Dansk Fjerkræ Forum
Hønsegården => Hønsehuset => Emne startet af: Leif Tranum efter 14 Juli , 2012, 09:43
-
Jeg overvejer at købe denne 48-ægs maskine.Er der nogle der har erfaringer med den og med firmaet der sælger dem ?
http://www.rugemaskine.dk/side1.html
-
jeg har selv købt en sådan maskine og syntes faktisk man får rigtig meget maskine til fornuftig penge angående ham der sælger dem kan jeg kun sige at jeg har snakket med ham telefonisk og han virkede helt ok men da han startede op med salg af denne type rugemaskine havde jeg allerede købt min i england
MVH
Thomas.
-
Skal den stå i et rum med konstant temperatur som f.eks. Octagon 20.De er fra samme firma.
-
Jeg har den til at stå i det samme rum hver gang jeg ruger og der må temperaturen svinge lidt alt afhængigt af temperaturen udenfor og det har ikke givet anledning til dårligt resultat :-)
-
Det er en herlig lille rugemaskine, som rugemaskine dk. markedsføre og sælger her i Danmark.
NB: Vores tre rugemaskiner står i det samme rum uden nogen problemer, og kyllingerne vælter problemløst ud.
J.C.
-
Firmaet overholder ikke Dansk lovgivning. Og så kan den købes billiger her =
http://www.ebay.de/itm/Inkubator-Brutkasten-Brutmaschine-Brutapparat-Bruter-Brutschrank-Motorbruter-NEU-/260963042616?pt=de_haus_garten_tierbedarf_v%C3%B6gel&hash=item3cc29c0538 (http://www.ebay.de/itm/Inkubator-Brutkasten-Brutmaschine-Brutapparat-Bruter-Brutschrank-Motorbruter-NEU-/260963042616?pt=de_haus_garten_tierbedarf_v%C3%B6gel&hash=item3cc29c0538)
http://www.ebay.co.uk/itm/AUTOMATIC-EGG-INCUBATOR-CHICKEN-INCUBATOR-POULTRY-HARCHER-CANDLER-/221026539926?pt=UK_Pet_Supplies_Poultry&hash=item3376355996 (http://www.ebay.co.uk/itm/AUTOMATIC-EGG-INCUBATOR-CHICKEN-INCUBATOR-POULTRY-HARCHER-CANDLER-/221026539926?pt=UK_Pet_Supplies_Poultry&hash=item3376355996)
Og læg lige mærke til at de er til 56 æg /o
-
Jeg har kikket på dine links.Så vidt jeg kan regne ud,er maskinen kun ca. 100,00 billigere i UK.Har du selv denne maskine ? Vil du fraråde at handle ved Holstebro Gården ?
-
Firmaet overholder ikke Dansk lovgivning.
Hvad mener du med det?
-
Da ejeren af Rugemaskine.dk har udskudt forventet leveringstidspunkt 2 gange,er jeg ikke helt tryg ved at handle hos ham.Det er også et minus at han vil have betaling som bankoverførsel og ikke Dankort.Jeg synes det hele ser lidt usikkert ud,1800,00 er også penge hvis man bliver snydt eller leveringen trækker ud i det uvisse.Derfor er ordren gået til DyreRiget.dk.Ialt incl. fragt,1.923,00 mod 1.803,00 hos Rugemaskine.dk.Ialt en meget lille ekstraudgift for at være mere sikker på levering til aftalt tidspunkt. /o /o /o
-
Hvad mener du med det?
Det vil jeg også gerne vide.En påstand uden forklaring er ikke til at forholde sig til.
-
Jeg har kikket på dine links.Så vidt jeg kan regne ud,er maskinen kun ca. 100,00 billigere i UK.Har du selv denne maskine ? Vil du fraråde at handle ved Holstebro Gården ?
Du skal lige huske at selv om det kun er 100kr fra England. Så er den størrer og det er leveret lige til din dør.
Jeg har ikke lige den model men har haft flere næsten magen til.
Og jeg vil selvfølgelig fraråde til at købe fra en webshop der ikke overholder lovgivningen.
-
Tak for svar men hvad er det helt præcis de ikke overholder ??
-
Der er ikke CVR nummer på siden ?. Og der er ingen klare Handelsbetingelser på siden ?.
Jeg har skrevet det før. Men skal da gerne sætte reglerne ind igen =
10 E-HANDELSBUD
Der findes en del regler du som indehaver af en e-butik skal overholde. Reglerne findes bl.a. i e-handelsloven, markedsføringsloven, købeloven og forbrugeraftaleloven. I det følgende finder du 10 e-handelsbud som du bør være opmærksom på.
1. Der skal altid være let tilgængelighed til oplysninger om virksomhedens navn, adresse, CVR-nr., etableringsdato og andre kontaktinformationer.
2. Der skal altid forud for aftaleindgåelse gives oplysninger om de enkelte varers pris inkl. moms samt alle afgifter og omkostninger samt oplysninger om varernes karakter samt væsentligste egenskaber.
3. Der skal være tydelig adskillelse af aftaleindgåelse og andre funktioner på hjemmesiden, således at kunden ikke er i tvivl om at vedkommende nu er i færd med at bestille varer, og der skal være en let adgang for at rette tastefejl mv. i en ordre inden ordren gennemføres for at undgå utilsigtede bestillinger.
4. Sælger bør indrettet aftaleindgåelsesmodulet således, at en ordre ikke kan gennemføres uden, at kunden har set og godkendt Sælgers salgs- og leveringsbetingelser (sælgers vilkår for salg på hjemmesiden).
5. Købeloven kan ikke fraviges til skade/ugunst for forbrugere ved f.eks. forkortet reklamationsfrist, ansvarsfraskrivelse eller forbehold, som i øvrigt er tilladt overfor ikke-forbrugere (andre erhvervsdrivende eller offentlige myndigheder).
6. Forbrugeraftalelovens regler om fortrydelsesret kan ikke fraviges til skade/ulempe for forbrugere. Ikke-forbrugere har derimod ikke krav på fortrydelsesret, medmindre dette fremgår af de almindelige betingelser eller anden aftale, og det er ikke lovligt at kræve et gebyr i forbindelse med forbrugerens anvendelse af fortrydelsesretten.
7. Sælger skal oprette en forsvarlig reklamations- og fortrydelsesretsprocedure, som sørger for, at kontakt- og kommunikationsvejene samt returneringen af varer fungerer hensigtsmæssigt og fremmes med det fornødne tempo, og fortryder en forbruger købet skal pengene snarest mulig tilbagebetales til forbrugeren.
8. Ved indsamling af personoplysninger, herunder navn, adresse mv., skal brugeren altid oplyses om betingelserne herfor, inden afgivelsen/indsamlingen af oplysningerne finder sted.
9. Nyhedsbreve må alene sendes til brugere, som har anmodet herom ved udtrykkeligt at have sagt ”ja tak” til dette. En ”checkbox” med ”ja tak”, som på forhånd er af-krydset, f.eks. i forbindelse med aftaleindgåelse, er ikke tilstrækkeligt/acceptabelt.
10. Lovpligtige mærknings- og godkendelsesordninger skal fremgå af hjemmesiden, f.eks. fødevaregodkendelse og næringsbaseregistrering ved salg af fødevare til slutbrugere.
-
Tak for svar igen.Jeg kan godt følge dig.Jeg syntes at alt var iorden.Fysisk adresse,tlf.nr.,mail adresse,bankforbindelse.Men du har ret,SE-nummeret mangler.Det bekræfter min modvilje mod at handle med firmaet.Måske var man blevet snydt.
-
Kære Leif
Jeg tror du skal tage det med at du måske var blevet snydt med et gram salt du kunne altså vælge og hente den på adressen og han er altså meget meget venlig sindet som jeg skrev tidligere så har jeg talt med manden i telefon og selv om jeg ikke havde købt min maskine hos ham så skulle jeg bare ringe til ham hvis der blev problemer med min maskine det syntes jeg er utrolig god service og ja det kan godt være der mangler lidt hist og pist på hans hjemmeside men er sikker på at det nok skal komme på plads
Mvh
Thomas
-
Du kan godt have ret,Thomas.Jeg synes bare at når man starter et firma op,så skal alt være iorden så kunderne føler sig trygge.Jeg så noget "lusk" allerede da jeg så at man ikke kunne betale med Dankort.De fleste mennesker kan lyde troværdige i telefon,men viser sig så senere at værer nogle løjsere.Havde alle forhold været iorden,havde jeg handlet med ham.Han har selv valgt at "misse" en ordre.
-
Kære Leif
Jeg tror du skal tage det med at du måske var blevet snydt med et gram salt du kunne altså vælge og hente den på adressen og han er altså meget meget venlig sindet som jeg skrev tidligere så har jeg talt med manden i telefon og selv om jeg ikke havde købt min maskine hos ham så skulle jeg bare ringe til ham hvis der blev problemer med min maskine det syntes jeg er utrolig god service og ja det kan godt være der mangler lidt hist og pist på hans hjemmeside men er sikker på at det nok skal komme på plads
Mvh
Thomas
Ja sådan oplever man jo tingene forskelligt. Da jeg gjorde manden opmærksom på fejlene via DBA. Ringede han sent om aftnen og nærmest truede mig. Så venlig er jo nok det sidste jeg vil kalde ham. Og hvad er det egentlig han har at skjule ?. Hans mobil nummer hører til et motions center ?. Og hvis han nu ikke betaler moms af de her maskiner. Så kan det faktisk gå så galt at regningen havner hos kunden. Er der nogensinde nogen der har set en Faktura fra ham af ?.
-
Hej Michael.Godt jeg valgte et andet firma.Og helt fint at alle sandheder kommer frem om et tilsyneladende stort r.....
-
Tak for masser af kommentarer.Jeg må desværre "hoppe af" for idag men der vil selvfølgelig blive kommenteret på alle indlæg herefter.
-
Ja sådan oplever man jo tingene forskelligt. Da jeg gjorde manden opmærksom på fejlene via DBA. Ringede han sent om aftnen og nærmest truede mig. Så venlig er jo nok det sidste jeg vil kalde ham. Og hvad er det egentlig han har at skjule ?. Hans mobil nummer hører til et motions center ?. Og hvis han nu ikke betaler moms af de her maskiner. Så kan det faktisk gå så galt at regningen havner hos kunden. Er der nogensinde nogen der har set en Faktura fra ham af ?.
er der nogen der har anmeldt manden så hvis det han foretager sig er ulovligt ???????
-
Da ejeren af Rugemaskine.dk har udskudt forventet leveringstidspunkt 2 gange,er jeg ikke helt tryg ved at handle hos ham.Det er også et minus at han vil have betaling som bankoverførsel og ikke Dankort.Jeg synes det hele ser lidt usikkert ud,1800,00 er også penge hvis man bliver snydt eller leveringen trækker ud i det uvisse.Derfor er ordren gået til DyreRiget.dk.Ialt incl. fragt,1.923,00 mod 1.803,00 hos Rugemaskine.dk.Ialt en meget lille ekstraudgift for at være mere sikker på levering til aftalt tidspunkt. /o /o /o
@ Tranum.
Spørgsmål til dig : Hvorfor hentede du egentligt ikke selv rugemaskinen hos Jeppe Kragh på hans besøgs addresse, hvis du var i tvivl om hans troværdighed m.m. ????
Vedr. aftalt levering af Rugemaskine, " Ja " så er det da brand ærgeligt at aftalen rykker sig, men det er ikke anderledes andre steder, jeg har selv prøvet at købe rugemaskine på LU som var på tilbud, og den dukkede altså først op otte uger senere.
J.C.
-
Sund skepsis er altid en god ting, men verden skal jo heller ikke gå i stå, og vi skal ikke betragte alle som potentielt kriminelle.
Jeg kender ikke manden eller firmaet. Men fra mit lille nedlagte landbrug med nogle få dyr, (grise og kvæg), kender jeg det danske registreringshelvede, og jeg kunne sagtens forestille mig at det er det samme han slås med, og måske derfor ikke har fået alt 'på plads' endnu.
Hvis muligheden for at afhente varen på hans besøgsadresse eksisterer ville jeg ikke være særligt bekymret ved at handle med ham.
-
Sund skepsis er altid en god ting, men verden skal jo heller ikke gå i stå, og vi skal ikke betragte alle som potentielt kriminelle.
Jeg kender ikke manden eller firmaet. Men fra mit lille nedlagte landbrug med nogle få dyr, (grise og kvæg), kender jeg det danske registreringshelvede, og jeg kunne sagtens forestille mig at det er det samme han slås med, og måske derfor ikke har fået alt 'på plads' endnu.
Hvis muligheden for at afhente varen på hans besøgsadresse eksisterer ville jeg ikke være særligt bekymret ved at handle med ham.
@ Pilegården.
Man er særdeles Velkommen hos Rugemaskine dk. sådan tror jeg også andre føler det.
J.C.
Ide`en til Holstebro-gården kom da jeg selv stod og manglede en rugemaskine. Jeg fandt danmarks førende hjemmeside inden for dette produkt, men 7.000 kr. for en rugemaskine til 130 æg er efter min mening alt for meget. Derfor startede jeg importen af disse rugemaskiner. Jeg køber direkte fra fabrikken, så prisen kan holdes nede i et niveau der ikke ses hos andre virksomheder i Danmark. Kvaliteten er i top og prisen er i bund.
Vil du gerne se produktet inden evt. køb er dette også muligt, på adressen Birk 11 7500 Holstebro. Telefonisk henvendelse inden.
Der er 2 års reklamationsret på alle produkter og skulle uheldet være ude bliver den defekte del skiftet ud på Holstebro-gårdens regning.
Den derfekte del sendes tibage til Holstebro-gården og den nye del sendes tilbage til kunden. Maskinen kan også sendes tilbage til Holstebro-gården og jeg skifter den defekte del.
Man er også velkommen til selv, at kigge forbi Holstebro-gården og derved spare forsendelses udgifter.
Hos producenten forventes der en levetid på min. 8 år på disse produkter.
Alle el produkter er CE godkendt.
Har du spørgsmål, så kontakt mig venligst på mail eller telefon.
