Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hønseregulativ i Holbæk kommune  (Læst 47677 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
Sv: Hønseregulativ i Holbæk kommune
« Svar #60 Dato: 09 Juni , 2010, 21:49 »
Var det ikke det det der stod i regulativet her i Holbæk kommune - og som var imod 'reglerne'???
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #61 Dato: 14 Juni , 2010, 06:53 »
Borgmesteren i Holbæk oplyser i en mail, at regulativet bliver taget op til ny behandling på mødet 30/6. Den formelle anledning er fejlen i gyldighedsområdet  /o og så vil de kigge på de andre punkter som er beskrevet i det først tilsendte
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=9235.msg94057#msg94057
Jeg håber at de tager flere af punkterne seriøst.

Det er i bund og grund deprimerende, at det er nødvendigt at gå til pressen for at få selv lokalpolitikere i tale.. Det blev sendt til udvalget INDEN de vedtog det, så udvalget har hele tiden vidst hvad de gjorde, men først da pressen (P4 Sjælland) tog det op, begyndte der at ske noget.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #62 Dato: 14 Juni , 2010, 07:04 »
Godt arbejde Finn!!  <M

Jeg er spændt på at se hvad det hele ender med! - Og ja. Jeg er faktisk lidt forarget over at bo i en kommune, hvor politikerne føler sig hævet over sine borgere, og nægter at høre på fornuftige indsigelser. Det lugter lidt af   <B"magt, magt, magt, magt" <B
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #63 Dato: 14 Juni , 2010, 07:34 »
Det er trist, at vi gang på gang i alverdens forhold må konstatere, at demokratiet er aflyst og overtaget af avisernes forsider - sådan lidt sat på spidsen.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
« Svar #64 Dato: 14 Juni , 2010, 07:49 »
Det lyder bare godt Finn  ;D
Altså at de har meddelt de vil kigge på det igen  ;D
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #65 Dato: 14 Juni , 2010, 16:15 »
Jeg er spændt på at se hvad det hele ender med! - Og ja. Jeg er faktisk lidt forarget over at bo i en kommune, hvor politikerne føler sig hævet over sine borgere, og nægter at høre på fornuftige indsigelser

En gammel Sebastiansang.. Du er ikke alene
Også i denne her kommune var det hårdt at komme igennem med argumenter.

Der kommer iøvrigt et indslag om dette i P4 Sjælland imorgen tidlig, Sten Jørgensen ringede idag.

Her kan jeg høres sige at  det er meget positivt at de tager regulativet op igen  men jeg undrer mig over at Holbæk vil lave et regulativ, når der slet ikke er brug for det. Så ville jeg sige noget om at kommunerne jo nærmest skriger på afbureakratisering men her går de selv ind og laver unødige regler..

Men jeg har nu fundet ud af at det ord kan jeg simpelthen ikke udtale. Det bliver afbureblalbllablla.. 5 gange prøvede jeg og det gik ikke. Så Sten måtte sig sige det for mig (efter han havde grinet af..)
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
« Svar #66 Dato: 14 Juni , 2010, 20:50 »
Jamen så vil jeg da forsøge at indstille radioen selv denne gang
sagde sten J noget om tidspunkt ??

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #67 Dato: 14 Juni , 2010, 21:52 »
Men jeg har nu fundet ud af at det ord kan jeg simpelthen ikke udtale. Det bliver afbureblalbllablla..

*LOL* *g  Afbureblabllablla?!?!?  *f  Fuldstændig som jeg ikke kan sige sparepære... = spærepare!

Jeg tænder for radioen i morgen tidlig, og glæder mig til at høre indslaget - med eller uden svære ord  ;).
Venlig hilsen Tanja

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
― Mahatma Gandhi

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #69 Dato: 15 Juni , 2010, 06:50 »
På P4's hjemmeside http://www.dr.dk/Regioner/Nordvestsjaelland/Nyheder/Holbaek/2010/06/14/144313.htm&regional
/o  /o  /o  /o Supergod artikel!!!
- Kommer der noget i radioen også? Ved du det?
Venlig hilsen Tanja

Offline Jens Kr

• Bruger
« Svar #70 Dato: 15 Juni , 2010, 08:12 »
De omtalte det i nyhederne P4 sjælland kl. 7,30.
Jeg håber at de ikke laver det om, men afliver det helt.
« Senest Redigeret: 15 Juni , 2010, 08:16 Fra Jens Kr »
Ingen høns endnu
0.1 Labordore/Samojede hund
Ca. 10 undulater
Et ukendt antal guldfisk
1 dejlig kone og 0.1 teenager

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #71 Dato: 15 Juni , 2010, 12:04 »
næppe  /d

Trods gentagne opfordringer fra Finn Jensen bliver der dog ikke tale om helt at droppe det nye regulativ, fastslår udvalgsformand John Harpøth (DF).
http://www.nordvestnyt.dk/artikel/74173:Holbaek--Hoenseregulativ-er-en-ommer
― Mahatma Gandhi

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #72 Dato: 01 Juli , 2010, 08:02 »
Så er regulativet for Holbæk vedtaget. Jeg har snakket et par gange med forvaltningen og det er da blevet bedre på nogle områder.
http://www.holbaeknettet.dk/templates_ESDH_acadre/AgendaDetail.aspx?agendaid=771#5969

Landzone er helt væk fra regulativet.

Der er heller ikke længere krav om at bure skal være hævet 35 cm eller med støbt fundament, nu står der at det skal rottesikres.

Mørklægning er erstattet af mørklægning eller støjisolering

Der er heller ikke længere krav om at fodrings skal ske indendøre eller med fast bund, nu er kravet kun at det skal være overdækket, ligesom FVST foreskriver.

Disse regler gælder stadig for alle dyrehold, altså foruden fjerkræ også hunde, katte og kaniner. (Så det er forbudt at lukke gøende hunde og mjavende katte ud om aftnen i Holbæk)

Desværre så fastholder de begrænsningen på 10 høns.

Selv om vi havde aftalt en anden formulering, så det blev tilladt at have høns gående på sin egen græsplæne, så fastholder Holbæk formuleringen om at høns skal opholde sig i hønsegård.

Den begrundelse som kommunen kommer med bagefter er. (direkte citat)
De fritgående høns er heller ikke kommet med, da de kan være til gene for naboer med fjerallergi.

Okay, først og fremmest så vil jeg mene at vilde duer, solsorte etc. vil være en langt større gene end naboens høns der går frit i naboens have.

Derudover så betyder det rent faktisk at personer med hunde- og katteallergi i Holbæk bare kan henvende sig til kommunen og så vil der fra kommunen side komme et krav om at naboens hunde og katte skal opholde sig i gårde. Det bliver godt nok interessant at se hvordan kommunen vil håndtere det.

― Mahatma Gandhi

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #73 Dato: 01 Juli , 2010, 08:15 »
Hmmm... Når man læser dette øger det ikke ligefrem tilliden til, hvordan kommunerne klarer alle mulige andre ting... Makværk.
Mvh Marianne

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #74 Dato: 01 Juli , 2010, 08:17 »
*SUK* Men du har kæmpet godt for os i Holbæk Kommune Finn.

<E

Iøvrigt meget morsomt, at politikerne mener at fjerallergi kan stoppes af hønsenet i en hønsegård *f....
Venlig hilsen Tanja