Dansk Fjerkræ Forum
Hønsegården => Hyggesnak => Emne startet af: ina..... efter 23 August , 2010, 22:52
-
Nu er det jo temmelig længe siden jeg har gået i skole og haft brug for dette, men nu har jeg jo børn der spørger, og jeg har simpelthen udfald i min viden.
Så altså,
kan nogen komme med en kort og meget meget simpel forklaring på hvordan man finder diameteren på en cirkel, jeg kender omkredsen, men hvordan er det nu.....
Så simpelt så muligt så jeg kan formidle ind i min datters hoved <J
-
Diameteren er en streg der går gennem midten af en cirkel. Lige over, ligesom når du skal dele en lagkage i 2 lige store halvdele.
-
den er jeg med på, men jeg mangler målet på diameteren når omkredsen er 15 dm
-
Hvis man kender omkredsen af en cirkel og skal finde diameteren, så deler man omkredsen med pi, som er ca 3,141592.
-
Nåååh, jeg forstod ikke spørgsmålet i første omgang og nåede ikke at svare i næste. Skolelæreren skal vist på skolebænken... :D
-
Hvis det er 15 cm i omkreds ja så er diameteren i cirklen: 15 cm/3,141592 = 4,774649 cm
-
Ja selvfølgelig, det er godt at få sat hjernen på en lille prøve ind imellem, så klare jeg mig denne gang.....
tusind tak for hjælpen
-
Gode gamle PI som også er 22/7 dele.
-
Og så startede Ina lige med at skrive omkredsen i dm, så vi skal lige ændre enheden i resultatet, alternativt gange resultatet med 10 for at få det i cm.
-
Ikke helt - 22/7 eller 355/113 er kun approksimationer til pi.
-
uhh jeg vidste der var klogeåger tilstede, det er skønt.
Det er nu ret simpelt, det er 9 klasse matematik, men jeg var ikke en helt i det fag shhhh.
Og Erik har ret det var i dm, det er ikke et problem selv for mig, men jeg var fint tilfreds med Heidis første forklaring, den rakte lige <G
Jeg kommer sikkert tilbage en anden gang /o
-
I flok kan man løfte utrolige byrder. /o
-
Så må jeg igen se mine begrænsninger i øjnene, men jeg er sikker på at der her er nogen der tænker "hvor svært kan det være"
Nu er vi nået til rumfangsøvelser, og jeg kan regne rumfanget ud på en søjle og en kasse, men nu skal man se for sig en søjle med en halv kugle påtoppen, der passer i omfang
diameteren på søjlen er 20 cm og den er 30 cm høj, på toppen af den, er der så en kuppel der passer og altså har en diameter på 20 og så har kuplen en højde på 10 cm.......
Nu er formelen på en kugle - rumfang = 4/3 x pi x r3 og jeg er klar over at det er en halv kugle, men jeg står helt af på brøken, det har jeg altså ikke styr på <G
-
4/3 gange pi gange radius i tredie, er hele kuglens rumfang, men der står kun en halv kugle ovenpå søjlen, så du skal dividere resultatet med to, eller (4/3 gange pi gange radius i tredie)/2 =2/3 gange pi gange radius i tredie.
Så skal du bare lægge rumfanget af søjlen til
Rasmus
-
hmm noget af svaret endte som en smiley
-
Suk, jeg er godt nok glad for at jeg har min mand, til engang når ungerne begynder i skole! *r
-
Byg en model, fyld den med vand, hæld vandet over i et kar og derfra op i et litermål - husk at tælle /2 *e *g /f
-
Rasmus tak fordi du lige gider forsøge at hælde lidt simpel fornuft ind i mit hoved, men jeg aner ikke hvad jeg skal stille op med de 4/3 .......4/3 af hvad, eller hvordan omregner jeg den brøk til reele tal ???
jeg kan godt læse formelen, men jeg kan ikke finde ud af at gøre noget med den, for min skyld må du meget gerne sætte tal på, nu er det jo ikke mig der skal aflevere en opgave, men min 15 årige datter, og jeg har svært ved at forklare hende noget jeg ikke selv kan finde ud af.
Så kan du ud fra oplysningerne sætte nogle tal ind i formelen, så bliver jeg glad, og jeg ved godt jeg skal dividerer med to da det er en halv kugle.
