Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: skal have flere høns imorgen  (Læst 536 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Diana

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 212
skal have flere høns imorgen
« Dato: 13 Maj , 2010, 19:36 »
skal hente 5 nye høner imorgen... glæder mig, men kender ikke racen, har snakket med ejeren, som siger det er en god æggelægger og fredelig race... den hedder lohman, nogen af jer andre der kender den ???syntes ikke jeg kan finde noget om den nogen steder... så nu har jeg snart 1.3 dværgsilker og 0.5 lohman høns... så nu har jeg snart en lille besætning
Mvh. Diana Brandt Andreasen

0,1 lavendelblå araucana
0,6 hvide italienere
0,1 kobberfarvet maran
0,3 Orpington

på vej: 0,1 blanding araucana/maran
mangler en ny kobber maran hane, han SKAL være 1år.. måske en høne eller 2 dertil ikke noget krav. ASAP...

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: skal have flere høns imorgen
« Svar #1 Dato: 13 Maj , 2010, 19:51 »
Det er fordi at det ikke er en egentlig race men en hybrid.

Hold godt øje med dem, under og efter sammenføringen, da mange har erfaring med at de er ret hårde ved andre høns. Specielt dværg høns, og endnu værre, dværg silkehøns.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Frk.olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 470
  • Feberramte...
Sv: skal have flere høns imorgen
« Svar #2 Dato: 13 Maj , 2010, 20:13 »
Jeg har haft Lohmannhøns og det er nok de mest nysgerrige og kælne høns jeg nogensinde har mødt. Dem kan du godt glæde dig til  :) De var altså bare sååååååå hyggelige... De brød ud af haven for at komme ud til naboen, der var ved at luge ude på vejen. De kunne høre dem snakke, så der skulle de da være med. Der gik de så og små gokkede sammen med dem. Det var ikke noget problem, jeg kunne gå ud og løfte dem op og bære dem ind igen. Når jeg rensede hønsehuset havde jeg altid mindst 1 vadende rundt oven på skovlen. Nå vi spiste morgenmad på terassen, sad de helst helt oppe på skødet af en... Jo de var sgi festlige...

Hvordan de er med andre høns har jeg ingen anelse om...

God fornøjelse...
Mange hilsner Rikke
0.1 sort dværgsilke - Sorte Sara
0.1 grå/vildt/noget dværgsilke - Granny
0.1 hvid dværgsilke - Duske
0.1 guld sort/randet dværgwyandot - Randi
0.1 tværstribet dværgwyandot - Zebra
0.1 porcelainsfarvet dværgwyandot - Bodil

0.2 kooikerhondje (Det er en hunderace ;)) - Bellis & Easy

0.1 dværgvædder - Karla Kanin
1.0 dværgvædder - Svend Emil
1.0 dværg?vædder - Carlo

1.0 fantastisk dejlig kæreste

Offline Diana

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 212
Sv: skal have flere høns imorgen
« Svar #3 Dato: 13 Maj , 2010, 20:14 »
det lyder da ikke bestemt godt ... aah øv nu bliver jeg jo helt nervøs... han sagde de var fredlige og at de sagtens skulle kunne gå sammen... er alle hybrider sådanne
Mvh. Diana Brandt Andreasen

0,1 lavendelblå araucana
0,6 hvide italienere
0,1 kobberfarvet maran
0,3 Orpington

på vej: 0,1 blanding araucana/maran
mangler en ny kobber maran hane, han SKAL være 1år.. måske en høne eller 2 dertil ikke noget krav. ASAP...

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: skal have flere høns imorgen
« Svar #4 Dato: 13 Maj , 2010, 20:22 »
Nej, nogen steder går det uden problemer men der er bare mange, der har prøvet det modsatte.
Det er da forsøget værd. Men som nævnt, så skal du holde godt øje, de efterfølgende dage.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: skal have flere høns imorgen
« Svar #5 Dato: 13 Maj , 2010, 20:27 »
Jeg har selv købt 4 hybrider (isa brown), for jeg var lidt træt af at jeg aldrig kunne være sikker på at få æg, og jeg nægter at købe dem i butikkerne mere, nu SKAL det altså være "have-æg" ;)

Nå, men jeg fik dem sidst, og jeg tror det var derfor de var nemme at føre sammen med mine silker. Jeg har nemlig haft et par hybrider før, som min veninde fik i bytte for en silkehane, og de var virkelig nogle bæster over for de nye silker.

Så jeg vil sige at du selvfølgelig skal holde øje, men at der er stor chance for at det kommer til at gå uden problemer, fordi de er "de nye" :)

Offline Diana

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 212
Sv: skal have flere høns imorgen
« Svar #6 Dato: 13 Maj , 2010, 20:34 »
hej christina, det er også pga. det du skrev i et tidligere tråd, der gjorde at jeg valgte at få silkerne først i stedet for samtidigt, så håber det kommer til at gå rigtig rigtig rigtig godt... men de får en chance ellers ender de i gryden
Mvh. Diana Brandt Andreasen

0,1 lavendelblå araucana
0,6 hvide italienere
0,1 kobberfarvet maran
0,3 Orpington

på vej: 0,1 blanding araucana/maran
mangler en ny kobber maran hane, han SKAL være 1år.. måske en høne eller 2 dertil ikke noget krav. ASAP...

Offline Diana

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 212
Sv: skal have flere høns imorgen
« Svar #7 Dato: 13 Maj , 2010, 21:18 »
er der andre der har erfaringer at dele ??? gode som dårlige
Mvh. Diana Brandt Andreasen

0,1 lavendelblå araucana
0,6 hvide italienere
0,1 kobberfarvet maran
0,3 Orpington

på vej: 0,1 blanding araucana/maran
mangler en ny kobber maran hane, han SKAL være 1år.. måske en høne eller 2 dertil ikke noget krav. ASAP...

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: skal have flere høns imorgen
« Svar #8 Dato: 13 Maj , 2010, 21:38 »
Altså, der er jo også denne tråd: http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=7388.0

Men igen, der var hybriderne der først... Men en erfaring er det jo, og der er flere der skriver om egne erfaringer i tråde :)

Offline Tina Taomina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 440
Sv: skal have flere høns imorgen
« Svar #9 Dato: 13 Maj , 2010, 22:09 »
Godt, Christina, at du lige linkede til tråden om mine erfaringer.

Udgangspunktet her er jo at silkerne er de "gamle" høns så det kan være anderledes her.

Held og lykke.
Knus fra Tina med
0,1 Stor hvid silke
0,1 Blå orpington
0,1 Blå silke
0,1 Maran
0,1 Sort orpington
0,1 Blå Austraulorp
0,1 Amrock
4,1 Børn
1,0 Ægtefælle

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: skal have flere høns imorgen
« Svar #10 Dato: 13 Maj , 2010, 22:10 »
Du kan roligt glæde dig til dine Lohmann-høns. De er rolige, nysgerrige og meget kontaktsøgende. En af dem gav min aldrende gudmoder en oplevelse for livet da den ved eftermiddagskaffen i haven hoppede op på skødet af hende og stjal hendes rosinbolle (hun er ærkekøbenhavner) ;D.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Diana

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 212
Sv: skal have flere høns imorgen
« Svar #11 Dato: 14 Maj , 2010, 11:59 »
jeg har afbestilt lohman hønsene, var blevet lidt for usikker på dem, for jeg har jo ikke haft silkerne  i mere end en uge endnu og derfor er de jo ikke helt faldet på plads endnu. jeg tror at hvis jeg skal haveen hybrid høne på et tidspunkt skal det være når jeg har fået bygget den anden hønsegaard så jeg har mulighed for at opdele og derved kunne få flere forskellige racer der som udgangspunkt ikke kan gå sammen. skal i stedet ud til RØNNEST og have arucanaer imorgen lørdag det er den anden af mine 2 ønske racer. så det glæder jeg mig meget til ... så nu har jeg snart 2 af mine ønske racer, det bliver bare så fedt ...
Mvh. Diana Brandt Andreasen

0,1 lavendelblå araucana
0,6 hvide italienere
0,1 kobberfarvet maran
0,3 Orpington

på vej: 0,1 blanding araucana/maran
mangler en ny kobber maran hane, han SKAL være 1år.. måske en høne eller 2 dertil ikke noget krav. ASAP...

Offline Caja

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 75
Sv: skal have flere høns imorgen
« Svar #12 Dato: 14 Maj , 2010, 12:36 »
Hvor dejligt!
Jeg tror det var en god ide at vente med lohman hønsene hvis dine silker ikke er faldet helt til endnu, det var en god beslutning
Arucanaer er så søde, vis os endelig nogle billeder af dine nye høns når du får dem  ;)