-
hvis i klikker på kontakt på hjemmesiden kommer cvr frem. det virker bare som om han ikk gider dårlige betalere. eller dyre smarte web, anordninger til betaling. måske derfor han er billigere
-
Ja jeg mener godt nok heller ikke at der er nogen grund til bekymring angående handel med ham Jeppeb
-
Jeg tror i overser det åbenlyse forkerte i hans forretningsmetoder. Og det er at der ingen handelsbetingelser er på siden. Og hvad så med garantien ?. Lad os sige at du køber en maskine hos ham. Og midt i en rugning brænder varmelegmet af. Han skriver du får en ny del ?. Jeg spurgte om han havde et lager. Svaret var nej. Så kommer man jo til at vente på at han får en ny hjem fra Kina. Jeg spurgte også om hvem der skulle skifte de dele. Han er jo ikke uddannet til det. Han sage at man bare fik en ny del ?. Ja det kan man måske gøre ved de små maskiner hvis man ellers havde dele på lager. Men hvad med de store maskiner ?. Jeg vil da gerne se ham give en ny maskine til 20000kr bare en gang.
Det jeg tror der er størst sansynlighed for at der kommer til at ske. For det er set flere gange før. Er at når han nu har solgt de første 1000 maskiner. Og alle retur maskinerne begynder at komme. Ja så lukker han bare siden ned. Så sidder kunderne med håret i postkassen. Det minder lidt for meget om sagerne med træpiller - IT Virksomhedder Osv...
-
/o /o /o
-
Han har en helsides annonce i det grønne blad i denne måned, det tror jeg ærlig talt ikke et fup-firma ville have.
-
hvis man vil se spøgelser, så finder man dem nok.
-
Det maa vel vaere en meget mindre risiko ifra ham, end at handle en ifra et firma i England, og den risikoen loeber jo mange. Ellers enig med Kristiank.
-
Han har en helsides annonce i det grønne blad i denne måned, det tror jeg ærlig talt ikke et fup-firma ville have.
Hvordan tror du så svindlerne finder deres kunder ?. Og så bliver det jo tiden der vil vise om firmaet er ok eller ej. Jeg personligt tør ikke tage risikoen. Man kan jo bare tage en simpel løsning som Paypal som betaling. Det ville da i det mindste give lidt sikkerhed for kunderne.
-
Det er hovedsagelig betalingsmåden der får mine alarmklokker til at ringe.Man får tudet ørerne fulde både i banken og andre steder om IKKE AT BETALE VED KONTOOVERFØRSEL.Bliver varen ikke leveret,er pengene tabt.
-
Jeg kender ikke noget til ovennævnte rugemaskiner eller sælgeren af dem. Men jeg ville til enhver tid foretrække at købe en maskine i Danmark..og helst selv afhente den.
Jeg har købt rugemaskiner både i England og Tyskland. Ingen problemer med betaling og modtagelse af maskinerne. Dog var det lidt besværligt i Tyskland da det var ved bankoverførsel..Problemet var da der efterfølgende var problemer med begge maskiner. Jeg sendte mails men de blev ikke besvaret :( og det var ikke sådan lige at ta røret og ringe firmaet op når man nu ikke er helt ekspert i hverken engelsk eller tysk. Så jeg har måttet få en elektriker til at ordne begge mine maskiner, så en del dyrer blev de jo så..
Jeg ville overhovedet ikke være nervøs ved at købe en sådan maskine fra Holstebro..
-
Jeg har selv købt en maskine i England uden problemer.Det er også muligt der ingen problemer er i Holstebro.Er der det,vil det jo vise sig senere.Som Michael siger,hvordan med service når kunderne mangler reservedele og han ikke har et reservedelslager.Jeg har bestilt/købt en maskine ved DyreRiget i går.Så må vi jo se hvordan forløbet bliver.Jeg har mere tillid til dem end til Holstebrogården. /o
-
og hvad med service fra england, 2x fragt , så er det vist billiger at købe en ny.
-
og hvad med service fra england, 2x fragt , så er det vist billiger at købe en ny.
Jeg var så uheldig at den ene af to blæsere "stod af" indenfor garantiprioden.Jeg mailede til dem og forklarede problemet.Vi blev enige om at de sendte en ny.Ingen problemer eller udgifter.Den blev sendt uden beregning.
-
Jeg var så uheldig at den ene af to blæsere "stod af" indenfor garantiprioden.Jeg mailede til dem og forklarede problemet.Vi blev enige om at de sendte en ny.Ingen problemer eller udgifter.Den blev sendt uden beregning.
@ Lekris Tranum.
Spørgsmål : Betalte de så også elektrikker regningen i forbindelse med udskiftningen af blæseren ???
J.C.