Det spndende kommer bagefter når jeg har den samme figur der bare er en spids i stedet for en kugle men uhhh jeg husker hvorfor jeg aldrig blev matematikker
-
jo. (4/3 er bare et tal ca. 1,33333333333)
radius på både kugle og søjle er halvdelen af diameteren =10
så hele kuglens rumfang er 4/3 gange pi gange 10 i tredie = 4186,67 kubikcentimeter (har regnet pi som 3,14)
og en halv kugle er så 2093,3333 kubikcentimeter
så skal du bare lægge rumfang af søjle til
Rasmus
-
Ikke helt - 22/7 eller 355/113 er kun approksimationer til pi.
Heidi, det er 3,141592 vel også?
Pi er jo en decimal, med uendelig antal decimaler.
Her lige en lidt længere og mere nøjagtig decimal:
3,
141592653589793238462643383279502884197169399375105820974944
592307816406286208998628034825342117067982148086513282306647
093844609550582231725359408128481117450284102701938521105559
644622948954930381964428810975665933446128475648233786783165
271201909145648566923460348610454326648213393607260249141273
724587006606315588174881520920962829254091715364367892590360
011330530548820466521384146951941511609433057270365759591953
092186117381932611793105118548074462379962749567351885752724
891227938183011949129833673362440656643086021394946395224737
190702179860943702770539217176293176752384674818467669405132
000568127145263560827785771342757789609173637178721468440901
224953430146549585371050792279689258923542019956112129021960
864034418159813629774771309960518707211349999998372978049951
Den mest nøjagtige beregning af PI er med over 2.000 milliarder decimaler, eller helt præcist 2.576.980.370.000 (Det tog en japansk supercomputer 73 timer at regne dette ud)
-
Du har fat i noget rigtigt Ina. Du skal bare ikke være bange for brøken...
Selve søjlen er let nok: pi * r2 * h altså pi*100*30
Kuplen er som du skriver en halv kugle, hvor hele kuglen er 4/3 * pi * r3 altså 4/3 * pi * 1000
Så kan du i mine øjne vælge mellem to oplagte strategier: enten regner du hele kuplen ud og deler resultatet med to, eller også starter du med at dele de 4/3 i to, så der kun er 2/3 at gange med... Til sidst lægger du naturligvis de to rumfang sammen.
Fik du den? eller er det selve brøken som del af formlen der volder problemer?
Mvh.
Matematiklæreren ;)
-
Du har fuldstændig ret Morten, det er brøken jeg slet ikke kan få skilt ad i tal jeg kan forstå, min datter og jeg kan sagtens klare søjlen og sikkert også kuplen, hvis bare vi kunne finde ud af den brøk,,,,hm der er vist hul i min regnebog, og jeg kan desværre se at min datter skal slås ligeså meget med det som jeg har gjort, og nu skal jeg altså igen, det er ikke retfærdigt, men måske får jeg det lært.
I andre er meget mere pædagogiske end de gamle mat lærere. /o
-
åhh jeg har simpelthen den fedeste optur, for jeg var netop i går i gang med at regne med 33 1/3 gange 4 men min datter nægtede at man kunne komme frem til noget fornuftigt af den vej, og nu ser jeg at Rasmus netop har skrevet præcis det, jeg er et geni i de næste fem minutter *y *y *y Nu skal jeg bare overbevise mit afkom om det samme
I opløftet stemning vil jeg så gå i gang med at regne den næste figur med den spidse top ud, om ikke andet så for min egen skyld.
Tusind tak for hjælpen indtil videre, det er ligesom at få et brevkursus i matematik, bare super effektivt, og jeg elsker når nogen siger jeg har fat i noget af det rigtige /o
-
kære Ina,
jeg tillader mig at blande mig lidt i dit regnestykke
jeg plejer at sige til mine elever at de skal gange med det første tal i brøken dvs. hvis den hedder 2/3 så gange med 2
og bagefter dividere med 3 altså det sidste tal i brøken...
og så længe du ganger og dividerer kan du gøre det på lommeregneren stille og roligt et tal ad gangen...
jeg synes også at det er lidt smart at lave 4/3 /2 om til 2/3 alt andet meget mere enkelt -
held og lykke med projektet :)
-
HOV!! mine / 2 blev til to fulderikker... LOOOL... så kan jeg lære at lave "Vis prøve" før jeg poster besked...;)
-
@G.Laursen
Nå ja men ind i mellem skal man jo regne med en fulderik eller to, men tak for tippet, det gør jo livet nemmere, og det er jo godt når man er lidt tung i tal.....
