Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Jensen har underskrevet sin dødsdom <B  (Læst 25009 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Jensen har underskrevet sin dødsdom <B
« Dato: 13 Marts , 2009, 13:19 »
Så gjorde han det saftsuseme igen - sprang i benene på mig, og denne gang kunne jeg næsten ikke overbevise ham, hvem der er alfa-hanen på matriklen. Han var helt oppe i det lilla felt!  <B <R <B <R <B
Jeg kom hjem fra arbejde, tømte bilen og skulle så (som altid) lige kikke til hønsene. Lige nu er der jo rigtig meget at holde styr på: to nye araucana-tøser, som forhåbentlig turde være ude i haven, og som de andre forhåbentlig var ordentlige overfor, og så også mine to skrukker, der ligger på deres fine blåskallede æg.
De to nye gik lidt fra hønsehuset i skoven, de to skrukker passede deres Zen-verden, og de tre "gamle" lå og tog støvbad ved siden af hønsehuset i en solstråle. Jensen stod på en lille forhøjning ved hønsehuset og galede at "Her bestemmer jeg!!". Altså fred og idyl  <I
Da han så mig, kom han hen imod mig på den der truende måde, som jeg ellers kun har set, når lille Sif har været med, så jeg pustede mig også lige lidt op, for at han ikke skulle få "gode idéer", men han sprang altså bare i benene på mig flere gang, og var fuldstændig vild og blodig (det er mit ene skinneben også nu, blodigt altså  :o). Selvom jeg lavede de der truende stamp i jorden hen mod ham og råbte ham ned i hovedet, hjalp det ikke, som det ellers plejer ??? Han sprang bare igen og igen med kløerne først!
Til sidst fik jeg hapset en kvist, der var faldet ned på græsset, som jeg svirpede frem og tilbage som et pendul (hurtigt) mellem ham og mig, mens jeg blev ved med at gå frem i mod ham, jeg ramte ham på næbbet et par gange, og da jeg syntes han havde bakket nok, gik jeg ind.
Jeg indrømmer gerne, at jeg virkelig skulle mande mig op for ikke bare at løbe "skrigende væk". Jeg har nogle halvdybe punktformede sår på benet, de ligner næste bidsår fra en hunde/katte-hjørnetand, og er noget ømme, men min stivkrampe er up to date, og jeg har klemt på sårene og presset noget blod ud, så det skal nok gå.
Jeg har efterfølgende været ovre og håndfodret dem med hønseguf, for at vise (også mig selv), at jeg skam ikke er bange for Jensen.
MEN JEG VIL IKKE HAVE EN HANE, DER GØR SÅDAN NOGET!
Jeg kan selvfølgelig finde mange gode forklaringer på at han havde sådan en beskyttertrang: skrukker på æg, nye høner i flokken, og nogen, der lå og slappede af i "spa'en", MEN JEG VIL STADIG IKKE HAVE EN HANE, DER GØR SÅDAN NOGET!
Hvad er jeres mening? Har han virkelig underskrevet sin dødsdom? Bør jeg vente nogle dage indtil de nye høner er faldet til i flokken?
Jeg får under alle omstændigheder en ny orange-sortbåndet hane om kort tid, så denne Jensens dage var i forvejen talte.
Nu vil jeg nyde at spise ham som Coq-au-vin!
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
Sv: Jensen har underskrevet sin dødsdom <B
« Svar #1 Dato: 13 Marts , 2009, 13:23 »
Cut forbindelsen straks  ;)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Mette Marie Andersen

• Passiv bruger
  • Glad hønseejer
« Svar #2 Dato: 13 Marts , 2009, 13:39 »
Hejsa
Min sølvrandede hane står også for udskiftning, da han er blevet en arrig satan. Han er 'hjemmeruget' og håndtam. Men altså begyndt at angribe når man går ind til dem. Jeg giver ham et fur så han ryger hen ad jorden når han gør det. Det virker kun til næste gang man går ind til dem.
mvh
Mette
mvh
Mette

1,0 Irsk Terrier, 1,5 gul Orpington, en masse bier

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #3 Dato: 13 Marts , 2009, 13:43 »
Marianne  8)

