Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: ADVASEL.  (Læst 6815 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kiboje

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 73
ADVASEL.
« Dato: 17 Juli , 2015, 19:15 »
Hej alle andevenner.
Jeg er netop vendt hjem, fra Nordsjællands hospital. Der fandt de e-coli bakterier, i mit blod, og i min urin. De stammer med stor sandsynlighed, fra mine ænder. jeg var indlagt i ca. 2 mdr. Så når i har været ude og hente æg, eller hvad i nu gør, så husk at VASKE jeres hænder. I må ikke en gang klø jer. Det kan udvikle sig til blodforgiftning, med dødelig udgang. Det gjorde det heldigvis ikke for mig.

Så husk, at vaske hænder. ;) /o /o
Med venlig hilsen

kiboje

Offline ulla

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 187
Sv: ADVASEL.
« Svar #1 Dato: 17 Juli , 2015, 22:42 »
Godt at du er kommet over det , jeg skal da til at være mere forsigtig når jeg har været ude hos høns og gæs så .
0,2 dorking
0.1 kæmpe jersey
1,5 amrock
16 grunlaegere
1,0 land kanin
1.1.skotsk terrier
1,0 irsk terrier
0,2 ,5 staldkat
3.1 heste og ponyer
1.2,19 moskusænder
mand og to piger (de nægter at blive kataloggiseret som dyrene ;-)

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: ADVASEL.
« Svar #2 Dato: 18 Juli , 2015, 08:49 »
Det er godt, at du er ved at være ovenpå igen. Nu var du jo indlagt i 2 mdr. af en anden årsag end e-coli bakterier kan jeg se her:

http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=42599.msg352331#msg352331

Der er selvfølgelig en lille risiko for, at e-coli'en stammer fra dine fjerkræ, men jeg har haft samme kedelige oplevelse. I 2008 brækkede jeg mit ben og knuste anklen - det kostede 1 uges indlæggelse på Hillerød sygehus - jeg fik sat ben og ankel fint sammen, men jeg kunne så også takke sygehuset for en led e-coli infektion, jeg fik med mig hjem... og den stammede IKKE fra mine høns, da jeg først startede i den dejlige hønseverden et par måneder senere.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Maria2aaen

  • Bruger
  • Indlæg: 419
Sv: ADVASEL.
« Svar #3 Dato: 19 Juli , 2015, 20:01 »
Det lyder sørme træls :-(

Hmm mine døtre på 2,5 og 5 år er som regel dem der henter æg, og Jeg må indrømme at jeg ikke har været efter dem med at de skal vaske hænder efter de har hentet æg... Er der stor risiko ved smitte når ungerne rører ved æggene? De går jo også inde ved kyllinger og løfter dem op hvis de kan. Der risikere de jo også at få møg på hænderne. Og når vi går ude i haven hele dagen, så bliver der da kun vasket hænder før måltiderne...
Med venlig hilsen Maria

0,1 eng. araucana
0,1 stor kryds
0,1 dværg kryds
0,1 dværg kochin
0,0,10 skånske blomster

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 936
Sv: ADVASEL.
« Svar #4 Dato: 20 Juli , 2015, 07:40 »
Man skal altid tænke på smittefare ved omgang med dyr. Gødning har altid været potentielt farligt.
Renlighed er en god ting  /o :angel:

Offline maja1981

  • Bruger
  • Indlæg: 1 313
Sv: ADVASEL.
« Svar #5 Dato: 04 August , 2015, 21:10 »
Jeg rører æg ved mine ænder og høns dagligt og bliver ofte smurgt ind i lort også når jeg kravler rundt ved ænderne.

Har haft de dyr i mange år nu og har aldrig været god til at vaske hænder før engang om aftenen når jeg skal i seng.

Det lyder også for mig som om at det kan komme fra hospitalet. For så burde jeg da for længst være blevet meget syg. For jeg er aldrig forsigtig eller hysterisk med rengøring.

Men godt du kom ovenpå og er frisk igen.
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet


Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline ncj

  • Bruger
  • Indlæg: 463
Sv: ADVASEL.
« Svar #6 Dato: 05 August , 2015, 06:52 »
Jeg går nu ind for en god håndhygiejne,både når jeg har gjort rent ved hønsene,efter toiletbesøg og før jeg kommer i berøring med madvare,men det kan jo ikke altid forhindre smitte af en eller anden art.
Mvh
Niels-Chr.
fodbefjerede dværge(mille fleur)

Offline Ast

  • Bruger
  • Indlæg: 87
  • Enhver ret til et sundt liv, med gode dyr
    • facebook
Sv: ADVASEL.
« Svar #7 Dato: 05 August , 2015, 17:42 »
Jeg forstå ikke hvorfor denne tråd? kiboje (Stig) fik 2 blodpropper i hjernestammen, det har han fortalt om på anden tråd
 http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=42599.msg352331#msg352331
Så skriver han i denne tråd, han var indlagt Nordsjællands hospital. Og de der fandt  e-coli bakterier, en bakterier der findes på alle sygehuse i Danmark. Men jeg tror ikke på at det er fra hans hønsehus de kommer som han ellers skriver, men fra sygehuset.

 :police: MEN HUSK ALTID AT VASKE HÆNDER OM DET SÅ ER! DU VAR PÅ SYGEHUSET, I SUPERMAKEDET ELLER I DIT HØNSEHUS.

Har 1.3 Maran i Blå/Kobber, 1.5 Maran i Sort/Kobber, 0.0.19 Maran (Sort, Blå og Splash)/Kobber
0.3 Hunde, 1.0 katte. 0.1 Kone og 1.2 børn. 
Medlem af Danmarks Fjerkræavlerforening for Raceavl (WWW.Racefjerkrae.DK), Syd og Vestsjællands Fjerkræklub (http://sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk) og  Maranklub DK (WWW.Maranklub.DK)
Mvh. Anders

Offline Jens S

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 256
    • Jens Stolt photography
Sv: ADVASEL.
« Svar #8 Dato: 06 August , 2015, 22:01 »
Verden er fuld af bakterier, det har den altid været. Det er biologi: dyr, mikroskopiske som større, prøver at æde hinanden.
De kæmper om livet og resurserne med hinanden og andre. Tilsammen modvirker de den anden termodynamiske lov med mangfoldighed.
Nogle dør, andre lever, det hedder evolution og immunitet. Biodiversitet.
Det er endeløst, og vi mennesker og vores hospitaler med læger og alt ved ikke en skid om noget.

Jeg siger: vær glad for bakterier i små doser, jo flere slags jo bedre, så kroppen kan genkende dem. Vaske hænder? Jo ja, det gør rigtignok en forskel om man får 10.000 bakterier ind med hønseægget eller 100 millioner. Så hygiejne er en god ting, og det er lugtesansen også. Hvis det lugter ulækkert, så er det nok også. Og netop lort og råddenskab lugter rigtigt væmmeligt, for sådan er vi programmeret, og det er jo der, de 100 millioner bakterier er.





« Senest Redigeret: 06 August , 2015, 22:03 Fra Jens S »