Så gjorde han det saftsuseme igen - sprang i benene på mig, og denne gang kunne jeg næsten ikke overbevise ham, hvem der er alfa-hanen på matriklen. Han var helt oppe i det lilla felt!

Jeg kom hjem fra arbejde, tømte bilen og skulle så (som altid) lige kikke til hønsene. Lige nu er der jo rigtig meget at holde styr på: to nye araucana-tøser, som forhåbentlig turde være ude i haven, og som de andre forhåbentlig var ordentlige overfor, og så også mine to skrukker, der ligger på deres fine blåskallede æg.
De to nye gik lidt fra hønsehuset i skoven, de to skrukker passede deres Zen-verden, og de tre "gamle" lå og tog støvbad ved siden af hønsehuset i en solstråle. Jensen stod på en lille forhøjning ved hønsehuset og galede at "Her bestemmer jeg!!". Altså fred og idyl

Da han så mig, kom han hen imod mig på den der truende måde, som jeg ellers kun har set, når lille Sif har været med, så jeg pustede mig også lige lidt op, for at han ikke skulle få "gode idéer", men han sprang altså bare i benene på mig flere gang, og var fuldstændig vild og blodig (det er mit ene skinneben også nu, blodigt altså

). Selvom jeg lavede de der truende stamp i jorden hen mod ham og råbte ham ned i hovedet, hjalp det ikke, som det ellers plejer

Han sprang bare igen og igen med kløerne først!
Til sidst fik jeg hapset en kvist, der var faldet ned på græsset, som jeg svirpede frem og tilbage som et pendul (hurtigt) mellem ham og mig, mens jeg blev ved med at gå frem i mod ham, jeg ramte ham på næbbet et par gange, og da jeg syntes han havde bakket nok, gik jeg ind.
Jeg indrømmer gerne, at jeg virkelig skulle mande mig op for ikke bare at løbe "skrigende væk". Jeg har nogle halvdybe punktformede sår på benet, de ligner næste bidsår fra en hunde/katte-hjørnetand, og er noget ømme, men min stivkrampe er up to date, og jeg har klemt på sårene og presset noget blod ud, så det skal nok gå.
Jeg har efterfølgende været ovre og håndfodret dem med hønseguf, for at vise (også mig selv), at jeg skam ikke er bange for Jensen.
MEN JEG VIL IKKE HAVE EN HANE, DER GØR SÅDAN NOGET!
Jeg kan selvfølgelig finde mange gode forklaringer på at han havde sådan en beskyttertrang: skrukker på æg, nye høner i flokken, og nogen, der lå og slappede af i "spa'en", MEN JEG VIL STADIG IKKE HAVE EN HANE, DER GØR SÅDAN NOGET!
Hvad er jeres mening? Har han virkelig underskrevet sin dødsdom? Bør jeg vente nogle dage indtil de nye høner er faldet til i flokken?
Jeg får under alle omstændigheder en ny orange-sortbåndet hane om kort tid, så denne Jensens dage var i forvejen talte.
Nu vil jeg nyde at spise ham som Coq-au-vin!