Da jeg var barn hoppede tallene rundt på papiret som fulderikker så du er ikke helt forkert på den /o
-
Pyha..... Troede i starten af tråden, at jeg måske kunne hjælpe, men nu...... ;D er jeg da helt i skoven :o I er bare alle for gode og hjælpsomme ;D Rigtig sjov undervisning /o
-
HOV!! mine / 2 blev til to fulderikker... LOOOL... så kan jeg lære at lave "Vis prøve" før jeg poster besked...;)
ja mine blev også til fulderikker.
men fedt Ina at du så lidt lys.
Rasmus
-
Heidi, det er 3,141592 vel også?
Pi er jo en decimal, med uendelig antal decimaler.
@Børge - jo jo det ved jeg godt, men til beregning af rumfang er det nøjagtigt nok og langt tættere på end de to brøker. Problemet med brøkerne er at de antyder at det er den eksakte værdi, sådan vil et decimaltal med flere cifre ikke fremstå. Ved anvendelse af brøkerne vil man ofte nå frem til et andet resultat ved anvendelse af to decimaler på et areal end hvis man anvender 3,141592 fremfor den eksakte værdi.
Men uanset hvad så vil resultatet nok blive godkendt af læreren - blot man husker at vise mellemregninger - jeg kan stadig høre min matematiklærer det ;D
-
Godt du fandt ud af det Ina. /o
Og som folkeskolelærer med liniefag i matematik og 7 års erfaring med undervisning og eksaminering i 9. og 10. klasse vil jeg godt lige "for the record" sige at 3,14 til hver en tid vil blive anerkendt som "pi" i folkeskolesammenhæng. Efter folkeskolen vil jeg mene at man blot skal skrive "pi-tegnet" i sin opgave og indtaste det på sin lommeregner i opgaveløsningen.
-
Nu har du jo røbet at du kan det der Morten, så du skal nok regne med at jeg kommet tilbage en anden gang, din forklaring er til at forstå, så mon ikke også min datter kan begribe det af den vej. /o
-
Du siger bare til! /o
-
@Børge - jo jo det ved jeg godt, men til beregning af rumfang er det nøjagtigt nok og langt tættere på end de to brøker. Problemet med brøkerne er at de antyder at det er den eksakte værdi, sådan vil et decimaltal med flere cifre ikke fremstå. Ved anvendelse af brøkerne vil man ofte nå frem til et andet resultat ved anvendelse af to decimaler på et areal end hvis man anvender 3,141592 fremfor den eksakte værdi.
Men uanset hvad så vil resultatet nok blive godkendt af læreren - blot man husker at vise mellemregninger - jeg kan stadig høre min matematiklærer det ;D
Hæ, så kan jeg ikke holde kæft længere, bær over med ingeniøren! ;) 22/7 er en glimrende tilnærmelse til pi, der er hele tre cifre, der "matcher" (3,14), med en minimal afvigelse på fjerde ciffer (1), dvs vi rammer cirka 1 promille ved siden af ved brug af 22/7 frem for den tilnærmelse, vores lommeregnere kan give (typisk en præcision på mere end 10 cifre).
355/113 er en helt utrolig god tilnærmelse, der er ikke færre end 7 cifre der "matcher" (3,1415292).
Hvis man laver lidt regneeksempler, får man et billede af hvad de forskellige tilnærmelser giver af resultat. Et regneark er glimrende til at illustrere dette.
Eksempelvis kan man beregne omkredsen af en cirkel, der er 100 km i diameter (det er STORT). Afvigelsen fra Excels tilnærmelse til pi (15 cifre) er som følger ved forskellige tilnærmelser til pi:
22/7: En afvigelse på godt 126 meter
355/113: En afvigelse på 2,7 cm
3,141592: En afvigelse på 6,5 cm
Så kan man selv vurdere, om man kan acceptere 126 meters afvigelse, eller om 3-6 cm er bedre... :P
Afslutningsvis kan vi lige tage den gamle traver: Hvis man forestiller sig, at jorden er kuglerund og har en radius på 6000 km (dvs en megastor badebold uden bjerge og verdenshave!), og man spænder en snor rundt om ækvator, hvor meget længere skal snoren så være, hvis man løfter snoren, så den er 1 meter fra jorden hele vejen rundt? Med andre ord, hvor meget længere skal snoren være, hvis man sætter en hulens masse mennesker til at løfte snoren op i livhøjde, så den ikke længere ligger på jorden, men er løftet 1 meter op?
