Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ønske om mere aktivitet.  (Læst 1519 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Leif Tranum

  • Bruger
  • Indlæg: 1 219
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Ønske om mere aktivitet.
« Dato: 20 December , 2014, 17:02 »
Jeg ved ikke om det er årstiden der er skyld i den dalende aktivitet på DFF.Vi har før været mange flere aktive brugere end vi er nu.Ville det være en god ide at udvide området til også at omfatte volierefugle ? Rogges og Bjarnes Fugle havde en del aktivitet af bl.a. nybegyndere som søgte gode råd.Nøjagtig som her på DFF.Man kunne lave link til bl.a. høns,ænder,gæs,duer,vagtler,fugle m.m.Når man udvider området,må det også give mere trafik.Er der andre gode forslag,så kom frem med dem.Vi skal op at køre,så siden er lige ved at gå ned !! /o  !mc
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: Ønske om mere aktivitet.
« Svar #1 Dato: 20 December , 2014, 18:24 »
Mon ikke det bare skyldes årstiden. Vi har travlt med alt muligt andet.

Offline ncj

  • Bruger
  • Indlæg: 463
Sv: Ønske om mere aktivitet.
« Svar #2 Dato: 20 December , 2014, 19:27 »
Både Rogges,fugletossen,undulatsiderne og Bird talk er jo døde sider.så jeg tror ikke man kan hente noget af den slags,jeg syntes da ellers der er en god trafik her på siden, ;) nu er det jul og folk har travlt med forberedelser og familien :D.
Mvh
Niels-Chr.
fodbefjerede dværge(mille fleur)

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Ønske om mere aktivitet.
« Svar #3 Dato: 20 December , 2014, 19:47 »
De sociale medier har nok også nappet en god bid af kagen.

Det DFF bidrager godt med i forhold til sociale medier er det lidt mere "rolige tempo". Intet forsvinder, alt kan findes og så taler folk en hel del pænere til hinanden her, end de gør på fx Facebook.

Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Ønske om mere aktivitet.
« Svar #4 Dato: 20 December , 2014, 20:02 »
Ikke helt rigtigt Tanja, for der findes også gode og seriøse grupper på FB, hvor tonen er ganske fin. Og hvor jeg selv bruger en del tid på, for det er nu meget sjovere at dyrke og dele sin hobby med ligesindede med samme interesser /o

Men du har ret i at tonen er bedre her, end på Forum på FB. ;)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Ønske om mere aktivitet.
« Svar #5 Dato: 20 December , 2014, 20:15 »
Alle forslag til at højne aktiviteten er altid velkomne. Kom frisk med flere.

Men ja, juletiden er ikke den med højest aktivitet.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline anneke

  • Bruger
  • Indlæg: 292
Sv: Ønske om mere aktivitet.
« Svar #6 Dato: 20 December , 2014, 20:28 »
Jeg har ikke været så længe på Facebook og ulempen der er at alle emner ligger blandet og man kan ikke finde dem igen så nem som her på DFF
Men ja jeg synes også at det er lidt meget stille her. I shout bliver man advaret at beskeder hurtig forsvinder så man må heller poste noget i de rigtige emner i stedet. Nå beskeder der ligger tit mere end en uge uden at der sker noget.
Og hvorfor er det sådan at de her typiske begynderspørgsmål så ofte bliver besvaret af de samme få mennesker. Det kan vi da gøre bedre, for man bliver træt af at svare fordi ingen andre gør det og man synes at et spørgsmål fortjener et svar selv om det nok ligger mange steder på forum.
Hvis vi vil dette forum må vi heller gør noget allesammen. Jeg vil i hvert fald prøve at være mere aktiv næste år.
mvh. Anneke
Barnevelder, moskusænder, svanegæs.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Ønske om mere aktivitet.
« Svar #7 Dato: 20 December , 2014, 20:35 »
Der ligger efterhånden rigtigt mange af de samme begyndersvar, som er blevet besvaret i det uendelige.

Så man kunne jo så bruge søgefunktionen både her på Forum og i FB grupperne. Men det er selvfølgelig altid nemmere at oprette et nyt spørgsmål i stedet.  ;)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline anneke

  • Bruger
  • Indlæg: 292
Sv: Ønske om mere aktivitet.
« Svar #8 Dato: 20 December , 2014, 20:46 »
Ja de flest ting er nok besvaret, men hvis nu alle bare søger i stedet for spørger bliver det helt stille herind.
Og det tager lidt tid til at finde ud af alle funktioner så vi må heller svare og byde dem velkommen.
mvh. Anneke
Barnevelder, moskusænder, svanegæs.

Offline pylle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 39
    • Kennel Engelsparkens
Sv: Ønske om mere aktivitet.
« Svar #9 Dato: 21 December , 2014, 01:15 »
Jeg er enig Anneke, aktivitet herinde eller mangel på samme har en selvforstærkende virkning. Hvis mange byder ind med spørgsmål, svar, billeder , oplysninger eller andet bliver forummet interessant at besøge for brugerne. Og omvendt. Med mig selv som eksempel, kan jeg sige at jeg nu efterhånden har læst ALT herinde (mange ting flere gange) og jeg er efterhånden gået over til "bare" at klikke på "dagens emner". Nogle dage er der kun ganske få nye indlæg. Og jeg er faktisk herinde et par gange dagligt. Og nåh ja, så bliver det nok lidt kedeligt.
"Desværre" kan man måske sige, har jeg fundet svar på rigtig rigtig mange af mine begynderspørgsmål herinde - takket være alle jer, der svarer så flittigt  ::) Så jeg har faktisk ikke rigtigt nogle spørgsmål at fyre af lige i øjeblikket, men til marts når jeg skal til at bygge og indrette - ja se så er det nok en helt anden sag!  ;)
Personligt kunne jeg virkelig godt tænke mig, at de som har forstand på det, kunne overtales til at lægge billeder op, af en høne og en hane, af virkelig god kvalitet indenfor en given race, og så beskrive hvad det er , der gør netop dette dyr så godt iflg. STANDARDEN. Og evt. hvad der skulle til, for at det kunne blive endnu bedre. Så skulle der nok komme gang i spørgsmålene og debatten.
Ja, jeg ved godt det er en KÆMPE stor opgave - alle racer taget i betragtning, men man kunne jo starte med bare 1 race - må jeg foreslå maran, wyandot eller EA (nu kan man kun gisne om hvilke der er mine yndlingsracer  ::)  ;)  ;D), og der er jo ingen der siger, at alle racer skal gennemgåes inden nytår  :P Måske er der ovenikøbet flere der får lyst til at beskrive "deres" race/r  ;D Er der nogle friske frivillige???  ;D
« Senest Redigeret: 21 December , 2014, 01:18 Fra pylle »
1,2 Tysk pinscher
Har Engelsk Araucana

Offline Helle Enevoldsen (josefineamanda)

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 745
Sv: Ønske om mere aktivitet.
« Svar #10 Dato: 21 December , 2014, 07:58 »
Jeg vil anbefale at FB kun bruges til PR for denne side, således at folk skriver guldkorn, spørgsmål mv herinde, således at det kan findes igen og være til gavn for mange
Mvh. Helle
Familien består af:
1 mand og to døtre.
Store sorte Australorps, Gule Orpington, MEDK, 1.2 gæs,
4 hunde, 2 katte.

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Ønske om mere aktivitet.
« Svar #11 Dato: 21 December , 2014, 08:27 »
Jeg vil anbefale at FB kun bruges til PR for denne side, således at folk skriver guldkorn, spørgsmål mv herinde, således at det kan findes igen og være til gavn for mange

Helt enig  /o Som administrator (også) på fjerkræ forums fb-side læser jeg stort set alt derinde, og mit indtryk er klart, at man bruger Dansk Fjerkræ Forum som opslagsværk...men stiller spørgsmål på fb. Det er meget ærgerligt, da rigtig mange gode oplysninger, som tidligere blev gemt her på forum, nu forsvinder i det hurtige og flygtige facebook.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Ønske om mere aktivitet.
« Svar #12 Dato: 21 December , 2014, 09:01 »
Og hvorfor er det sådan at de her typiske begynderspørgsmål så ofte bliver besvaret af de samme få mennesker. Det kan vi da gøre bedre, for man bliver træt af at svare fordi ingen andre gør det og man synes at et spørgsmål fortjener et svar selv om det nok ligger mange steder på forum.
Hvis vi vil dette forum må vi heller gør noget allesammen. Jeg vil i hvert fald prøve at være mere aktiv næste år.
Lad os lave en 20 ofte stillede spørgsmål af hønsebegynderen.
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=41114.0
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Leif Tranum

  • Bruger
  • Indlæg: 1 219
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Ønske om mere aktivitet.
« Svar #13 Dato: 21 December , 2014, 15:55 »
Både Rogges,fugletossen,undulatsiderne og Bird talk er jo døde sider.så jeg tror ikke man kan hente noget af den slags,jeg syntes da ellers der er en god trafik her på siden, ;) nu er det jul og folk har travlt med forberedelser og familien :D.
Du har nok ret,Niels Christian.Er det fordi der er for mange proffer?Jeg tror der er lige så mange "fugletosser" som der er "hønsetosser".Der kommer nybegyndere til med jævne mellemrum og de må da mangle lidt info.Det gjorde jeg selv som nystartet fugleholder.Måske er der mange der ikke vil oprette sig som bruger på siderne , af frygt for at dumme sig med sine spørgsmål.Men som vi siger : Dumme spørgsmål findes ikke.Kun dumme svar!!
Fuglefolk : Kom og meld jer her på Forum.
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline renepaulsen

  • Bruger
  • Indlæg: 405
Sv: Ønske om mere aktivitet.
« Svar #14 Dato: 21 December , 2014, 21:28 »
For en som mig der stadig er ret ny, så synes jeg at noget der er super vigtigt er leksikonet.
Det er meget smart hvis der bliver linket til visse afsnit i leksikonet automatisk fra en forumtekst, eksempelvis hvis man skriver orpington, eller foder eller noget andet så bliver man sendt videre til en artikel i leksikonet. Men jeg har flere gange oplevet at man linket ender blindt - er leksikonet blevet opdateret på et tidspunkt, eller noget?
Og en ting mere som jeg tror kan virke lidt skræmmende for nye brugere, er forskellen på anbefalingerne med eks. plads. Læser man på sider som eks. herinde, hvor man kan købe en startpakke med 3 høns og de har måske 4 m2 i det hele, og så kommer man herind og læser om dem der er så heldige at kunne tilbyde deres høns 10 m2 per høne. Så kan der nemt opstå meget forvirring om hvad man kan tillade sig at tilbyde sine høns, og det tror jeg måske også kan skræmme nogle, både fordi de ikke kan tilbyde så meget plads pr. dyr og så opretter de sig enten ikke for ikke at blive set ned på, og ellers så klikker de blot væk fra siden igen og tænker "Hmm, jeg køber bare den startpakke her, for det er mere realistisk end 10 m2/høne".
1.6 Sølvgrå Sussex