Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hønseringe  (Læst 7336 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Helle Ludvigsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 209
  • Chabo
Hønseringe
« Dato: 21 Juli , 2010, 15:25 »
Jeg har lige forsøgt at bestille ringe til mine kyllinger, men har fået besked tilbage at ringene i de str. jeg skal bruge (18, 20 og 22) er udsolgt. Hvad gør man så  ???

Jeg synes det er meget tidligt på året at de allerede mangler. /d
Har I andre været ude for det.
Gul sorthalet Chabo
Gul sorthalet Chabo krøllet
Blå hvedefarvede Dværg Sulmtaler
Røde dværg Purhøns (Strupphüner)(Frizzles)
Hvide Moskusænder
Nova Duck Tolling Retriver
Boer geder
katte

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Hønseringe
« Svar #1 Dato: 21 Juli , 2010, 15:32 »
Jeps ! Jeg bestilte ringe i str. 18-20-22-24 men alt udsolgt, og der kommer ikke flere i år  ???

Det er altid en god ide at bestille tidligt på året, men når der ikke er planlagt hverken race eller antal er det en smule svært... og til 3 kroner pr stk. bestiller man vel ikke bare 100 af hver str.  ::)

Offline Tina Holmberg

  • Bruger
  • Indlæg: 700
Sv: Hønseringe
« Svar #2 Dato: 21 Juli , 2010, 15:36 »
Jeg har ikke hørt om det før nu, og er dybt rystet.
Det virker i mine øre fuldstændigt hen i vejret.
I år har jeg heldigvis været færdig med de kyllinger, jeg skulle ringe, allerede i foråret. Men det er da, i hvert fald for mig, normalt at bestille ringe til i hvert fald ind i august eller september måned.

Bjørn: fuldstændig enig, man bestiller jo ikke bare et masse ringe hjem, som man ikke aner om man får brug for.
1,2 kobberfarvet maran
0,3 birchen maran
1,2 araucana, rumpless
1,1 lys sussex & 0,3 gul sussex
1,1 alaskan malamute - den største & stærkeste af slædehundene

Offline Helle Ludvigsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 209
  • Chabo
Sv: Hønseringe
« Svar #3 Dato: 21 Juli , 2010, 17:14 »
Der er måske nogen der bestille ringe i overtal ??? Det er jo så lidt surt. Men det kan jo også skyldes at flere og flere vælger at avle høns og det er jo selvfølgelig positivt. Men det er da temmelig surt at det ikke er muligt at lave flere ringe, når behovet tydelig vis er til stede.
Gul sorthalet Chabo
Gul sorthalet Chabo krøllet
Blå hvedefarvede Dværg Sulmtaler
Røde dværg Purhøns (Strupphüner)(Frizzles)
Hvide Moskusænder
Nova Duck Tolling Retriver
Boer geder
katte

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hønseringe
« Svar #4 Dato: 21 Juli , 2010, 20:19 »
Jeg ved ikke hvordan det foregår med ringbestillinger og produktion af disse, men jeg ved at der har været nogen år, hvor DFfR brændt er brændt inde med RIGTIG mange ringe som ikke blev solgt, dette er jo heller ikke hensigsmæssigt.

Om det er fordi der ikke i år er lavet særlig mange ringe eller om efterspørgslen er blevet meget stor, som er årsagen til at det er slut, det ved jeg heller ikke.

Jeg håber bare at jeg ikke løber tør og må derfor kun ringmærke de bedste og ikke dem alle.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Willy Littau

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 215
Sv: Hønseringe
« Svar #5 Dato: 22 Juli , 2010, 19:52 »
Vores ringe bliver produceret i Tyskland ved et firma som leverer ringe til de fleste foreninger i Europa.
Hvert år bestiller vi ringe i august til næste år og i et antal som foreningen solgte i det indeværende år + 10% flere. Nogle år sælger vi så ikke det forventede antal og da ringene koster en del i indkøb, så er det jo med at have et ikke for stort restlager. Enkelte år går der så større salg i enkelte størrelser og da kan vi efetrbestille indtil 1. juni - og få det års ringe suppleret. Fra 1. august er produktionen helliget næste års ringe.
I år - 2010 - havde vi indtil 1. juni solgt normalt, men sidste del af juni og juli skulle alle lige pludselig have ringe i de store størrelser - og det er ret utypisk, da de store størrelser bl.a. er til de svære racer blandt høns og de er normalt lagt til i marts og april - så folk skal bruge ringe i maj-juni.
Så overvej lidt tidligere - inden 1. juni - hvilke ringe du skal bruge - hvis du ikke allerede har overblikket og kyllinger på vej.
Ringene for 2011 bliver annonceret i blad nr. 2 - 2011 (februar) - og alle de bestillinger der er gjort på LU 2010 bliver da ekspederet (hvis man har betalt sit kontingent 2011) og sendt.
Har man Brahma eller andre racer, hvor man skal have kyllinger juleaften for at de bliver fuldt udviklet til næste udstillingssæson, så husk at bestille på LU og betale kontingent samtidig - så kommer ringene tidligt.
Til kommende sæson har vi igen bestilt + 10 % - og for de udgåede ringstørrelser lidt mere - så må vi se hvordan det går i 2011 - og så vurdere omkring 1. juni.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Hønseringe
« Svar #6 Dato: 22 Juli , 2010, 19:57 »
Super svar, så kan man da sikre sig til næste år /o

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hønseringe
« Svar #7 Dato: 22 Juli , 2010, 21:16 »
@ Willy

Fin forklaring, som alle forhåbentligt forstår  /o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Hans-Erik Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1
Sv: Hønseringe
« Svar #8 Dato: 06 August , 2010, 19:32 »

Jeg har været for uheldig/ optimistisk og har derfor 25 stk ringe str. 20 og 25 ringe str 22 tilovers.
Hvis nogen er interesseret, stiller jeg gerne ringene til rådighed.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hønseringe
« Svar #9 Dato: 15 August , 2010, 14:40 »
Det er muligt at få omregistreret sine ringe (hvis man har overskud) til ny ejer, når følgende overholdes :
 
Ringene skal være i nummerorden og f.eks begynde med 1 eller 6 og så i antal delelig med 5.
 
Send/mail  ring numre og navn, adresse og medlems nr.  på ny ejer til DFfR.
 
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub