Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Indførelse af æg og dyr fra udlandet  (Læst 3593 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Rie Møbjerg

  • Gæst
Indførelse af æg og dyr fra udlandet
« Dato: 02 December , 2008, 07:55 »
Jeg drømmer om på et tidspunkt at få fat i nogle Campbellænder fra England eller Holland eller ?.
Er der nogen her som kender reglerne for dels æg dels levende dyr ?.
tak for hjælpen Rie.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Indførelse af æg og dyr fra udlandet
« Svar #1 Dato: 02 December , 2008, 09:32 »
Kan du ikke bruge nogle fra Danmark ?? Eller er det helt nyt blod du søger ??
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Indførelse af æg og dyr fra udlandet
« Svar #2 Dato: 02 December , 2008, 10:37 »

Offline Teddy

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 129
Sv: Indførelse af æg og dyr fra udlandet
« Svar #3 Dato: 02 December , 2008, 20:03 »
Ja det er ikke nemt...

Citat:
Importøren(modtageren af æggene) skal selvfølgelig være registreret i FVST. Regionskontoret FVST skal senest 1 døgn forinden underrettes om importen med oplysninger om produktets art, antal, afsendelsesstedet og bestemmelsesstedets adresse, forventet ankomsttidspunkt og navn/adresse på bestemmelsesstedets dyrlæge.   

Gør det nu ordentligt. Det ville være ærgeligt og få dem tilbageholdt eller aflivet pga. en dum fejl.

Kender et par stykker der tog fra Tyskland. Eller forsøgte de blev opdaget i tolden, efter 2 uger fik de at vide æggene var smidt ud.  :-\  500 kr. ud af vinduet......
Dommeraspirant med hang til svømmefugle.
Har Pt.selv Norske, Svane og Danske gæs. Ænder: Orpington, cayuga, Dansk and, Moskus, Aeyelsbury, Roun og så mine kære blå Andalusier høns i stor og dværg. På prøve er Pt. en stamme sorte Plymouth Rock.
www.minorkaklubben.dk

Rie Møbjerg

  • Gæst
Sv: Indførelse af æg og dyr fra udlandet
« Svar #4 Dato: 02 December , 2008, 21:13 »
Hej Lestat og i ander...
,,, som har været så venlige at svare : Tak for det.

Jeg vil gerne have fat i nogle produktionsdyr, altså dem der lægger æg året rundt - kender du nogen der har Campbell Lestat ?.

Selvfølgelig vil jeg gøre det ordentligt. Tænk at lave en dumhed og risikere at avlere af alle slags i Danmark ville blive ramt. Der er jo regler for at beskytte og ikke (kun) for at irritere :-).

God Afte Fra Rie

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Indførelse af æg og dyr fra udlandet
« Svar #5 Dato: 02 December , 2008, 21:26 »
Jeg har sendt dig en mail med nr. på 2 opdrættere af Campell ænder - khakifarvet.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub