Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Åh hvor de hakker  (Læst 9312 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tina Taomina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 440
Åh hvor de hakker
« Dato: 11 Januar , 2010, 13:04 »
Jeg er ked af, at indrømme det, men mine ellers så venlige Isa'ere er modbydelige mod mine nye silker.
Danny, du fik desværre ret.

De første dage gik det ellers ok. Men silkerne ville ikke rigtig ud i hønsegården. Jeg troede de frøs og derfor helst blev inde. Det er ok varmt idag, så nu skulle de ud og ha' motion jeg sad i en time og nød dem. Isa'erne var på havevandring. Da de kom hjem i hønsegården så var de simpelhen alle sammen onde. De hakkede dem. Silkerne krøb forskræmte ind i et hjørne bag en træstub jeg har stående i gården. Kun deres haler stak ud. Og så blev de ellers hakket i ny og næ når en Isa lige gik forbi.

Bliver det ved? Jeg var efter Isaerne med riven, for jeg kunne ikke holde det ud. De har ikke hakket hul i dem, men der er da røget nogle fjer. Fortæl mig at det går over....
Knus fra Tina med
0,1 Stor hvid silke
0,1 Blå orpington
0,1 Blå silke
0,1 Maran
0,1 Sort orpington
0,1 Blå Austraulorp
0,1 Amrock
4,1 Børn
1,0 Ægtefælle

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Åh hvor de hakker
« Svar #1 Dato: 11 Januar , 2010, 13:18 »
altså mine hybridhøns var også lidt mere "onde" end andre, og jeg har hørt så mange gange før at det især er silker det går ud over, de ser nok lidt for anderledes ud, selv for høns.
Da jeg havde de røde og skulle sætte nye høns til, så lukkede jeg de røde ude, og satte de nye dyr sammen med mine brahmaer så kunne de nye starte med at blive lidt venner med de store 8for de er sq så venlige mod alle) og så gik det liiiiiidt nemmere for de nye, men de røde var hårde ved dem.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Åh hvor de hakker
« Svar #2 Dato: 11 Januar , 2010, 13:33 »
Årh, de stakkels små silkebasser :( Hvis det bliver ved, og du ikke kan komme af med dem, må du komme herud med dem (du kender jo vejen ;)) *l Føler med dig (dem), for man får bare helt ondt i hjertet af at se sådan noget :(

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Åh hvor de hakker
« Svar #3 Dato: 11 Januar , 2010, 14:16 »
En god hjælp kan være at du er sikker på at de sover op ad hinanden om aftenen, det går over efter en uges tid hvis silkerne ikke flygter hver gang der kommer en sur isa. Krydser fingre for dem. ;)
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Tina Taomina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 440
Sv: Åh hvor de hakker
« Svar #4 Dato: 11 Januar , 2010, 14:22 »
En god hjælp kan være at du er sikker på at de sover op ad hinanden om aftenen, det går over efter en uges tid hvis silkerne ikke flygter hver gang der kommer en sur isa. Krydser fingre for dem. ;)
Silkerne sover p.t. på gulvet i et hjørne. Hanen sidder på pinden, nogen gange med en eller 2 damer på pinden resten sover i redekasserne. Mener de så jeg skal sætte Silkerne op på pinden ved siden af de andre?
Knus fra Tina med
0,1 Stor hvid silke
0,1 Blå orpington
0,1 Blå silke
0,1 Maran
0,1 Sort orpington
0,1 Blå Austraulorp
0,1 Amrock
4,1 Børn
1,0 Ægtefælle

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Åh hvor de hakker
« Svar #5 Dato: 12 Januar , 2010, 10:17 »
Hej Tina
Så mødes vi også her  ;) Jeg glæder mig sådan til at se dine silker. De isa'er er altså nogle bisser. Det lykkedes vores isa'er at slå en af orpingtonkyllingerne (der jo trods alt var ret store) ihjel i sensommeren. De gik kun sammen nogle få dage, men et par velplacerede hak på det rigtige sted i nakken var nok  >:( Så pas på og hold godt øje med silkerne, og om de får sår i nakken.
Orpingtonerne er totalt pacifister og lader sig hakke på, derfor skilte vi dem ad. Jeg håber dine silker er lidt bedre til at sætte sig i respekt  :-\
Knus Tanja  *b
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Tina Taomina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 440
Sv: Åh hvor de hakker
« Svar #6 Dato: 12 Januar , 2010, 11:37 »
Orpingtonerne er totalt pacifister og lader sig hakke på, derfor skilte vi dem ad. Jeg håber dine silker er lidt bedre til at sætte sig i respekt  :-\

TANJA,  ;D Dejligt med et forummedlem, som jeg også kender ansigtet på;D og så en advarsel: Dette forum er stærkt vanedannende.... <S
Hvis det er godt de sætter sig i respekt, så kan jeg lige så godt opgive.Silkerne stikker hovedet i en busk og håber på nåde. Og derfor tænker jeg, at de Isaere da snart må stoppe for underhønen og overhønen er vel ligesom placeret nu, hvor silkerne totalt har underkastet sig.
« Senest Redigeret: 12 Januar , 2010, 11:41 Fra Tina Mathiasen »
Knus fra Tina med
0,1 Stor hvid silke
0,1 Blå orpington
0,1 Blå silke
0,1 Maran
0,1 Sort orpington
0,1 Blå Austraulorp
0,1 Amrock
4,1 Børn
1,0 Ægtefælle

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: Åh hvor de hakker
« Svar #7 Dato: 12 Januar , 2010, 11:48 »
Hej Tanja

Jeg har silker, paduaner og et par isa brown. Normalt går silkerne sammen med paduanerne i deres egen gård og hus. Isa Brown'erne har deres eget hus og er normalt fritgående.

