Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Sølvgrå eller blå silker?  (Læst 2563 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Sidse TA

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 41
Sølvgrå eller blå silker?
« Dato: 09 Juli , 2010, 17:19 »
Hej!

Hvordan kan man se forskel på de sølvgrå og de blå silker. Jeg skulle vist have nogle af begge dele, men jeg er ikke sikker på hvad der er hvad?  :)

M.v.h Sidse

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Sølvgrå eller blå silker?
« Svar #1 Dato: 09 Juli , 2010, 20:29 »
Jeg er ikke helt sikker men hvis jeg husker rigtigt så har de sølvfarvede "fart striber" ned over ryggen, når de er helt små.
Ellers er der lidt billeder på silkehønseklubbens hjemmeside: http://www.silkehoenseklubben.dk/htmlfiler/fotoalbums/farver/index.html

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Mercedes

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 257
    • www.123hjemmeside.dk/benz
Sv: Sølvgrå eller blå silker?
« Svar #2 Dato: 11 Juli , 2010, 20:58 »
Hej.
De blå er den samme farve som hvis du tegner med en lysegrå tusch, og det er rigtigt som danny skriver, at sølvfarvede har stribe på siden af hovedet, ensfarvet på ryggen og lidt lysere vinger...sådan ser mine ud.
Hilsen Mercedes
0,1,3 sort silker, 1,1,2 Blå silker, 0,6 Perlegrå silker, 0,1 vildtfarvet silker, 1,1,sølvfarvede silker, 0,1, hvid silke, 0,1 gul silke, 2,6, hvid Dv. Silker, 0,0,8 Brahma, 1,0 græsk gadehund, 1,2,7 katte, 0,1 Dansk Varmblod, 1,2 børn, samt en dejlig hønseglad mand.

Offline Sidse TA

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 41
Sv: Sølvgrå eller blå silker?
« Svar #3 Dato: 11 Juli , 2010, 21:17 »
Tak for jeres svar!  :) Jeg kunne jo godt tænke mig at vide hvor mange jeg har af hver farve.

M.v.h Sidse

Offline Mercedes

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 257
    • www.123hjemmeside.dk/benz
Sv: Sølvgrå eller blå silker?
« Svar #4 Dato: 12 Juli , 2010, 13:22 »
Det kan jeg godt forstå.
Er ked af at du bor så langt væk, kunne godt bruge nogle blå og sorte kyllinger i mit harem..
God sommer :D
Hilsen Mercedes
0,1,3 sort silker, 1,1,2 Blå silker, 0,6 Perlegrå silker, 0,1 vildtfarvet silker, 1,1,sølvfarvede silker, 0,1, hvid silke, 0,1 gul silke, 2,6, hvid Dv. Silker, 0,0,8 Brahma, 1,0 græsk gadehund, 1,2,7 katte, 0,1 Dansk Varmblod, 1,2 børn, samt en dejlig hønseglad mand.

Offline Sidse TA

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 41
Sv: Sølvgrå eller blå silker?
« Svar #5 Dato: 12 Juli , 2010, 16:42 »
Tak og i lige måde.  :) Jeg har ikke så mange sorte og blå kyllinger i år, men jeg håber meget at der bliver flere til næste år.  ;)

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Sølvgrå eller blå silker?
« Svar #6 Dato: 12 Juli , 2010, 20:01 »
Tak for jeres svar!  :) Jeg kunne jo godt tænke mig at vide hvor mange jeg har af hver farve.

M.v.h Sidse

Så må du sætte nogen billeder ind ;)

Har du krydset dyr med forskellige farver, siden du ikke ved hvor mange der er af hver farve? Eller hvad er historien bag?

Danny
Himlen bør altid være blå!