Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Jeg har fundet en Vaponas-pusher  (Læst 52261 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

  • Gæst
Sv: Jeg har fundet en Vaponas-pusher
« Svar #15 Dato: 16 August , 2011, 15:54 »
Det samme her...mon vi kan skaffe en Vapona pusherpusher her på forum  :D én Maxsø har tillid til  ;)

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Jeg har fundet en Vaponas-pusher
« Svar #16 Dato: 16 August , 2011, 15:56 »
Jeg har prøvet at ringe til dem i dag men de vil ikke sende  /d

Hvad hedder det?
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Karinath

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 123
Sv: Jeg har fundet en Vaponas-pusher
« Svar #17 Dato: 16 August , 2011, 22:27 »
Det hedder Bros plytka.
Koster 110 kr. i Rødovre. Jeg skal ind for at prøve lykken på torsdag!
Med venligste hilsener
Lykkelig indehaver af 0.0.12 maran, 1.4 dværgwyandotter, 0.1.1 araucana, 1.4 engelsk araucana og 0.1 blanding
0.2 dalmatiner
1.0 marsvin
2.1 børn
1.0 ægtefælle

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Jeg har fundet en Vaponas-pusher
« Svar #18 Dato: 16 August , 2011, 23:01 »
Vi har tilsyneladende to tråde om utøj og Vapona kørende samtidigt.

Linker lige til den anden tråd som nogen måske ikke har fulgt med i:

http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=19748.msg176390#msg176390
Mvh
Erik Andersen

Offline Echo

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 115
Sv: Jeg har fundet en Vaponas-pusher
« Svar #19 Dato: 17 August , 2011, 09:54 »
Vi har Vapona her i Norge, mannen bruker det gjerne men jeg "merker" på en måte at den er der og syns det er ubehagelig. Vi har også kjøpt i Frankrike. Visste ikke at det var forbudt i Danmark.

Offline Charlotte22

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 275
Sv: Jeg har fundet en Vaponas-pusher
« Svar #20 Dato: 17 August , 2011, 10:30 »
Jeg er også med på at købe et par stykker hvis der er nogen der kan få fat i dem og vil sende til mig. :)
I min hønsegård er der Sussex høns i mange farver :-)
Venlig hilsen
Charlotte

Offline Karinath

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 123
Sv: Jeg har fundet en Vaponas-pusher
« Svar #21 Dato: 17 August , 2011, 11:00 »
Send PM ;D
Med venligste hilsener
Lykkelig indehaver af 0.0.12 maran, 1.4 dværgwyandotter, 0.1.1 araucana, 1.4 engelsk araucana og 0.1 blanding
0.2 dalmatiner
1.0 marsvin
2.1 børn
1.0 ægtefælle

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Jeg har fundet en Vaponas-pusher
« Svar #22 Dato: 17 August , 2011, 23:33 »
Jeg siger ikke mere.

 /3
Mvh
Erik Andersen

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Jeg har fundet en Vaponas-pusher
« Svar #23 Dato: 18 August , 2011, 06:41 »
Erik når du selv bliver angrebet af blodmider og hønsehuset er fyldt med blodmider tyr man snart til hvad som helst. Alternativet er at de bliver suget tomme for blod  /d
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

karina dj

  • Gæst
Sv: Jeg har fundet en Vaponas-pusher
« Svar #24 Dato: 18 August , 2011, 08:42 »
Mit hus er endnu ikke selv angrebet, men hvis jeg fik dem i stor stil er der ingen tvivl om jeg ville bruge de strips! Til gengæld skal de jo ikke hænge der hele tiden som de gjorde i gamle dage. Det er jo noget krads stads, og man behøver altså ikke bruge det som "forebyggende"  ;) så når kravlet er væk skal stripsene ud!

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Jeg har fundet en Vaponas-pusher
« Svar #25 Dato: 18 August , 2011, 09:08 »
Kras stads.
Ja, akkurat ligesom Fibronil, som er det aktive stof i Frontline. Det er uhyre giftigt og også ganske som Dichlorvos (det aktive stof i Vapona), er det under mistanke for at kunne give kræft.
Læs mere om Fibronil og lidt mere teknisk beskrevet her
Læs mere om Diclorvos her.
Der er da ingen tvivl om at vi alle så vidt muligt skal undgå alle de krasse midler. F.eks. bruger jeg ikke selv Frontline forebyggende hos mine katte, men skulle jeg opdage loppeangreb hos dem, ville jeg da bruge det.
Ligeledes ville jeg også bruge Vapona i mit hønsehus, hvis jeg fik et angreb af fjermider eller blodmider.
Spørgsmålet er om Vapona er værre end at bruge Frontline eller at sprøjte i tide eller i utide med Staldchock? Under alle omstændigheder skal vi ikke bare behandle uden omtanke.
Vi skal forebygge med ugiftige midler, f.eks. almindelig rengøring, måske er DropLop også et godt bud? Nogle har foreslået forskellige planter, der kan findes i naturen, bynke og regnfan bl.a.
Vi vil jo gerne have midler, der virker, og hvis vi bruger dem for meget, kan der udvikles resistens, vi vil også gerne have en jord, som vi kan være bekendte at efterlade til vores børn.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Susanne

  • Gæst
Sv: Jeg har fundet en Vaponas-pusher
« Svar #26 Dato: 18 August , 2011, 11:26 »
Ja, jeg vil også gerne inputte, at jeg indtil jeg fik blodmider var ret økologisk bevidst - og - indrømmet - forarget over al den gift, der bliver brugt på jordkloden - og det er jeg for så vidt stadig.

Men når man til sidst selv står med tændstikken klar for at brænde hønsehuset ned til grunden, er man pludselig blevet klar til at prøve hvadsomhelst.

Og det er jo en erkendelse, der tvinger en til at se på brugen af gift fra flere sider  :D

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Jeg har fundet en Vaponas-pusher
« Svar #27 Dato: 18 August , 2011, 11:55 »
Ja, jeg vil også gerne inputte, at jeg indtil jeg fik blodmider var ret økologisk bevidst - og - indrømmet - forarget over al den gift, der bliver brugt på jordkloden - og det er jeg for så vidt stadig.

Men når man til sidst selv står med tændstikken klar for at brænde hønsehuset ned til grunden, er man pludselig blevet klar til at prøve hvadsomhelst.

Og det er jo en erkendelse, der tvinger en til at se på brugen af gift fra flere sider  :D

Der var jeg !! /f
Nu sætter jeg min lid til urtidsjorden og en vapona hvis de kommer igen !

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Jeg har fundet en Vaponas-pusher
« Svar #28 Dato: 18 August , 2011, 21:28 »
Ja, jeg vil også gerne inputte, at jeg indtil jeg fik blodmider var ret økologisk bevidst - og - indrømmet - forarget over al den gift, der bliver brugt på jordkloden - og det er jeg for så vidt stadig.

Men når man til sidst selv står med tændstikken klar for at brænde hønsehuset ned til grunden, er man pludselig blevet klar til at prøve hvadsomhelst.

Og det er jo en erkendelse, der tvinger en til at se på brugen af gift fra flere sider  :D

Nemlig  /o
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Jeg har fundet en Vaponas-pusher
« Svar #29 Dato: 18 August , 2011, 23:26 »
Jeg har heldigvis ikke haft problemer med denne slags utøj, endnu. Og jeg har fuld forståelse for at man kan gribe til kradse metoder i frustration/afmagt. Det ville jeg sikkert også selv gøre.

Nu virker det blot ikke som om alle der har vist interesse for anskaffelse af Vapona står med et akut angreb/problem. Og det er der jeg siger fra.

At bruge den slags midler i utide, dvs eksempelvis forebyggende, må på det kraftigste frarådes.

Vinylklorid forbindelser er nok bedst kendt ifm PVC (plastic), som jo har været meget udskældt de seneste 20 år. PVC produceres fra den gas der kommercielt handles som VCM (vinyl chloride monomer). Den internationalt anerkendte grænse for påvirkning fra denne gas er < 5 ppm i 15 minutter. Oversat til dansk - i en atmosfære hvor mennesker sikkert kan opholde sig i 15 minutter eller mere skal koncentrationen af VCM være under 5/1.000.000, for at eksperterne vurderer at der ikke er en øget risiko for kræft.

Så det er ikke noget at spøge med. Hverken for høns eller mennesker.
Mvh
Erik Andersen