Jeg vil gerne lige benytte lejligheden til at advare svage sjæle mod at lade sig friste af alle de dejlige historier om kyllinger herinde på DFF.
Advarsel Advarsel Advarsel
For det kan ende med at man i et meget svagt øjeblik kommer til at købe en rugemaskine

...Og så skal jeg da lige love for at vanviddet tager fart: Det er idag 7 uger siden jeg selv faldt i og købte en lille maskine til 20 æg (og gud ske tak og lov for at jeg ikke fandt en der var større!)
Dags dato render der 33 fantastiske søde små kyller rundt. 8 silker 6 æglægger og 19 mini dotter, der er 14 andeæg i maskinen, en bakke af naboens gule dv orper (jeg bare lige ku ta med hjem sidst jeg var på besøg) står og venter på skruk/plads i maskinen.

Argh... Er ved at få pip

Og jeg har da overhovedet ikke plads!!! ...For de bliver jo ikke ved med at være i den praktiske lille str!
En rugemaskine er skyld i tvangstanker og selvbedrag:
- Man tænker jeg ku da godt lige ha nogen i den race ell farve også
- De sidste 2 dage inden klækning skal man liiiiige se hvordan det går med æggene ca 57 gange i løbet af dagen
- Den gi'r voldsomme humør svingninger og mareridt, hvis der er ændringer i temp ell hvis ikke ALLE lige er klækket dag 21
- Man bilder sig selv ind at omgangskredsen meget gerne vil høre om str på luftblære ell skrukkens temperament
- ... og jeg ku fortsætte
Synes lige at der manglede lidt objektiv info, når man nu står med overvejelserne om indkøb af rugemaskine, det kan jo være svært at tænke klart når resultat er en fluffy lille en med store mørke øjne og pipper henrykt når der er lækkerier...

Uh, der gjorde jeg det igen...

Nogen der har et bud på flere ulemper ved køb af rugemaskine???