-
Elektrikeren er mig selv.Efter næsten 40 år som udlært elektriker,tog jeg chancen og skiftede den selv.Det er forøvrigt noget alle med bare lidt omløb i hovedet kan finde ud af.Det kan ikke gøres forkert. /o /o
-
Elektrikeren er mig selv.Efter næsten 40 år som udlært elektriker,tog jeg chancen og skiftede den selv.Det er forøvrigt noget alle med bare lidt omløb i hovedet kan finde ud af.Det kan ikke gøres forkert. /o /o
[/quote
@ Lekris Tranum.
Men det er jo ikke alle som der er " Elektrikkere " derfor må det " Jo " være betryggende at hvide, at hvis de køber ny rugemaskine hos Jeppe Kragh, så er garantien og hjælpen der lige forude.
NB: Iøvrigt skønt med noget nyt initiativ på Rugemaskine fronten.
J.C.
-
Da en flink person gjorde mig opmærksom på at 2 personer kalder mig en svindler uden at kende mig og derefter opfordret mig til at forsvare mig selv, skriver jeg nu dette indlæg.
Da der ikke er en eneste sur eller snydt kunde der skriver, er det lidt mærkeligt at man skal bruge tid på dette.
Mit CVR nr. er følgende 27021964. Slår man dette Cvr nr. op står der Motion og Trivsel Viborg, dette firma har jeg ejet i 9 år til feb. Jeg er blevet impotør registreret hos Skat under samme Cvr nr. for at spare 20.000kr hvert år i revision. Der er heller ikke noget ulovligt ved dette, man skal ikke have et Cvr nr. for hvert eneste aktivitet man laver.
Hvad angår betaling så er det meget dyrt at have en dankort løsning tilknytet ens hjemmeside. Jeg har fået lavet girokort med betalings ID til dem der ønsker dette. Den skal rigtig nok betales inden varen sendes og som en anden flink mand skriver, så er det lige præcis for at undgå dårlige betaler. Der står på girokortet at varen bliver sendt efterfølgende, så man har dette som bevis. For mig at modtage penge fra en kunde og så ikke sende varen, ville være at skude sig selv i foden. Man er også meget velkommen i Holstebro, så kan man se maskinen i brug og få en gennemgang i brugen af den. (så er man også sikker på ikke at blive snydt).
Til sidste vil jeg gerne sige, at jeg synes det er for dårligt, at man kalder folk for svindler og fraråder personer at handle med en virksomhed man ikke kender. Havde jeg solgt en maskine og derefter aldrig sendt den, ja så skal det selvfølgelig frem i lyset. Mit nr. er at finde på min hjemmeside, hvis du læser dette og har spørgsmål... Venlig hilsen Jeppe Kragh
-
Du svarede heller ikke den her gang på de spørgsmål der er blevet stillet her i tråden ?.
Det glæder mig da at du har fundet her ind. Men hvis du stadigvæk bliver ved med at undlade at svare på spørgsmålene omkring dit firma, så hjælper det jo ikke meget.
Du kan ikke bilde mig ind at du ikke er klar over hvilke regler der er til en webshop i Danmark. Og du overholder dem ikke. Få nu styr på de Handelsbetingelser der mangler.
Og hvis man vil virke troværdig. Er et selvstændig moms nummer da et must. Og et tlf nummer der tilhører firmaet. Og bare sådan en simpel ting som en email adresse der til hører Domænet. Den med de 20000kr til revisor kan du godt glemme alt om. Find en ny hvis din nuværende ikke kan tage det med til samme pris.
Og så få lavet Paypal som betalingsmulighed. De 6 % pr transaktion kan du rolig lægge oven i prisen uden at skræmme kunderne væk.
-
flot jeppe, måske dem der er så meget klogere end dig , bare selv skulle tage konkurencen op. det må jo være nemt for dem. når de kan det hele.
-
Det lyder som en fin lille maskine! Og billig i drift
-
Det lyder som en fin lille maskine! Og billig i drift
@ Johanne Kelly.
" Ja " det er en super lille rugemaskine, men hvor er det sørgeligt, med en sådan smede kampagne, som Jeppe Kragh udsættes for i denne tråd .
NB: Det virker som om at hvisse enkelt personer, bevist bliver ved med at mistænkeliggøre Jeppe Kragh hele tiden.
NB: Håber ikke at du mister modet Jeppe, det er igansættere som dig Danmark mangler i disse økonomisk svære tider.
J.C.
-
Nu bliver jeg sgu nød til at tage bladet for munden og bede Hr. Michael Nielsen AKA "høns i haven" om at stoppe den galde du blive ved med at vade rundt i. JEG syntes ihvertfald at det er trættende og uden hjeml.
Det er da rart at der er muligheder for at handle hos flere i Dk. Monopol er aldrig godt for konkurrencen og kan da ikke komme os forbrugere til gavn. Ikke dermed sagt at jeg har noget udestående med America. For hvis jeg havde ville det da være særdeles unfair at undergrave deres virksomhed ved at hænge dem ud her som du gør med Jeppe Krag og hans forsøg på at udvide markedet for os hobby avlere.