-
/2 ;D ;D ;D
-
@ Christian 2m * pi dvs ca. 6,28318530717958647692586766559 meter - cirka! ;D
-
Lyder ikke af meget!
Men skulle dog være tilnærmelsesvist korrekt ;D
-
Afslutningsvis kan vi lige tage den gamle traver: Hvis man forestiller sig, at jorden er kuglerund og har en radius på 6000 km (dvs en megastor badebold uden bjerge og verdenshave!), og man spænder en snor rundt om ækvator, hvor meget længere skal snoren så være, hvis man løfter snoren, så den er 1 meter fra jorden hele vejen rundt? Med andre ord, hvor meget længere skal snoren være, hvis man sætter en hulens masse mennesker til at løfte snoren op i livhøjde, så den ikke længere ligger på jorden, men er løftet 1 meter op?
Christian, hvis man nu forestillede sig, at denne snor blev holdt oppe med mennesker, som står med 1 meter imellem, og hveranden står på snoren, hvor meget forlænges snoren så?
16.568.001,4852 m
-
Ha ha Er i ikke gået lidt i selvsving, jeg ville ikke ane hvordan jeg skulle gribe det an, men følger spændt med, hvem ved hvornår man får brug for at vide den slags. :o
-
@Børge
I.flg Pythagoras, vil snoren blive dobbelt så lang.
-
Rettelse : længden x kvardratroden af 2. 8)
-
Christian, hvis man nu forestillede sig, at denne snor blev holdt oppe med mennesker, som står med 1 meter imellem, og hveranden står på snoren, hvor meget forlænges snoren så?
16.568.001,4852 m
Det kommer vel an på hvor høje personerne er - eller rettere hvor højt de løfter snoren over jorden. ;)
Og det hele er naturligvis under antagelse at de kan lade sig gøre at stå med 1 meters mellemrum rundt om jorden, og at jorden i øvrigt er flad (altså uden bjerge)... (undskyld - jeg kunne ikke lade være!) ::)
Noget helt andet er - gad vide hvor lang tid det ville tage at producere en snor, der var så lang?
-
Nu står der jo, at den skal holdes en meter fra jorden :D, det skal dog siges, at det er forudsat at alle menneskerne står på en helt lige række.
Venligst Mikkel.
-
Nu står der jo, at den skal holdes en meter fra jorden :D
Hehe - den havde jeg da lige overset...
Sjovt som en tråd kan ryge ud af en tangent!
@Ina: Du må hellere starte en ny tråd næste gang datteren har problemer med tallene... ::)
-
Jeg har faktisk lagt svaret ind, det er bare skrevet med samme farve som baggrunden.
Men, det er jo såre enkelt, for vi skal have fat i trekanterne.
Immellem hert menneske, der stå på linien skal man nu bruge hypetenusen, og den er jo i en retvinklet trekant a2 + b2 = c2
Altså, for hver meter vi går derudaf, bliver der forbrugt 1,4142 m, og så er det jo bare og gange med antal meter jorden rundt, i ca. tal: 40.000.006 personer.
Dette giver i runde tal omkring 16.568,0025 Km
-
*g *g I gav mig dagens største grin. Tak
-
Jeg har faktisk lagt svaret ind, det er bare skrevet med samme farve som baggrunden.
Men, det er jo såre enkelt, for vi skal have fat i trekanterne.
Immellem hert menneske, der stå på linien skal man nu bruge hypetenusen, og den er jo i en retvinklet trekant a2 + b2 = c2
Altså, for hver meter vi går derudaf, bliver der forbrugt 1,4142 m, og så er det jo bare og gange med antal meter jorden rundt, i ca. tal: 40.000.006 personer.
Det er da i alt fald en glimrende tilnærmelse til det korrekte svar, idet du vælger at betragte et 1 meter langt stykke af (jord)cirklen som værende lineær! ;) (din "retvinklede trekant" er i virkeligheden et pizzastykke, hvor cirkelbuen vender indad, men hey, vi har jo netop talt om at vælge en fornuftig tilnærmelse til virkeligheden!)
-
"Virkeligheden" er vel i sig selv også en ganske betragtelig tilnærmelse - eller hvad?
God weekend! ;D
-
SELVSVING. ;D ;D
Men som sagt tidligere (i andre tråde), sammen kan vi på Forum løfte næsten alle byrder.
Det er jo herligt at se at en flok mennesker med (ihvertfald) én fælles interesse (fjerkræ) har så forskellige baggrunde.
