@ Kew
Jeg tror sagtens du kan bruge en træstamme, den vil ikke flække de første mange år, nu ved jeg ikke hvor stor stammen skal være og det er mange år siden jeg har været i DK men hvis jeg kender dem ret så gider skovfogeden ik lette rumpetten for at sælge en stamme. Her kommer civil ulydighed ind uden at jeg skal opfordre til samme.

Men jeg ville uden betænkning hente en enkelt stamme men du ka jo da spørge i skoven. Men husk det er lettere at få tilgivelse end tilladelse. Men ellers må der jo være nogen der gerne vil have fældet et træ og ik selv kan, så kan du måske komme ind i billedet her?
@ Erik
Jeg husker Echo som en udemærket sav der kom på markedet da jeg var yngre. Fjolser som jeg er mærke fanatikere, jeg selv startede med Stihl men gik over til Hq . Men det hænger lidt sammen med at saven dengang var min livsforsikring. Jeg fældede en del "umulige" træer d.v.s mellem huse, tæt på luftledninger og den slags. Det forgik på den måde at jeg havde en sele på, der hang min sav, startet i tomgang, den hang i et kort tov. Jeg havde så spore på mine støvler (ligesom en hane hehe)
og kravlede op i træet, det blev så skåret ned oppefra i stykker der kunne passe. Det fungere bedst med et team på 2 mand på jorden der kender dig godt og ved hvor det afskårne falder. Når man så er færdig med opgaven er man helt oppe at kører og det pumper rundt i kroppen, Så man skal lige falde ned inden man kører hjem.
Og ja en flækkemaskine er alt, alt for langsom.
At flække træ er sundt og godt og det er, for mig, en stor fornøjelse.
Mht en sav er det vigtigt at vedligeholde den, jeg renser luftfilter for hver 5 liter benzin. Hver aften renser jeg spåner ud (nr jeg er i skoven self) og skifter benzin og luftfilter for hver 10 dunk benzin. Og ellers kikker efter saven og det kan jo være en glæde i sig selv, pudse den og glæde sig over at man ejer et sådant stykke værktøj. Det samme gælder for min økse, det er en lokalt fremstillet blllig økse men den overgår alt hvad jeg tidligere har haft. Den får også lidt olie, et par strøg med min sten og et kys på klingen med et tak for idag. Det samme gælder for min le når den tid er.
pas på jer selv derude
Tommy