Jeg siger som Jørn : stop den smæde kampagne, den klæder ikke Forum. /1
-
@Lene Rungsted GODT BRØLT
...siger jeg bare, som undrer mig over admins fravær?!
Jeg har sagt det før og mener det stadig: Stik dog piben ind, Høns i haven
HMNNNNNRRRFFFF!!
-
Nu bliver jeg sgu nød til at tage bladet for munden og bede Hr. Michael Nielsen AKA "høns i haven" om at stoppe den galde du blive ved med at vade rundt i. JEG syntes ihvertfald at det er trættende og uden hjeml.
Det er da rart at der er muligheder for at handle hos flere i Dk. Monopol er aldrig godt for konkurrencen og kan da ikke komme os forbrugere til gavn. Ikke dermed sagt at jeg har noget udestående med America. For hvis jeg havde ville det da være særdeles unfair at undergrave deres virksomhed ved at hænge dem ud her som du gør med Jeppe Krag og hans forsøg på at udvide markedet for os hobby avlere.
Jeg siger som Jørn : stop den smæde kampagne, den klæder ikke Forum. /1
Hvilken smæde kampagne er det lige du hentyder til ?. Hvis ellers fru Lene Kongstad havde læst tråden ville hun måske også have opdaget at jeg på intet tidspunkt har fremhævet America eller andre firmaer for den sags skyld.
Jeg har aldrig ønsket et monopol. Det er noget som må stå for din egen regning den udtalelse. Og jeg hænger ikke nogen ud. Jeg forventer bare at folk overholder Dansk lovgivning når de vil sælge noget.
-
Nu bliver jeg sgu nød til at tage bladet for munden
Det nytter sgu ikke noget Lene. Du skal 'tage bladet fra munden'. ;) Det var så også det du faktisk gjorde. :)
Al begyndelse er svær. Men det lyder umiddelbart til at normalt troværdige medlemmer her fra Forum kender Jeppe og i rimeligt klare vendinger siger god for ham. Så ville jeg ikke have betænkeligheder ved at handle med ham.
Jeg laver mange indkøb via nettet. Og det er meget sjældent jeg kan indhente en anbefaling, fra folk jeg 'kender', af netstedet jeg handler på.
Og som Jeppe så rigtigt siger - at modtage penge for en vare han ikke leverer ville være at skyde sig selv i foden = drej nøglen om og luk biksen.
Alle her på Forum ville kende til et sådant 'selvmål' i løbet af ingen tid.
-
Nå ja FRA.... Blodtrykket var højt og ordene stod i kø. >:(
Godt du lytter til og læser hvad mener /o
-
Om ikke andet, så har Jeppe da fået opmærksomhed,endda i positiv retning,tror jeg /o /o
-
Jeg vil godt bede ALLE om i dene tråd om at debattere i en ordentlig tone. Selv om man er uenig, så kan man godt fremføre sine argumenter på en ordentlig måde.
Finn/admin
-
Du svarede heller ikke den her gang på de spørgsmål der er blevet stillet her i tråden ?.
Det glæder mig da at du har fundet her ind. Men hvis du stadigvæk bliver ved med at undlade at svare på spørgsmålene omkring dit firma, så hjælper det jo ikke meget.
Du kan ikke bilde mig ind at du ikke er klar over hvilke regler der er til en webshop i Danmark. Og du overholder dem ikke. Få nu styr på de Handelsbetingelser der mangler.
Og hvis man vil virke troværdig. Er et selvstændig moms nummer da et must. Og et tlf nummer der tilhører firmaet. Og bare sådan en simpel ting som en email adresse der til hører Domænet. Den med de 20000kr til revisor kan du godt glemme alt om. Find en ny hvis din nuværende ikke kan tage det med til samme pris.
Og så få lavet Paypal som betalingsmulighed. De 6 % pr transaktion kan du rolig lægge oven i prisen uden at skræmme kunderne væk.
Så du synes at jeg skal sætte prisen op med 101 kr i den lille model, for at få Paypal. Hvis jeg rent faktisk har tænkt mig, at sende maskiner til dem der har betalt for en, hvorfor skulle kunderne så betale ekstra, fordi du keder dig.
Jeg kender desværre ikke nogen revisor der vil lave regnskab på to virksomheder for ens pris. Jeg er også ved at impoter et stort sten badekar, skal jeg så også have et cvr. nr. til den.????
Så tag op vent med at kalde mig en svindler, til der er en der er blevet svindlet. !!!!