Men nu hvor det har været så koldt, har jeg taget dem alle ind i stalden, det ser ud til at gå sådan nogenlunde, der er lidt hak og hyl, men egentlig forbavsende roligt alligevel.

Jeg læder mig til at sneen er væk, så de kan komme ud igen, der er ingen af dem der har været glade for det der hvide stads, og jeg synes det var synd de skulle være i deres små huse, så derfor stald.

Jeg håber de begynder at arte sig noget bedre dine Isa'er, kan du eventuelt opdele hus og gård for en periode, så silkerne kan få lidt ro ? Så kan de måske vænne sig til hinanden igennem et hegn ?
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Tina Taomina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 440
Sv: Åh hvor de hakker
« Svar #8 Dato: 12 Januar , 2010, 14:09 »
Jeg håber de begynder at arte sig noget bedre dine Isa'er, kan du eventuelt opdele hus og gård for en periode, så silkerne kan få lidt ro ? Så kan de måske vænne sig til hinanden igennem et hegn ?

Jeg kan ikke dele huset som det er, men jeg overvejer om jeg skal bygge endnu et hønsehus i den anden ende af hønsegården. Så vil silkerne have mulighed for deres egen andel af gården. <A
Knus fra Tina med
0,1 Stor hvid silke
0,1 Blå orpington
0,1 Blå silke
0,1 Maran
0,1 Sort orpington
0,1 Blå Austraulorp
0,1 Amrock
4,1 Børn
1,0 Ægtefælle

Offline Vigge

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 333
Sv: Åh hvor de hakker
« Svar #9 Dato: 12 Januar , 2010, 14:48 »
Jeg kan ikke dele huset som det er, men jeg overvejer om jeg skal bygge endnu et hønsehus i den anden ende af hønsegården. Så vil silkerne have mulighed for deres egen andel af gården. <A

hej Tina,

det ville jeg nok gøre... er igang med det samme her hjemme.....

Vigge

Offline Tina Taomina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 440
Sv: Åh hvor de hakker
« Svar #10 Dato: 12 Januar , 2010, 14:51 »
det ville jeg nok gøre... er igang med det samme her hjemme.....

Vigge

Bliver dine også hårdt behandlet? og har det også stået på længe? eller er det af en helt anden årsag at du giver silkerne privatbolig?
Knus fra Tina med
0,1 Stor hvid silke
0,1 Blå orpington
0,1 Blå silke
0,1 Maran
0,1 Sort orpington
0,1 Blå Austraulorp
0,1 Amrock
4,1 Børn
1,0 Ægtefælle

Offline Tina Taomina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 440
Sv: Åh hvor de hakker
« Svar #11 Dato: 14 Januar , 2010, 22:53 »
Så kan det være nok!!!

Min mand og jeg stod idag og jublede fordi en af Silkerne endelig på egen hånd gik en lille have tur. Hun var så smuk og fin. Det var også gået så fint i går aftes i hønsehuset så jeg troede at nu kom der bedre tider. Men nej. 5 min efter stod hun og skreg mens ALLE 6 Isa damer og f...me også hanen bare angreb.

Mig ud og redde hende og min mand afsted til Silvan og købe materialer. Mens jeg lavede aftensmad smække min mand lige et nyt hønsehus sammen. Huset hedder nu Silkebo og i morgen formiddag flyttes Knold og Tot ind i eget slot. Nu må vi vist købe et par mere så de ikke bliver ensomme. Så skal hønsegården lige ændres lidt imorgen, men jeg vil tro at de er så forvirret over al det flytteri, så at blive i deres nye hus imorgen er sikkert rigeligt med eventyr.
Knus fra Tina med
0,1 Stor hvid silke
0,1 Blå orpington
0,1 Blå silke
0,1 Maran
0,1 Sort orpington
0,1 Blå Austraulorp
0,1 Amrock
4,1 Børn
1,0 Ægtefælle

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Åh hvor de hakker
« Svar #12 Dato: 15 Januar , 2010, 06:28 »
Hvor er det godt, at du har en mand, der lige kan sådan noget  /o
Held og lykke med silke "farmen" fremover. :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: Åh hvor de hakker
« Svar #13 Dato: 15 Januar , 2010, 07:30 »
Jeg tror at dine/jeres silker bliver glade for det i længden  /o

Her hos mig er isa'erne i mindretal, det kan være det hjælper lidt på det.
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Vigge

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 333
Sv: Åh hvor de hakker
« Svar #14 Dato: 15 Januar , 2010, 07:52 »
Jeg kan ikke dele huset som det er, men jeg overvejer om jeg skal bygge endnu et hønsehus i den anden ende af hønsegården. Så vil silkerne have mulighed for deres egen andel af gården. <A

Her er det omvendt, min silke og araucana gruppe til ikke have de nyt to store kochin kyller, de hakker også allesammen  :-\ så i weekenden bliver hønsehuset opdelt. Så i den store del af hønsehuset skal der gå 1.7 og i den lille 1.4, og jeg laver ny hønsegård på den anden side til de 1.4 (som nu kun består af to kochin - så kan jeg vist godt få plads til et par maran  ;D glæder mig til at det står færdigt  /o bliver skønt  /o