Det lykkedes jo at udruge to små nøgen silker igår. De havde ellers alle ods mod sig de to små, deres første 14 dage i ægget tilbragte de i et køleskab. Så var det jo at vores kat åd deres tre store søskende, og da deres mor havde lagt sig skruk, kom der jo ikke flere æg af den kombination.
Men da så der skulle ruges brahma og araucana æg ud under de to nye skrukker så puttede vi de to små æg med ind under.... på det tidspunkt var de vel omkring en måned gamle, æggene, og de sidste 5 dage inden de kom under skruk var de ikke blevet vendt ( der var noget med en Gavnø og københavner tur

)
Men igår aftes klækkede de altså trods de små ods, den ene med nøgenhals, den anden med fjer over det hele. Så der er altså kun en eneste lille sort nøgenhals.
her i eftermiddag da jeg kom ud i børnehaven kunne jeg ikke finde det lille kræ og jeg tænkte straks at nu fik de sq aligevel ret inde på forum, det duer ikke at føre skrukker sammen... så tænkte at den var blevet ædt af, nå ja dens mor, som jo går med kyllinger der er 3 uger gamle.
det var næsten ikke til at bære.
Skrukmor lå ude i huset og hyggede med alle de andre små som tullede rundt og opdagede verden. Så kiggede jeg ind i rugekassen og helt inde i det bagerste hjørne lå en lille sort klat, meget kold og stiv... ÅHHHHH nej ikke den, bare ikke den lille nøgenhals... men så gav den et lille spjæt med benet og så fik konen fart på, ind på badeværelset, gang i hårtøreren og så blev den ellers varmet godt op, efterhånden begyndte den at brokke sig lidt, og der kom små spæde pip.... Tror I lige på at jeg blev glad og fuld af håb.!
efter ca 10 min. forsøgte den at rejse sig, og så var det jeg tænkte at der var noget med kavalergange og kolde kyllinger.. så det bette pus kom ind i BH'en og så lige varmet lidt ekstra med hårtøreren og så puttede den sig ellers til. kort tid efter blev pippene flere og højere og så kom der pludselig en våd fornemmelse ned af min mave.... en grøn, meget våd lille kyllingeklat var kvitteringen for varmen...

ikke sørlig lækkert, men jeg tog det som et rigtig godt tegn på at den var dved at komme igang igen. Pippene blev mere og mere vedvarende og efter en halv times søvn i varmen var den nærmest ikke til at holde inde, så nu ligger den igen og putter under en høne. dog den anden denne gang da hun kun ligger med 5 hvor den anden ligger med 11. OG jeg har lige været derude igen, og nu løb den selv ind under hønen da jeg satte den ned igen.
Drama for alle pengene, men hvor var det godt den klarede sig.... den blev straks døbt Hope, og den har bare at være en høne!