Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kalkun gård  (Læst 4400 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

rugemaskine

  • Gæst
Kalkun gård
« Dato: 30 Januar , 2013, 16:59 »
Hej.

Hvor meget indedørs/udendørs plads kræver kalkuner (Har ikke helt vildt meget plads)

Kan kalkuner godt gå på ren sand eller skal de have noget græs/jord at pille i ?

På forhånd tak.

Offline Leif Tranum

  • Bruger
  • Indlæg: 1 219
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Kalkun gård
« Svar #1 Dato: 30 Januar , 2013, 17:02 »
Hej.

Hvor meget indedørs/udendørs plads kræver kalkuner (Har ikke helt vildt meget plads)

Kan kalkuner godt gå på ren sand eller skal de have noget græs/jord at pille i ?

På forhånd tak.

" Har ikke helt vild meget plads ".Hvis skyld er det at pladsen slipper op , Halill. ??:-)  :-)  :-)
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Kalkun gård
« Svar #2 Dato: 30 Januar , 2013, 17:48 »
Kalkuner er skovfugle så et område med buske og træer ville de sikkert sætte pris på
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Kalkun gård
« Svar #3 Dato: 30 Januar , 2013, 18:16 »
Hej.

Hvor meget indedørs/udendørs plads kræver kalkuner (Har ikke helt vildt meget plads)

Kan kalkuner godt gå på ren sand eller skal de have noget græs/jord at pille i ?

På forhånd tak.

Hvis du stadig kun har ca. 20x20 meter i haven, som du nævnte sidst vi skrev sammen, og hvis du vil at en stor hønsehus med plads til flere stammer (som ses i anden tråd) og også ønsker gæs, ænder og nu kalkuner, så tror jeg du bliver nødt til at anskaffe nogle af de forfærdentlige bure fra industrien, og have dem i lag.
Alternativt, regulere fjerkræholdet ned i et til arealet fornuftigt leje.
« Senest Redigeret: 30 Januar , 2013, 19:38 Fra Rudy. Scæferholm »

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Kalkun gård
« Svar #4 Dato: 30 Januar , 2013, 18:56 »
Der skal meget plads til hvis man vil både have hybridhøns , racehøns, kalkuner, gæs, ænder og duer. Og man endda vil avle seriøst med de fleste af racerne også. For skal der plads til tillægget også.

Og høns/kalkuner og svømmefugle må ikke gå sammen.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Kalkun gård
« Svar #5 Dato: 30 Januar , 2013, 19:00 »
Kalkuner elsker græs, jeg synes, det ville været rigtig synd at have dem et sted, hvor de ikke kunne græsse. Mine æder utrolig store mængder. :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Kalkun gård
« Svar #6 Dato: 30 Januar , 2013, 19:07 »
En anden ting er at mange dyr på mindre plads øger smittetrykket, så sygdom og orm har bedre muligheder, samt mistrivlse som f.eks fjerpilleri.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

rugemaskine

  • Gæst
Sv: Kalkun gård
« Svar #7 Dato: 30 Januar , 2013, 20:03 »
Jeg har fået lov til at leje et større stykke jord ude på en stor mark. Så har pladsen.

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Kalkun gård
« Svar #8 Dato: 30 Januar , 2013, 20:05 »
Jeg har fået lov til at leje et større stykke jord ude på en stor mark. Så har pladsen.

Tillykke med den ekstra plads. Det må så være sket de seneste 3 dage :)

rugemaskine

  • Gæst
Sv: Kalkun gård
« Svar #9 Dato: 30 Januar , 2013, 20:11 »
Tak. Så skal jeg til at hegne og lave huse til sommer til ænder/gæs/kalkuner.