Det er jo lige før fjerkræsinteressen kan betragtes som et religiøst samlingspunkt. Men også kun lige før, da Forum helst skal være ikke parti politisk og ikke religiøst.
-
Jeg vil da ellers nok sige, at både matematik og høns er en religion, *ggg
-
Nå kloge
hvordan er det så lige man regner % på forskellige stykker lagkage
Det her drejer sig om hvor mange % man får dækket af den anbefalede kost, vist ved en lagkage...
-
Nå kloge
hvordan er det så lige man regner % på forskellige stykker lagkage
Det her drejer sig om hvor mange % man får dækket af den anbefalede kost, vist ved en lagkage...
Man tager bare det stykke kage man har spist og dividerer med den anbefalede mængde (ingen smarte kommentarer her omkring kagespisning tak - jeg ELSKER kage!!! ;)), derved får man forholdet mellem det spiste og det anbefalede. Dette ganges med 100 for at omskrive decimaltallet til procent.
Hvis procentdelen så skal vises i et cirkeldiagram finder man den udregnede procentdels gradtal ved at dividere procenttallet med 100 (så er procenttallet igen omskrevet til decimaltal) og gange med 360 (grader i hele cirklen).
-
Hej Morten
Nu har jeg et cirkeldiagram hvor der er indtegnet tre dele = protein fedt og kulhydrat, men ingen %
Jeg ved Hvor mange % af hver der er spist, og skal regne ud / sammenligne med lagkagen med den anbefalede mængde som jo ikke siger noget om %
Det er 9 klasses terminsprøve fra sidste år
-
Hvis du har et cirkeldiagram der er lavet, så kan du måle vinklerne og derfra "regne baglæns" til procentdelene ved at tage vinklen og sætte i forhold til hele cirklen, altså dividere vinklen med cirklens 360 grader og så gange med 100 for at få det i procent.
Det er lidt svært at hjælpe mere specifikt uden at have opgaven foran sig - og jeg kan ikke lige mindes en opgave der handler om kost? egentlig underligt for jeg har da haft 9. klasse til matematik de sidste 4 år...
-
Undskyld, jeg ser nu at prøven er fra maj 2008 ;D
Ihh hvor er jeg glad for at jeg ikke går i skole mere..... men jeg er mindst lige så glad for at jeg kan spørge her.
Min datters matematik lære spurgte om ikke hun kunne få hjælp af en anden ha ha <: det er virkelig motiverende.
Jeg tror for et kort øjeblik vi er gået bort fra lagkagen
-
Maj 2008? så burde jeg have arbejdet med den på et tidspunkt - jeg kommer desværre ikke på skolen i morgen, da jeg er på vej ud af en meget træls forkølelse, der har sat sig på stemmen, og hvad er en musiklærer værd uden sin stemme? men jeg tror da lige at jeg vil kigge på maj2008 på tirsdag for nu er jeg da blevet nysgerrig...
-
ihh det er jo pænt af dig.
Den prøve er opgaver fra Danfoss universe og jeg har kæmpet mig igennem udregninger jeg fornemmer kunne være lavet på meget meget mindre tid.
Jeg har også fået et resultat vedr. en beton ring der er forkert, og det kan jeg simpelthen ikke forstå, så det vil jeg være glad hvis du kan forklare mig på et tidspunkt, for jeg bliver jo også nysgerrig.
tak igen /o
-
Det var så lidt! Danfoss opgaven kender jeg sådan set udmærket - men det må være længe siden jeg har haft fingrene i den...
men som forventet blev det til en sengedag i dag - dumme dumme forkølelse... /d
-
Nå Morten jeg håber du er frisk igen, for nu hænger jeg på endnu en mat eksamensopgave....
denne gang handler den om et emne jeg er fuldstændig blank på. FODBOLDBANER
Det er ikke nemt når man er en pige uden særlige interesser på det punkt, havde det dog bare været ridebaner <:
nu skal den bane der er 90x45 m laves i målestoksforholdet 1:500 og det tror jeg nok jeg har styr på, men jeg kan alså ikke finde ud af at måle straffesparksfelt osv i de størrelser
og har mplet altid samme størrelse eller bliver det mindre hvis banen kun er 45x90 aj hvor meget forhåndsviden bør man ha for at regne de opgaver <G jeg føler mig ikke særlig klog lige her.
-
Hehe - det er også en rigtig dum opgave den der!
Efter min mening skal der tegnes ALT for mange ting på den bane...
