Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Pære til varmelampe - hvilken  (Læst 17446 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Pære til varmelampe - hvilken
« Svar #15 Dato: 13 August , 2009, 11:00 »
Mht. at de infrarøde er sarte, så har jeg haft tre jeg købte i 2002 og det er først i år den ene er sprunget, så det må vist være ok.
Hilsen Susanne

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Pære til varmelampe - hvilken
« Svar #16 Dato: 13 August , 2009, 11:27 »
Jeg har varmelampen og både mig og kyllinger er über tilfreds! Eneste minus var at den fyldte lidt mere end jeg havde regnet med ;D

Kyllingerne går ind under den, nu hopper de også op på den og sidder og nyder udsigten. Og nej ingen grillkyllinger her! Jeg har endda aviser i bunden. Noget andet er at kyllingerne kan gemme sig under lampen. Den er alle pengene værd.
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Tove

  • Bruger
  • Indlæg: 319
Sv: Pære til varmelampe - hvilken
« Svar #17 Dato: 13 August , 2009, 12:00 »
Jeg har varmelampen og både mig og kyllinger er über tilfreds! Eneste minus var at den fyldte lidt mere end jeg havde regnet med ;D

Kyllingerne går ind under den, nu hopper de også op på den og sidder og nyder udsigten. Og nej ingen grillkyllinger her! Jeg har endda aviser i bunden. Noget andet er at kyllingerne kan gemme sig under lampen. Den er alle pengene værd.
Er det den der varmepladeting? - eller en "gammldaws" lampe?
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Pære til varmelampe - hvilken
« Svar #18 Dato: 13 August , 2009, 13:05 »
Den du spørger Stinne om er en varmeplade, den har jeg også og er rigtig god, men du ser så bare ikke dine kyllinger så meget, den varmelampe hvor der er en spareknap er rigtig god du sætter en 150w i en stor rød pære  :D jeg plejer at lægge et termometer i bunden for at få den rigtige tempratur til de små, jeg håber dette kan hjælpe dig  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Tove

  • Bruger
  • Indlæg: 319
Sv: Pære til varmelampe - hvilken
« Svar #19 Dato: 13 August , 2009, 13:08 »
Ok - tak Berit - og alle I andre! Vi tænker lige lidt over plade/lampe så! Vi vil jo gerne se de små dyr  ;)
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Pære til varmelampe - hvilken
« Svar #20 Dato: 13 August , 2009, 20:36 »
Jeg synes nu ikke at de infra røde pærer er skrøbelige, jeg har haft mine i mange år. 100-150 w kan sagtens gøre det.

Den keramiske har den fordel at den ikke lyser, dvs at kyllingerne har mørke om natten og kan sove trygt og godt, med de infra røde har de lys på i døgndrift og dette kan godt give dårlige vaner såsom fjerpilning foran halerne og på ryggen, efterhånden som de vokser og evt. begynder at kede sig.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Susanne

  • Gæst
Sv: Pære til varmelampe - hvilken
« Svar #21 Dato: 13 August , 2009, 21:33 »
Jeg har nok bare været uheldig med mine to (eller usædvanlig klodset  :D )

De der infrarøde fra dyrehandelen på 40 - 60 w, som du snakker om, Finn - kan de bruges i den nævnte lampe fra America?

(Har på fornemmelsen, at jeg lige har spurgt RIGTIG dumt. Hehe - Hmmmm - jeg lader det stå, for jeg er faktisk i tvivl  ??? )

Offline Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 934
Sv: Pære til varmelampe - hvilken
« Svar #22 Dato: 13 August , 2009, 21:59 »
Lige vedr de infrarøde har jeg da altid fået at vide at høns/kyllingers øjne ikke kan opfange det lys og derfor er det mørkt for dem men ikke for os mennesker. Men det er der måske ingen hold i ??

Selv har jeg både en keramisk(60w) og en infrarød sparepære(150w) samt en norma(250w)l, men jeg vil ikke anbefale man får dem med posten da jeg har hørt sparepære versionen er mere skrøbelig end de andre. Jeg havde en som holdt under 14 dage, den varmede mere og mere og til sidst turde jeg ikke have den i brug længere og fik en bytter til en normal 250w som jeg dog ikke bruger endnu.

Jeg tror de varmeplader som kun bruger 50w er gode og overvejer selv en på grund af det lave strømforbrug, og jeg tror der er mindre brandfare end lamperne de kommer nok slet ikke op på samme temperaturer.

men jeg kan nu godt selv li at tjekke det lyser rødt så man ved der er varme ved dem  ;)

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Pære til varmelampe - hvilken
« Svar #23 Dato: 13 August , 2009, 23:52 »
Tove, du kan se pladen i funktion her hos Marie-Louise.

http://fjerkrae.dk/prod/index.php/topic,5814.0/topicseen.html


Offline Søs, Tisted

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 727
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Sv: Pære til varmelampe - hvilken
« Svar #24 Dato: 14 August , 2009, 05:45 »
Jeg synes nu også, at de infrarøde holder fint.

Jeg bruger en 150w det meste af året, men en 250w når der er koldt - altså sidst på efteråret, vinter og først på foråret, da der ellers ikke er varmt nok. Men det kommer jo også an på, hvor man har kyllingerne til at gå. Mine går i et ekstra rum ved siden af de store høns ude i stalden.
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Pære til varmelampe - hvilken
« Svar #25 Dato: 14 August , 2009, 07:09 »
De der infrarøde fra dyrehandelen på 40 - 60 w, som du snakker om, Finn - kan de bruges i den nævnte lampe fra America?
Jep, det er med normal fatning. Du kan også købe en lampe der. Det gjorde jeg i hvert fald...

Men kig i krybdyrsafdelingen, det er der de er.

Mine kyllinger går i kælderen, ved siden af fyret, så der er 15-25 C afhængig af årstiden og jeg kan have op til 25 kyllinger under sådan en lampe med 60 W.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Susanne

  • Gæst
Sv: Pære til varmelampe - hvilken
« Svar #26 Dato: 14 August , 2009, 08:16 »
Det lyder som en god og energivenlig løsning  :D

Jeg har lige købt en lille rugemaskine, og så må man jo ha forholdene i orden når kyllingerne kommer  <L

Viben schliemann

  • Gæst
Sv: Pære til varmelampe - hvilken
« Svar #27 Dato: 14 August , 2009, 08:26 »
Jep, det er med normal fatning. Du kan også købe en lampe der. Det gjorde jeg i hvert fald...

Men kig i krybdyrsafdelingen, det er der de er.

Mine kyllinger går i kælderen, ved siden af fyret, så der er 15-25 C afhængig af årstiden og jeg kan have op til 25 kyllinger under sådan en lampe med 60 W.

Tak Finn  *b  Jeg vil bestemt købe sådan et par stykker næste gang jeg skal til Ålborg.

Mvh Viben