Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Breaking News fra Tyskland.  (Læst 2928 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Zoro

• Gæst
Breaking News fra Tyskland.
« Dato: 18 Maj , 2012, 20:42 »
Europas største Racefjerkræland Tyskland, indføre nu en fri åben " A.O.C. " udstillings klasse, ligesom i England m.f.a.

Denne nye åbne type udstillings klasse, vil formentligt blive indført  i flere andre, af de øvrige europæriske Racefjerkrælande.

NB: Vi må derfor håbe at specielt D.F.f.R. følger trop med noget nytænkning, og implamentering af A.O.C. udstillings klassen i Danmark , samt i det øvrige norden omkring os.

Med Racefjerkræ Sportslig Hilsen fra J.C.
« Senest Redigeret: 19 Maj , 2012, 22:14 Fra Jørn Clevin »

Offline jes.l.h

• Global Moderator
Sv: Breaking News fra Tyskland.
« Svar #1 Dato: 18 Maj , 2012, 21:41 »
og hvad vil det så betyde?? Mere sådan for os uindviede i udstillings verdenen :)
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline bjarne m

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 18 Maj , 2012, 21:45 »
A.O.C.=alle andre farver
vh bjarne m

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #3 Dato: 18 Maj , 2012, 21:46 »
vil det så sige de farver der endnu ikke er godkendt eller??
S-K+B-K maran
Mookee i brun

karina dj

• Gæst
« Svar #4 Dato: 18 Maj , 2012, 22:01 »
Nemli  /o

Zoro

• Gæst
« Svar #5 Dato: 18 Maj , 2012, 23:03 »
" Ja " det bliver spændende at se, hvad det kan udvikle sig til her i norden ??? Men jeg tror ikke at D.F.f.R. kan stoppe udviklingen  mere her i Danmark, dertil er de nærmeste nabolande, allerede alt for langt fremme med nytænkning o.s.v.

NB: Jeg håber derfor, at vi inden længe, vil se " Maraner " i alle mulige nye farver, og tegninger i udstillingsburene, samt så utroligt meget andet nyt inden for racefjerkræ , som er blevet nedtonet, af andre forskellige årsager.

J.C.
« Senest Redigeret: 19 Maj , 2012, 00:12 Fra Jørn Clevin »

Zoro

• Gæst
« Svar #6 Dato: 20 Maj , 2012, 13:06 »
Nemli  /o

@ Karina.

Hej Karina.

Jeg glæder mig virkeligt, til at se både dine, og Johanne Kellys, samt flere andres helt nye Maran farver, i en evt. nyindført  D.F.f.R.  "A.O.C. " udstillings klasse ????

NB: Jeg håber derfor for jer alle, at den nyligt omrokerede D.F.f.R. hovede bestyrelse, vil nytænke hurtigt, så vi også her i Danmark, samt i det øvrige norden, for samme muligheder, som i både England og i Tyskland m.f.a. lande.

NB: Det bliver derfor spændende at høre, den nye D.F.f.R.  formand Niels Rasmussens, første kommentar, og evt. nytænkning om A.O.C. klassens, mulige indførelse her i Danmark ????

J.C.
« Senest Redigeret: 20 Maj , 2012, 13:35 Fra Jørn Clevin »

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #7 Dato: 02 Juni , 2012, 08:36 »
D.F.f.R.  "A.O.C. " udstillings klasse, forslag som dette kan sagtens drøftes på Forummet her, men det kan ikke rigtigt komme videre eller vedtages.

Så dette fantastiske forslag (som er løsningen på et kæmpe udstiller BOOM fremover) er vel blevet sendt ind til det nyligt afholdte repræsenttantsskabsmøde i DFfR, ? hvor det så er blevet fremlagt, drøftet og stemt om af repræssenttanter fra alle klubberne og specialklubberne.

« Senest Redigeret: 02 Juni , 2012, 08:40 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Zoro

• Gæst
« Svar #8 Dato: 02 Juni , 2012, 19:06 »
D.F.f.R.  "A.O.C. " udstillings klasse, forslag som dette kan sagtens drøftes på Forummet her, men det kan ikke rigtigt komme videre eller vedtages.

Så dette fantastiske forslag (som er løsningen på et kæmpe udstiller BOOM fremover) er vel blevet sendt ind til det nyligt afholdte repræsenttantsskabsmøde i DFfR, ? hvor det så er blevet fremlagt, drøftet og stemt om af repræssenttanter fra alle klubberne og specialklubberne.

@ Lene Lestat.

Hej Lene.

Jeg har ihvertfald ikke indsendt noget forslag, dette regnede jeg da med at D.F.f.R. selv havde med, i forbindelse med deres nytænkning, under diverse nye forslag, til den nye forenings struktur m.m.

NB: Iøvrigt er det næppe kommet bag på hovedbestyrelsen, med Tysklands indførsel af A.O.C. klassen, idet jeg jo allerede havde løftet for låget, lang tid før representantskabs mødet under D.F.F.R.

NB: Nu er A.O.C. klassen så indført permanent i Tyskland, og mere nytænkning samt forenings struktur er på vej her.

Det ville derfor være klædeligt for D.F.f.R. hvis de også fulgte strømmen af Racefjerkrælande, som nytænker og muger ud i de gamle tunge regler, til glæde for deres kreative medlems skare,som jo trods alt er dem som er selve drivkraften i hovedforeningen.

J.C.

« Senest Redigeret: 02 Juni , 2012, 19:35 Fra Jørn Clevin »

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #9 Dato: 02 Juni , 2012, 19:30 »
Jeg har lige været til repræsentantskabsmøde her d. 12. maj, der var ingen forslag til hovedbestyrelsen.

Eftersom det især er dig, Jørn, der brænder for indførslen af AOC, synes jeg da, du skal stille forslag om det til næste møde. Det står jo alle medlemmer af DFfR frit for at komme med forslag, og når det ikke har været foreslået, ligger den da lige til højrebenet for dig.
Jeg mener ikke nødvendigvis, alle forslag osv skal komme fra bestyrelsen, men snarere fra medlemmerne, så bestyrelsen har noget at arbejde med.
Foreløbig ved jeg, at Steffen Lund har gjort et kæmpearbejde i sin lokale fjerkræklub, for at de skal holde en slags AOC i forbindelse med deres næste udstilling, hvor langt de er med planerne og hvordan og hvorledes, ved jeg ikke noget om.
Jeg er i hvert fald helt sikker på at HB vil lytte til forslag, der kommer fra diverse medlemmer.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

karina dj

• Gæst
« Svar #10 Dato: 02 Juni , 2012, 19:38 »

Jeg ville ønske vores onkel Jørn ville spørge, men jeg kan godt forstå hvis han ikke gør det... jeg ser at Jørn prøver ihærdigt på at opmuntre nogle af os andre til det, og han har helt givet sine årsager  ::)

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #11 Dato: 02 Juni , 2012, 19:44 »
Jamen folkens, er det ikke bare at sende en mail?
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

karina dj

• Gæst
« Svar #12 Dato: 02 Juni , 2012, 19:45 »
Jo vel, for den der har retorikken iorden og ved hvad han/hun taler om...

Det udelukker mig fx *f

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #13 Dato: 02 Juni , 2012, 19:47 »
nu har jeg så fanget at en aoc klasse ville åbne for ikke godkendte farver. Men hvad ville det betyde?? Racerne/farverne skal vel godkendes alligevel eller hvordan?? Eller giver det en mulighed for og udstille en farve 1gang og så ikke mere??
S-K+B-K maran
Mookee i brun

karina dj

• Gæst
« Svar #14 Dato: 02 Juni , 2012, 19:50 »
Nåja, og så skal det være én der går op i det med udstillinger... det udelukker vist osse mig  ;D

Det gir mulighed for Jes, at vise ikke godkendte farver frem, og så går jeg udfra man får en uofficiel bedømmelse til hjælp for det videre arbejde. Jeg ser for mig, at det fremmer samarbejdet for avlere af nye farver, samt lysten. Og mulighed for at få vejledning. Samt at det er spændende at følge med i hvad der er på vej, hvad der rør sig...så man ikke stagnere i det udvalg der er  ;)