Hvis jeg husker rigtigt, så er det en opgave, hvor banen skal tegnes og så skal der indtegnes straffesparksfelt, målfelt og mål ind også. Ikke?
I 1:500 vil de mål, der er anført i opgaven (i meter) skulle ganges med 100 (for at blive til centimeter) og derefter divideres med 500 (for at få det mål man skal tegne på sin tegning) - så vidt jeg husker er alle målene angivet i opgaven, ellers kan de i hvert fald regnes ud på bagrund af de oplysninger der er i opgaven.
Ret mig endelig hvis jeg husker forkert!
-
du har fuldstændig ret, men det bliver en mærkelig tegning, der ikke helt passer, i forhold så nu er jeg blevet i tvivl for det ser ikke helt rigtig ud, med min ringe viden om fodbold.
jeg kan ikke få det til at passe at banen er 45 m bred og på den brede skal der være 40,32 m straffesparksfelt og det er jo noget vås, der er jo så kun plads til under 5 m på hver side, altså 2,5 m på hver side af målet, og det er jo noget vås så vidt jeg kan se.
man bliver bedt om at beregne afstanden fra hjørneflaget til straffesparksfeltet
der er 16.5m fra kanten at straffe til målet der er 7,32 m og så igen 16,5 m til den anden kant af straffe
-
Er det ikke noget med at der står at straffesparksfeltet skal være MELLEM et tal og noget andet? eller noget i den stil? Hvis ikke det er sådan noget, så lad tegningen være som den er - jeg mener også at det blev en underlig tegning - bare husk at målet jo ikke har hele feltets bredde...
Og den afstand der skal beregnes, er det ikke fra hjørnet og til straffesparkSTEDET? så det bliver en retvinklet trekant der skal regnes på med lidt Pythagoras?
-
hm der står nu straffesparksfeltet, og ikke stedet.
og det er en meget mærkelig sammensat fodboldbane, så man kommer i tvivl om sine evner, men nu ser vi hvordan det spænder af, vi har lavet det vi kan finde ud af, og så må den rare lære jo forklare resten... ;D
-
Ok - så var det nok bare min husker det var galt med...
-
Nåhh så vil jeg gerne vide hvor mange m2 der er inden for et område der i omkreds er 859 m
Det drejer sig om min skæve mark, der har det mål, og jeg vil gerne vide hvor mange m2 der er ialt, da det er afhængig af hvor meget jeg skal betale for at have det til min heste... såhhhhhh
-
Du bliver nødt til at dele det op i mindre arealer gerne trekanter og så tage målene, du skal bruge en højde og en grundlinie i hver trekant.
-
Hej Ina
Gå ind på hjemmesiden www.arealinformation.dk og vælg 'Søg efter data på kort'. I venstre side kan du slå luftfoto til (ortofoto). Find derefter frem til området, hvor din hestefold ligger. I øverste linje klikker du så på 'Værktøjer' og derefter på 'Mål'. Så kan du klikke dig frem til det nøjagtige areal... nemt og præcist :)
Hilsen Chris
-
Jeg plejer at bruge GoogleEarth til den slags. Den har et værktøj til at beregne areal af et område.
-
njaa Marianne, så avanceret er jeg ikke lige ud i regnings kunst ???
Morten jeg er tit på google men kan kun finde værktøj til omkredesen, det er derfra jeg har tallet, men jeg har måske bare ikke fundet værktøjet. ::)
Chris Den virkede, tak for tippet, så blev jeg så klog
Min fold er ca. 1,1 hektar,,,,,, /o
Endnu en gang tak for hjælpen.
-
njaa Marianne, så avanceret er jeg ikke lige ud i regnings kunst ???
Morten jeg er tit på google men kan kun finde værktøj til omkredesen, det er derfra jeg har tallet, men jeg har måske bare ikke fundet værktøjet. ::)
Chris Den virkede, tak for tippet, så blev jeg så klog
Min fold er ca. 1,1 hektar,,,,,, /o
Endnu en gang tak for hjælpen.
Det er godt nok også længe siden jeg har prøvet det, måske husker jeg forkert... Hmm... Ej - jeg prøver altså lige... hehe...
-
ok - jeg huskede forkert... det var jo netop arealinformation.dk jeg brugte i sin tid... undskyld forvirringen!
-
ok - jeg huskede forkert... det var jo netop arealinformation.dk jeg brugte i sin tid... undskyld forvirringen!
jamen bare vi fandt en løsning, så er alt jo godt, jeg vil vide det for ikke at betale for meget for den lille strimmel jord.....