Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Lider hønen? Bør den aflives?  (Læst 2892 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kirsten100

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 5
Lider hønen? Bør den aflives?
« Dato: 12 Juni , 2016, 22:12 »
Hej
En af mine 7 dværgwyandotter synes ikke at være rask og jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal gøre.
Vi kalder den "Den skævnæbbede" fordi dens næb lukker skævt i/ ikke lukker helt tæt. Den har dog altid opført sig og lignet de andre  - indtil nu.
Den er meget klejn i forhold til de andre og kammen mat. Den piper som en lille kylling. Sidder tit og sover eller ser træt ud, men følger ellers flokken rundt i haven. Her til aften ser jeg, at den ikke kan komme op på  pinden til de andre, men den prøver. Jeg har haft den oppe og mærket på kråsen, set på næse og øjne og ikke fundet noget. Hvad er det bedste for sådan en lille kræ? Den er 1 år gammel.
Håber I vil give jeres vurdering...
Vh
Kirsten

Offline Bente E.

  • Bruger
  • Indlæg: 967
Sv: Lider hønen? Bør den aflives?
« Svar #1 Dato: 12 Juni , 2016, 23:32 »
Den bør aflives - jeg har en gang skrevet en længere historie om netop sådan en lille skævbider... jeg skal se om jeg kan finde det.
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline Bente E.

  • Bruger
  • Indlæg: 967
Sv: Lider hønen? Bør den aflives?
« Svar #2 Dato: 12 Juni , 2016, 23:59 »
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Lider hønen? Bør den aflives?
« Svar #3 Dato: 13 Juni , 2016, 07:43 »
Har du et billede af den Kirsten? Jeg har desværre ingen erfaring med skævbidere, så jeg kan desværre ikke vurdere om den skal have en chance eller ej, men måske kan man bedre danne sig et indtryk ved at se et billede.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Kirsten100

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 5
Sv: Lider hønen? Bør den aflives?
« Svar #4 Dato: 13 Juni , 2016, 09:28 »
Tak for jeres svar. Det er en stor hjælp.
Den er netop svækket og jeg havde en mistanke om, at det simpelthen er fordi den ikke får nok næring indenbords med det saksenæb. Det er synd for det lille kræ. Jeg sender min mand forbi med øksen :(