offline Randi Krak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 041
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
Sv: Hvordan binder i hønsetråden sammen?
« Svar #1 Dato: 04 Juni , 2010, 22:24 »
Bare så det når over hinanden med nogle cm - og evt med strips ind i mellem også  :)
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling

karina dj

  • Gæst
Sv: Hvordan binder i hønsetråden sammen?
« Svar #2 Dato: 04 Juni , 2010, 22:27 »
Hmm... har ikke helt forstået spørgsmålet tror jeg  <A
Men når jeg skal sætte net sammen eller forlænge baner af net, så bruger jeg sådan nogle små metalringe man kan få til det samme. De er ikke helt klemt sammen, og har formen som et u, og så skal man bruge en tang der hører til u-ringene som man klemmer ringene sammen med... Dvs man ta'r de 2 stykker tråd man vil hæfte sammen, sætter u-ringen på og klemmer om den med tangen så den lukker sig om de 2 tråde. Og så bare pokkers mange af dem, og vupti...kæmpenet er gjort  ;)  Ga' det mening ???

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Hvordan binder i hønsetråden sammen?
« Svar #3 Dato: 04 Juni , 2010, 22:54 »
jeg binder sammen med ståltråd. 10 cm stykker som jeg så, med ca ½ meters afstand mellem bindepunkter, fletter ind i de to stykker hønsenet som skal samles.
Mvh
Erik Andersen

Offline Kath

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 11
Sv: Hvordan binder i hønsetråden sammen?
« Svar #4 Dato: 04 Juni , 2010, 23:01 »
Det var netop det jeg gerne ville have svar på Karina og i andre :) Mange tak :)
Men er sådan nogle metalringe og tangen til at bøje dem med ikke noget dyr? Og hvor skaffer man dem eventuelt?
Og kan rovdyr ikke presse sig igennem ved samlingsstederne hvis der er en halv meter i mellem dem?

karina dj

  • Gæst
Sv: Hvordan binder i hønsetråden sammen?
« Svar #5 Dato: 04 Juni , 2010, 23:07 »
Ringe og tang har jeg købt i et havecenter...ringene er ikke så dyre, husker ikke med tangen.

Jeg samler ved hver 5-10. cm cirka, så der klemmer sig ikke noget imellem der  ;)

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Hvordan binder i hønsetråden sammen?
« Svar #6 Dato: 04 Juni , 2010, 23:11 »
America forhandler tænger og trådsamlere...

Tangen koster 175,- og ringene under en hundredekroneseddel, alt efter om de skal være flade, runde, rustfri eller galvaniseret.
« Senest Redigeret: 04 Juni , 2010, 23:18 Fra Bjørn Nielsen. »

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Hvordan binder i hønsetråden sammen?
« Svar #7 Dato: 04 Juni , 2010, 23:12 »
Det var netop det jeg gerne ville have svar på Karina og i andre :) Mange tak :)
Men er sådan nogle metalringe og tangen til at bøje dem med ikke noget dyr? Og hvor skaffer man dem eventuelt?
Og kan rovdyr ikke presse sig igennem ved samlingsstederne hvis der er en halv meter i mellem dem?

Ræven vil ikke kunne presse sig igennem. De rovdyr der evt kunne presse sig igennem ville sikkert vælge at kravle over, uanset hvor højt dit hegn er. Medmindre du også laver tag af hønsenet.
Mvh
Erik Andersen

Offline Egon

  • Bruger
  • Indlæg: 808
    • Egonnyt
Sv: Hvordan binder i hønsetråden sammen?
« Svar #8 Dato: 04 Juni , 2010, 23:13 »
Jeg bruger også tang og ringe. De kan nok købes hvor du handler foder. Tangen koster omkring 100 kr. Det er de samme ringe man samler volierenet til fugle med og trådbure til kaniner.
mvh. Egon
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,3 dværg sussex i forskellige farver -   www.egonnyt.dk

Offline mogens præst

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 155
Sv: Hvordan binder i hønsetråden sammen?
« Svar #9 Dato: 05 Juni , 2010, 12:37 »
Hvis du gider at køre efter det så har jeg ringe og tang som du kan låne.Hilsen Mogens
1.4 Guld sortbåndet Wyandotter i stor.
2.6 Sølvsortbåndet dværg Wyandotter.
1.2 Fransk vædder kaniner
1,10 Suffolk får

Offline Kath

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 11
Sv: Hvordan binder i hønsetråden sammen?
« Svar #10 Dato: 05 Juni , 2010, 13:40 »
Mange tak for det hele :D
Jeg tror måske jeg har fået fat i nogle strips til en okay pris hvis i mener det kan du?
Jeg skal have overdækket gården, da vi har en minkfarm i nærheden, så jeg vil mene det er det bedste ;) Men kan mink ikke komme gennem hvis der er 5-10 cm i mellem samlingerne? Det ville da egentlig være lettere hvis man bare kunne bestille tråd i den størrelse man skulle bruge ;)

Offline Vipse

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 659
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
Sv: Hvordan binder i hønsetråden sammen?
« Svar #11 Dato: 07 Juni , 2010, 12:05 »
Du kan få hønsetråd helt op til 1,80 i højden, så det er jo lidt nemmere  /o
kik her:
www.hegnslageret.dk
Men hvis du allerede HAR købt, så er her en billig mulighed for at samle banerne  /o
Jeg har netop bygget en børnehave til mine kyllinger med kyllingetråd i 110 cm højde hvor jeg overlappede ca 20 cm og "syede" banerne sammen med en tynd ståltråd. Det virker perfekt !
Så slipper man for de åbninger der er imellem samlingerne og en rulle ståltråd koster 15 kr /o
 
« Senest Redigeret: 07 Juni , 2010, 12:11 Fra Vipse »
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline Kath

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 11
Sv: Hvordan binder i hønsetråden sammen?
« Svar #12 Dato: 07 Juni , 2010, 19:33 »
Mange tak :D
Jeg må vist bare igang ;)
Hvor små masker skal det være for at ræve og andre dumme dyr ikke kan få snuden gennem og bide tråden over? Er det småt nok med masker på 25mm?