Jeg ville bare høre om det kun er mig der har en hane der ter sig sådan her:
Når damerne vil lægge æg i laden, og vi arbejder derude med larm og uro...så kan jeg se de tøver med at gå ind og lægge deres æg (og det er jo ikke så mærkeligt). Men når vi jo fortsætter med vores roderi og de ikke kan komme af med deres æg, så finder de hanepane og be'r ham følge dem på plads. Så kan jeg se at han forlader flokken for at følge den høne til reden der ikke tør gå ind alene. Det skal han ha' ros for, det er da meget sødt

En anden observation, som huer mig mindre er, at han er utrolig opfindsom og hjælpsom med hvor damerne skal lægge deres æg. Det er ikke altid de vil bruge en rede jeg har tømt for æg jo, og så vader de rundt for at finde et sted, men det er hanepane der lokker dem ind i mærkelige kroge og lægger sig og pludrer for at fortælle: Se det her er et rigtig godt sted...her er osse godt...og her måske endnu bedre... med det resultat at jeg snart skal finde mine æg i syd og vest, oppe og nede.
Jeg går hjemme hver dag og kan følge hele skuespillet... det er altså lidt morsomt

Og hvor har jeg mange gange fundet ham liggende i en høhæk eller en mærkelig krog og vupti ved jeg det er der jeg skal finde æggene næste gang. Hvorfor i alk verden kan de ikke bare lægge dem det samme sted