HOVED AFBRYDEREN  >:( NU , det er klart det bedste  ;) ;)
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #4 Dato: 13 Marts , 2009, 13:46 »
Ja jeg vil også sige gør ham et hovede korter  :(
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Vinni Knudsen

• Passiv bruger
  • Wyandot fan
« Svar #5 Dato: 13 Marts , 2009, 13:49 »
Håber den næste hane bliver bedre, for Jensen har da overskreden grænsen. Det eneste lyspunkt er at det er nemmere at bruge "hoved afbryderen" når han er blevet så galsindet.
Hilsen Vinni

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 13 Marts , 2009, 13:52 »
Ja, man skal ikke være bange for sine dyr, det tager alt for meget af hyggen. Spis ham - allerede idag...   :)
Mvh Marianne

Offline Bent Skaarup Pedersen

• Bruger
« Svar #7 Dato: 13 Marts , 2009, 13:58 »
Jeg tilslutter mig - desuden så er agressivitet både arv og miljø, så der er ingen grund til at lade alt for mange af hans gener gå videre !

med venlig hilsen - Bent Skaarup Pedersen

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 13 Marts , 2009, 14:04 »
Tilslutter mig de andres afgørelse.

Her i huset vil vi simpthen ikke have agressive haner eller andre dyr for den sags skyld.

Det er os mennesker der er alfa'erne her og ikke nogen dyr.

Siger som dig Marianne, der er rigeligt at beskytte i øjeblikket for ham, men angribe jer, det skal han bare ikke.

Jensen skal aflives  >:(

Offline JanR

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 13 Marts , 2009, 14:10 »
 :o Pyyyh sikke en overskrift.. Troede sku lige FINN havde rodet sig ud i noget.. Indtil jeg fik læst tråden ;D
Men håber den smager dig godt :P.. Og held og lyke med din nye Hr jensen.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #10 Dato: 13 Marts , 2009, 14:24 »
Godt så er min fornemmelse rigtig, jeg venter nok til søndag, så er de to tøser lidt mere integrerede i flokken, og der er en hane jo guld værd!
Han har ellers været en supergod hane, god ved hønsene og lige efter bogen. Men nu er han blevet for "kålhøgen".  <K
Gad vide om jeg "tør" tage ham søndag aften, selvom han er en dværghane er han relativt stor, og har bestemt vist sit temperament, nå, jeg kan jo tage er par skindhandsker på - måske en skudsikker vest og benbeskyttere? Hvis nu det er rigtig mørkt, så er han vel føjelig? Sådan henad 22-tiden?
Finn Jensen, ham elsker alle på forum vist, vi ville vist nødig undvære ham nogen af os  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #11 Dato: 13 Marts , 2009, 14:27 »
@ Jan
<H <H <H <H
Stakkels vores Finn...

Velbekommen Marianne... Må han smage dig godt.
Tænk hvis Sif havde været med  :o Så havde du aldrig fået hende med ud at hente æg mere !
MVH Lene

Offline Kurt Jensen

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 13 Marts , 2009, 14:52 »
Gad vide om jeg "tør" tage ham søndag aften, selvom han er en dværghane er han relativt stor, og har bestemt vist sit temperament, nå, jeg kan jo tage er par skindhandsker på - måske en skudsikker vest og benbeskyttere? Hvis nu det er rigtig mørkt, så er han vel føjelig? Sådan henad 22-tiden?
Unskyld jeg fik ondt i maven af grin <H <H <H Jeg så for mig, dig i fuld riderrustning og en hane så stor som en drage <H <H <H
Kurt Jensen

Faverolles
Wyandotter Dværg

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 13 Marts , 2009, 15:16 »
Oh, Jensen, now you did it!  Goodbye and good riddance.  >:(

Men det er da ærgerligt, når du nu ellers har været glad for ham, Marianne.  Jeg kan godt forstå, du har behov for moralsk støtte.  Den har du hermed herfra.

Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #14 Dato: 13 Marts , 2009, 15:30 »
Det si'r jeg dig, Kurt, hans ego er større end en drages!
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk