Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hane med briller på  (Læst 5616 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Hane med briller på
« Dato: 24 ſeptember , 2008, 16:22 »
Her er en Faverolles hane med briller på, som forhindre fjerpilning/plukning. Brillerne sidder fast med en plastik split gennem næseborene.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline liski

• Passiv bruger
Sv: Hane med briller på
« Svar #1 Dato: 24 ſeptember , 2008, 20:44 »
    Cool!

8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Dorte Hee

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 24 ſeptember , 2008, 20:49 »
Det ser da helt tosset ud  :D men hvordan f..... trækker den vejret når næseborene er fyldt ud med en plasticpind  ???  ???  ???
Mange hilsner Dorte

0.1 Australops
0.1 Maran/Orpington
som er i pleje på ubestemt tid

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 24 ſeptember , 2008, 22:20 »
Jeg synes faktisk at det ser ret modbydeligt ud og at det er synd for hanen....men det er jo nok nødvendigt...jeg ville bare aldrig gøre det mod min hane.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Indianer

• Gæst
« Svar #4 Dato: 25 ſeptember , 2008, 00:08 »
Tak for visningen, har før undret mig over hvordan den sad..

Hvor længe skal den gå med den?

Offline Magnus

• Bruger
  • magnusfundal@gmail.com
« Svar #5 Dato: 25 ſeptember , 2008, 14:23 »
Jeg er helt enig i at det er ulækkert, barbarisk, og også lidt synd. En pind som stikkes ind ad det ene næsebor, mases igennem væggen af brusk derinde, og kommer ud på den anden side. Addr.  :-X
   Trods dette har jeg selv anskaffet mig 100 af disse tåbelige næseringe, da min indkøbte Araucana-høne var godt i gang med at ribbe min hane for fjerspidser. Og det værste er, at hendes halvvoksne datter nu gør det samme.
   Som årsager til fjerpilning fremhæves normalt indskrænkede forhold, kedsomhed og - af og til - ernæringsmæssige mangler. Men at både mor og datter gør det, ingen andre, tyder på en nedarvet tendens, en slags instinktbortfald, som kunne være værd at udrydde. Forstået sådan, at navnlig den hane man vælger som flokfører aldrig har vist en sådan tendens.

Jeg er bange for at jeg nok også kommer til at give datter briller på.  :(
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Dorte Hee

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 25 ſeptember , 2008, 16:10 »
Jeg tror nu nok jeg ville vælge øksen til mor og datter for ikke at få den nedarvede tendens ud i flere led  :-\
Mange hilsner Dorte

0.1 Australops
0.1 Maran/Orpington
som er i pleje på ubestemt tid