Tak til jer der også mener at dette er under lav mål..... Jeppe
-
Jeppes webshop overholder reglerne. Der er hvad der skal være af oplysninger. Jeppe behøver ikke at tilbyde betaling via kreditkort eller paypal, det er mere usikkert, men hvis man har tillid til den man handler med er der ikke noget i vejen for at handle via bankoverførsel.
-
Jeg af en af dem som er fløjtende ligeglad med antallet af cv-numre. Jeg bekymre mig om sælger har en god vare til en fornuftig pris. Ordenlig service og er til at komme i kontakt med og er hjælpsom og venlig. Kunne Jeppe stoppes i et " Kinderæg" så var det der han var til at finde.
Jeg måtte bede mine unger om at være HELT mussestille for at høre om maskinen var i gang. Den virker upåklageligt. Jeppe har hver eneste gang vi har ringet svaret telefonen eller ringet retur. Han svare venligt på alle spørgsmål og det er en super nem maskine med tilhørende dansk vejledning på hana hjemmeside.
Tak for god service Jeppe. Jeg vender gerne tilbage en anden gang.
-
Super...
Skide godt med en tilbagemelding.
Der var vist heller ikke på noget tidspunkt mening og grund til at tro andet om hverken mennesket eller produktet.
Det var det der fik mig i blækhuset.
Men lad det nu ligge og lad os glæde os over at maskinen virker og Jeppe er hjælpsom.
-
Helt ening Lene. Maskinen køre. -Godt nok tom for rugeæg, og fuld af køleskabsæg, men er ved at teste om den fungere, og om jeg kan styre varmen og fugten. Den køre upåkageligt. Har bibbet alarm 1 gang. da jeg ikke lige havde tænkt over solens varme, og måtte skynde mig at flytte den væk fra vinduets rækkevide. Nu venter jeg så pænt på forumsdagen skal komme. Så har Erik/pilegaarden og Jesper Arnecke været søde at hjælpe mig med rugeæg til mine længe ønskede Guld/sortbåndet Brahmaer.
Så imens tysser jeg på ungerne så vi kan høre den summer fint og jeg tæller ned til forumsdag.
Jeg glæder mig SÅ meget!!!
-
Jeppes lille rugemaskine er bare den bedste type, som jeg længe har set udbudt på hobby fjerkræ markedet.
NB: At så Jesper og Holstebro gårdens service, så samtidigt er i super klasse, kan vi jo kun glæde os over alle sammen.
NB: Glæder mig virkeligt til se alt det nye fjerkræ udstyr, som bliver udbudt til salg hos Holstebro gården.
J.C.
-
Dejligt at høre Jørn, du også har gode erfaringer. Måske kan du fortælle mig- Altså selv om det er køleskabsæg. Om man dagligt skal tage æggene ud ca. 15 min for at efterligne en natural hønemor? Har du slået æggevenderen til hele tiden eller slår du den fra og nøjes med at vende morgen og aften?
Lige nu har jeg sat den til 37,7 grader og den ligger fint på 55% fugt. og vugger/vender æggene hver 2.time
Jespers æg bliver nemlig min første rugning nogensinde og jeg er ved at gå op i limningen af spænding og vil selvfølgelig gøre det aller rigtigste for de fine æggebasser.
-
Janni, jeg kan anbefale, at du læser den rugevejledning som du finder til venstre her på siden.
-
Dejligt at høre Jørn, du også har gode erfaringer. Måske kan du fortælle mig- Altså selv om det er køleskabsæg. Om man dagligt skal tage æggene ud ca. 15 min for at efterligne en natural hønemor? Har du slået æggevenderen til hele tiden eller slår du den fra og nøjes med at vende morgen og aften?
Lige nu har jeg sat den til 37,7 grader og den ligger fint på 55% fugt. og vugger/vender æggene hver 2.time
Jespers æg bliver nemlig min første rugning nogensinde og jeg er ved at gå op i limningen af spænding og vil selvfølgelig gøre det aller rigtigste for de fine æggebasser.
@ Janni.
Vi ruger ikke på køleskabs æg, men ved godt at det kan lade sig gøre.
Vi vender vores ruge æg tre gange om dagen inden de kommer i ruge maskinen.
Æggene placeres altid med den spidse ende ned af, imens de står i ægge bakkerne.
Vi ruger med samme temperatur og luftfugtighed som dig, og slår den automatiske vending fra på 18 dagen.
J.C.
Jeg fiksede lige dit citat.
Marianne - admin
-
@ Janni.
Vi ruger ikke på køleskabs æg, men ved godt at det kan lade sig gøre.
Æggene placeres altid med den spidse ende ned af, imens de står i ægge bakkerne.
Vi ruger med samme temperatur og luftfugtighed som dig, og slår den automatiske vending fra på 18 dagen.
J.C.
Tusind tak Jørn. Måske kræve mine køle æg lige en indskudt bemærkning. Mine egne høne-pøner er stadig for små/unge til at ligge æg, så køleskabsæggene var bare et sørgeligt/desperat forsøg for at se hvordan det hele fungere. De skal kun være prøveklud for når det rigtigt gælder og derfor har jeg bestemt ingen forventning til der er noget i æggene som vil afsløre om jeg har gjort noget godt/skidt.
Jeg er helt ny på området. Måske kan jeg være så heldig, hvis du vil lære fra dig.Når du putter dine æg i maskinen har du så din æggevender slået til fra dag 1 til dag 18? Eller vender du selv 2-3 gange dagligt? Jeg ved ikke om det er de æg jeg har fået lagt i, men det lader til de ikke kan ligge ned, så lige nu står de med spidsen nedad. Er det mon rigtigt nok, eller skal jeg dreje ægget engang imellelm så den runde ende kommer opad? Angående luftetid kan læse mig frem til ( i vejledningen til venstre) de skal luftets kort dagligt den første uge, og herefter ca.15 min frem til dag 18. E det også sådan du gør?
Jeg undskylder alle mine spørgsmål, men som sagt bliver det den allerførste gang, og test-æggene vil nok ikke afsløre mine fejl da de jo er indsamlet og opbevaret som konsum og ikke rugeæg.
-
Tusind tak Jørn. Måske kræve mine køle æg lige en indskudt bemærkning. Mine egne høne-pøner er stadig for små/unge til at ligge æg, så køleskabsæggene var bare et sørgeligt/desperat forsøg for at se hvordan det hele fungere. De skal kun være prøveklud for når det rigtigt gælder og derfor har jeg bestemt ingen forventning til der er noget i æggene som vil afsløre om jeg har gjort noget godt/skidt.
Jeg er helt ny på området. Måske kan jeg være så heldig, hvis du vil lære fra dig.Når du putter dine æg i maskinen har du så din æggevender slået til fra dag 1 til dag 18? Eller vender du selv 2-3 gange dagligt? Jeg ved ikke om det er de æg jeg har fået lagt i, men det lader til de ikke kan ligge ned, så lige nu står de med spidsen nedad. Er det mon rigtigt nok, eller skal jeg dreje ægget engang imellelm så den runde ende kommer opad? Angående luftetid kan læse mig frem til ( i vejledningen til venstre) de skal luftets kort dagligt den første uge, og herefter ca.15 min frem til dag 18. E det også sådan du gør?
Jeg undskylder alle mine spørgsmål, men som sagt bliver det den allerførste gang, og test-æggene vil nok ikke afsløre mine fejl da de jo er indsamlet og opbevaret som konsum og ikke rugeæg.
@ Janni.
Hej Janni.
Vi har æg venderen på til 18 dagen, og slår den herefter fra under klækningen.
Alt andet er som du beskriver med udluftning osv.
J.C.
-
Tusind tak fordi du vil øse af din erfaring Jørn. Det er jeg virklig glad for /o
Maskinen står hele tiden fint, lige præcis der hvor vi har sat den.
Jeg er så utrolig imponeret over hvor lidt den fylder, næsten ingen lyd er der fra den, og så stabilt den den varmer og fugter. Den husker tilmed at vugge æggene blidt og samtidigt holder den styr på rugedagene. Giver alarm, hvis noget er galt. Nemmere kan det bare ikke gøres. /o
-
Må hellere komme med en opdatering.
Jeg havde gang i test- køleæg fra vores lille dværghøne og resten af de æg vi har købt fra landvejen ( 8 dværgæg og 8??- fra landevejen )
De 2 af æggene fra landvejen er kasseret resten er der til stor overraskelse fuld af liv i.
Jeg er desværre nødt til at stoppe rugningen i Holstebromaskinen fra døgn 18,
fordi jeg har fået fine rugeæg fra Jesper, bragt af Erik til Forumsdagen. De har i aften stået roligt i 48 timer og skal så igang.
Jeg har fået fingre i en gammel rugemaskine som så må gøre arbejdet færdigt de sidste dage. Men nu skal æggene jo bare ligge stille og fugten op så det tør jeg godt overlade til den gamle sag. Jeg har naturligvis tjek op termometer og hydrometer så det ser helt fornuftigt ud.
Jeg er stadig vildt imponeret af den lille maskine fra Jeppe på Holstebrogården. Den har gjort nøjagtigt hvad den skulle. Til med har mine køleæg hygget sig så meget, at de kvittere med fuld af liv ( set med den lille fine æglyser også fra Jeppe) Kun 2 æg er frasorteret og ifølge skemaet til fejlrugning er det 2 ubefrugtet æg. Så de eneste der har lavet fejl er: Hanen fra landevejen og mig der har opbevaret æggene til konsum. :o ::)
Nu har jeg fuldstændigt ro i maven over at lade de fine æg fra Jesper komme i Jeppes maskine i aften- De er jo i allerbedste " hænder" *f