Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: BANGS.dk  (Læst 11500 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mette Dehn

• Bruger
  • Mine tre frikaniner
BANGS.dk
« Dato: 05 ſeptember , 2012, 08:10 »
Jeg står jo og skal købe ca 6 høns hjem, og har været inde på bangs.dk, og da jeg bør i Korsør tænkte jeg det ville være smart lige at køre en tur til Uggerløse og købe dem med hjem..
Men jeg kan ikke på deres hjemmeside se hvordan dyrene går/holdes, hvor mange dyr de har m.m..
Er der nogen der har erfaring med dette rugeri??
Lykkelig ejer af fire hunde samt tre frikaniner❤️

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
Sv: BANGS.dk
« Svar #1 Dato: 05 ſeptember , 2012, 08:23 »
Vi har lige hentet 3 æglægningsmaskiner (Isa'er) hos Bangs. Jeg har ikke set hvordan deres dyr holdes, men de tre hønniker der kom med hjem er i hvert fald meget fine i fjerdragten.
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #2 Dato: 05 ſeptember , 2012, 08:30 »
Jeg køber foder hos Bangs, og de hønniker der står til afhentning i weekenderne ser fine ud, og de får ikke brændt næbbet af heller (i hvert fald ikke dem jeg har set). De går dog i en stor hal, og kommer ikke ud så vidt jeg ved. Jørgen er en flink mand, og kan huske sine kunder, så jeg ville ikke tøve med at slå et smut forbi, hvis det er ISAer du gerne vil have. Der er dog mange gode racehøns til salg i øjeblikket også, så det kunne også være en mulighed, og også en god mulighed for at finde høns der er håndtamme, det er Bangs hønniker af naturlige årsager ikke ;).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Mette Dehn

• Bruger
  • Mine tre frikaniner
« Svar #3 Dato: 05 ſeptember , 2012, 13:26 »
Mange tak til jer..

Offline Mette Dehn

• Bruger
  • Mine tre frikaniner
« Svar #4 Dato: 05 ſeptember , 2012, 13:45 »
Hmm, altså jeg står og skal anskaffe mig 6 stk høns meget snart, dvs inden for 14 dage..
Jeg vil jo allerhelst købe hos private, fornuftige og dygtige hønse-holdere, hvis høns har gode forhold, plads og ja helst også "kvalitetstid" med sine ejere

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #5 Dato: 05 ſeptember , 2012, 13:49 »
Hmm, altså jeg står og skal anskaffe mig 6 stk høns meget snart, dvs inden for 14 dage..
Jeg vil jo allerhelst købe hos private, fornuftige og dygtige hønse-holdere, hvis høns har gode forhold, plads og ja helst også "kvalitetstid" med sine ejere
Prøv med en købsannonce her på siderne, så kan det være du er heldig. Held og lykke med dine nye høns :).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 05 ſeptember , 2012, 14:00 »
Jeg har nogle unge La-Bresser fra marts / April som netop er begyndt æglægning. Det er jo selvfølgelig på den anden side af storbæltsbroen, og jeg sælger dem heller ikke for samme pris som du skal give for isa'er.
Men send en Pm, hvis det er noget.
Hilsen
Peter

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #7 Dato: 05 ſeptember , 2012, 16:00 »
Prøv med en købsannonce her på siderne, så kan det være du er heldig. Held og lykke med dine nye høns :).

..og kig i til salg-tråden - jeg synes der ser ud til at være mange forskellige høns til salg herinde for tiden
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline karoline

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 05 ſeptember , 2012, 21:00 »
Hej.

Jeg har bestilt 4 daggamle kyllinger hos Bang (isa warren, da jeg under ingen omstændigheder vil have slagte-hybrider ind i min hønsegård!)
Jeg har ellers kun racehøns.
Den eneste grund til at jeg har bestilt hybrider er, at jeg ikke har kunnet finde andre daggamle kyllinger (som ikke skal hentes i Jyland).
Kyllingerne er til mine skrukker.

Jeg har valgt Bang, fordi det ser ud til at være et ok sted.
Håber vi begge får gode erfaringer :) (medmindre du finder nogle fine racehøns i stedet ;)
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR

Offline Mette Dehn

• Bruger
  • Mine tre frikaniner
« Svar #9 Dato: 06 ſeptember , 2012, 07:58 »
Hybrider??? Hvad er det lige☺?? Er det hybrider Bangs har?? Og er det dårligt??
Syntes ellers at de hedder et "race-bevn", men jeg har absolut ingen forstand på det..

Offline Jesper Arnecke

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 06 ſeptember , 2012, 08:56 »
Jeg har selv haft købt Isa'er hos Bangs og de var super. Ingen problemer overhovedet med dem.

Hybrider er krydsning på krydsning af racer med egenskaber man har ønsket at fremavlet. I Isa tilfælde er det æglægning. Så det er er en "race" fremavlet med det eneste formål at få så mange æg som muligt på så kortest tid som muligt.
Der står mere om hybrider her:
http://fjerkrae.dk/leksikon/pmwiki.php/Racebeskrivelser/Hybrid

Offline Mette Dehn

• Bruger
  • Mine tre frikaniner
« Svar #11 Dato: 06 ſeptember , 2012, 16:09 »
Mange tak for info, der er vist lige noget jeg skal ha læst om og på..
Jeg som troede at det var SÅ enkelt at skulle ha høns.. Men det bare aldrig enkelt når det omhandler dyr, og man gerne vil gøre det godt og rigtigt..

Er de høns som sælges hos Bangs så ALLE hybrider??  Jeg vil nemlig heller ikke ha høns der er fremavlet på en måde så de slider sig selv op..

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 06 ſeptember , 2012, 16:13 »
Hmm hvad med at kigge lidt inde under leksikon herinde eller galleriet, og se de forskellige racer.

Måske er der nogen der tiltaler dig mere end andre :)

Skal de kun "bruges" til at lægge æg eller skal der også slagtes ind imellem, er det vigtigt de lægger mange æg for så skal man nok styre uden om visse racer der har ry for at skrukke i tide og utide, osv osv. :)

Held og lykke med hønsene  /o
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #13 Dato: 06 ſeptember , 2012, 16:56 »
Der er Danske Landhøns her : http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=28706.msg256268;topicseen#new

De er jo vores ældgamle nationale race. Så mere naturligt kan det ikke blive.  /o
« Senest Redigeret: 06 ſeptember , 2012, 16:57 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Mette Dehn

• Bruger
  • Mine tre frikaniner
« Svar #14 Dato: 06 ſeptember , 2012, 17:04 »
Jannie: Først og fremmest kun for at ligge æg, og når ik de er i stand til at ligge æg mere blir de slagtet og der bliver kogt suppe på dem..
Lene: Det lød ellers godt, hvis ik lige det var fordi de kære små bor på lolland :-\