Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Mit nye hønsehus fra Nordvestsjællands Produktionsskole!  (Læst 13369 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Nanna

• Passiv bruger
Ihhhh, jeg er SÅ glad for mit nye hønsehus - købt hos Nordvestsjællands Produktionsskole:

http://www.nvpro.dk/ovrige_traeprodukter.html

Det er virkeligt blevet fint og solidt! Indmaden har jeg selv komponeret - fået sat en siddepind mere op og møg-brædder under med vinyl-belægning og til slut redekasser i en gammel kommode fra Ikea!

Eneste minus er altså, at døren er alt for stor - dels kan det regne ind og dels kan der komme ægge-sultne hunde ind, så jeg er ved at lave mig en "dørplade med hønsehul", som jeg kan sætte i åbningen.... eller vindebroen, som det jo næsten er!

« Senest Redigeret: 06 Maj , 2013, 22:44 Fra Nanna »
Nanna

0,7 dværghøns (Orpington, Welsum, Brahma og Purhøns)
0,2 hunde (Hvid boxer og ½ hvid boxer + 1/4 labrador + 1/4 Springer Spaniel)
0,2 Teenagere.....
og oveni alle de tøser endelig 1,0 husbond!

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
Sv: Mit nye hønsehus fra Nordvestsjællands Produktionsskole!
« Svar #1 Dato: 06 Maj , 2013, 22:38 »
Ser fint ud!

Og ja, det ser ud som om at det er designet til kalkuner med den port. Det er jo lige før at man kan parkere en mindre traktor derinde. Eller noget...  ;)  :D

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline EMO

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 07 Maj , 2013, 06:31 »
Jeg så nogle tilsvarende på Produktionsskolen i Svebølle i fredags. De var rigtigt flotte, så tillykke med dit køb   :)

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #3 Dato: 07 Maj , 2013, 07:17 »
Tillykke med huset, det ser godt ud. /o

Spørgsmål: Prisen er den inkl. inventar (du skriver at du selv har monteret pinde m.m.). Er huset træbeskyttet, eller skal man selv svinge penslen når man har hentet huset? Er dit hus det til 1500 kr.? Skal man bestille huset eller kan man afhente det samme dag? Hvor højt oppe er huset i forhold til jorden?

Jeg er (igen) løbet tør for plads, så jeg er på udkig efter et lille hønsehus mere. ::)
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Nanna

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 07 Maj , 2013, 08:30 »
Ja, mit er det til 1500 kr, og så hentede vi det selv på en stor trailer. De er søde til at hjælpe med læsningen, så det gik fint (bortset fra at vi havde sider på traileren.... bad idea).

I prisen på 1500 kr er 1 siddepind, 2 indbyggede redekasser langs siden (ikke for enden af huset, som i mit) og udvendig træbeskyttelse. Jeg havde så bedt om lidt ændringer:

- Ingen redekasse (idet den som indbygget ikke kunne tages ud)
- Et møgbræt under siddepinden

Det med møgbrættet gik ikke helt fint - på trods af, at jeg havde sendt billeder af Marianne Vedel's flotte møgbrædder (med tilladelse naturligvis), så det pillede vi ud igen, og satte 2 nye brædder op på den samme konstruktion og så en ekstra siddepind. Endelig gav jeg huset en gang indvendig træbeskyttelse og lagde vinyl på gulv og møgbrædder.

Huset er vel ca. 40 cm over terræn - benene er lige vel tynde, synes vi - men det går vel.

Om du kan hente med det samme eller skal bestille, afhænger af, om de har nogle færdige stående. Prøv at ringe og høre dem - jeg tror nok, at det tager ca. 14 dage at bygge et hus, men det er jeg ikke ganske sikker på.

Nanna

0,2 Teenagere.....

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #5 Dato: 07 Maj , 2013, 13:53 »
Mange tak for svarene. Jeg har ringet og talt med Anker, den flinke mand :). Han havde to stk. tilbage, og jeg har reserveret det ene. Jeg ville godt have haft lemmen lidt mindre måske, men jeg er i tidsnød, så jeg nupper det som det er. Det skal hentes i morgen inden kl. 14, så jeg skal finde en venlig sjæl, der vil hente det for mig (faaaar, gider du liiiiige) ::) *k.

Og ikke mindst: tusind tak for tippet. Det er billigt for et hønsehus af god kvalitet.
« Senest Redigeret: 07 Maj , 2013, 13:56 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja

Offline Nanna

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 07 Maj , 2013, 17:02 »
Ja, Anker er en meget flink mand, ingen tvivl om det  /o

Tillykke med huset  ;D jeg synes også netop, at det er en god pris for et godt solidt hønsehus, og er meget glad for mit. Bygger som nævnt på en plade, som jeg kan sætte for døren i dagstimerne, så der kun er adgang for høns og ingen hunde, kalkuner eller andet!
Nanna

0,2 Teenagere.....

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #7 Dato: 07 Maj , 2013, 18:06 »
Ja, Anker er en meget flink mand, ingen tvivl om det  /o

Tillykke med huset  ;D jeg synes også netop, at det er en god pris for et godt solidt hønsehus, og er meget glad for mit. Bygger som nævnt på en plade, som jeg kan sætte for døren i dagstimerne, så der kun er adgang for høns og ingen hunde, kalkuner eller andet!
He he... Jeg har lige talt med min mand i telefonen "har du bestilt et ny hønsehus?!?!?!" Jaaa, det kom jeg til. De havde forskellige at vælge imellem, men jeg tog det mindste, sagde jeg. "Hvorfor dog det - det er da alt for lille"...... Så måske skal jeg lige kigge en ekstra gang, på de lidt større modeller her til aften ::).
Venlig hilsen Tanja

Offline mcquolle

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 07 Maj , 2013, 18:56 »
Tanja; han kender dig da vist ret godt! Klasse kommentar. :))
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline StinneG

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 13 Maj , 2013, 00:33 »
hvor er det super sødt Nanna :) tillykke med det. er det stort nok til at man kan komme ind og rengøre i det samt hente æg ?? det er super sødt :)
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

Bedste hilsner Stine Gersby
www.silkies.dk

Offline Nanna

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 13 Maj , 2013, 08:23 »
Ja, altså i starten, da jeg ikke have sat møg-bræt op i hele huset, kunne jeg sagtens komme ind - men nu står jeg jo bare i åbningen og "skraber møg" ud - det tager 20 sekunder, så er huset rent.

Huset som sådan er jo ikke stort, men mine høns har hver dag adgang til 1300 m2 have, hvilket de udnyttet lystigt  ;D Så jeg tror ikke, at de lider nogen overlast ved at sidde lidt tættere om natten. Det bliver måske endda en fordel til vinter.

Jeg har fået købt en MDF-plade, som jeg sætter foran "portåbningen" om dagen - så det ikke regner ind - og så er jeg ved at udpønse et overdækket areal udenfor huset. De går pt. under huset, når det regner, men det område vil jeg gerne udvide - måske bare med et gammel havebord, som kan tage af for regnen og give lidt ly.

Man bliver jo aldrig færdig - heller ikke med de små huse  ;D
Nanna

0,2 Teenagere.....

Offline StinneG

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 13 Maj , 2013, 12:30 »
Lyder som nogle gode løsninger Nanna :) spændende :) ja jeg mener også det kan være fint at de kan sidde tæt i huset, når de har masser af udenomsplads, det eneste problem om det er for tæt er om de ligger vejrfast i huset om vinteren grundet sne ;) men om du laver overdækning, så ville du også kunne holde det fri for sne, så de godt vil vove sig ud :) spændende tillykke med det  !p !p
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

Bedste hilsner Stine Gersby
www.silkies.dk