Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: min hane er mærkelig  (Læst 15330 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: min hane er mærkelig
« Svar #15 Dato: 10 Juni , 2011, 11:26 »
kalkmider  ??? det lyder frygteligt  :'( kan det kureres

Rolig, rolig...det er ikke så farligt, men skal behandles. Læs lidt om kalkmider og kalkben og så i gang med at smøre. Hvis du er så heldig, at det er kalkmider,han har...så er det vist billigt sluppet  /o
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #16 Dato: 10 Juni , 2011, 12:24 »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

GKV

• Gæst
« Svar #17 Dato: 10 Juni , 2011, 13:02 »
Jeg fandt lige nogle links med et billeder af kalkben, så kan du sammenligne med din hane.

http://en.allexperts.com/q/Poultry-Farming-3481/2008/10/Chicken-Legs-1.htm

http://img.photobucket.com/albums/v724/sammiboy/Legs%20and%20Feet/Scalylegmiteknemidocoptesmutans.jpg

http://farm4.static.flickr.com/3284/2683286098_4892b15910.jpg

Han kan være så medtaget at han har mistet en tå eller flere.

VH Gunni.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #18 Dato: 10 Juni , 2011, 13:09 »
Puh, det var nogle slemme nogen, du fandt der, Gunni.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #19 Dato: 11 Juni , 2011, 11:08 »
Tag lige og vend bunden i vejret på de fødder, og se ham nærmere an mellem tæerne, der kan sidde en sten mellem tæerne, og den skal bare trykkes ud, så forsvinder smerten fra den med det samme, Nu er han så ung, men han må ikke have sår på trædepuderne,

Kalk ben i en sådan grad at han ikke kan gå i så ung en alder, det tvivlerjeg på, men kalkben som du beskriver som grove melorme det kan han godt have, så der skal smøres og skrubbes.

du kan også give de fødder et pust med staldchok inden du smøre første gang, så dør miderne i det mindste med det samme..
Minderne er ikke sådan nogle du kan se kravle, men de bor under skælene på benene og er meget generende.

Jeg ville tilse de føder for alt hvad fødder kan fejle, der kan jo være mere end en ting.
utøj i det hele taget.
Jeg ville nok også fjerne eller klippe de snavsede fjer bagpå, så der ikke kan gemme sig dyr i det, så der kommer frisk luft til måsen...
Lad os høre hvordan det går...
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn