Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Rugemaskine advarsel  (Læst 791 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mai-Britt

• Passiv bruger
Rugemaskine advarsel
« Dato: 09 Juni , 2010, 17:16 »
Jeg vil gerne lige benytte lejligheden til at advare svage sjæle mod at lade sig friste af alle de dejlige historier om kyllinger herinde på DFF.
Advarsel                                                  Advarsel                                                 Advarsel
For det kan ende med at man i et meget svagt øjeblik kommer til at købe en rugemaskine  :o
...Og så skal jeg da lige love for at vanviddet tager fart: Det er idag 7 uger siden jeg selv faldt i og købte en lille maskine til 20 æg (og gud ske tak og lov for at jeg ikke fandt en der var større!)

Dags dato render der 33 fantastiske søde små kyller rundt. 8 silker 6 æglægger og 19 mini dotter, der er 14 andeæg i maskinen, en bakke af naboens gule dv orper (jeg bare lige ku ta med hjem sidst jeg var på besøg) står og venter på skruk/plads i maskinen.

*p Argh... Er ved at få pip  *p

Og jeg har da overhovedet ikke plads!!! ...For de bliver jo ikke ved med at være i den praktiske lille str!

En rugemaskine er skyld i tvangstanker og selvbedrag:

• Man tænker jeg ku da godt lige ha nogen i den race ell farve også
  • De sidste 2 dage inden klækning skal man liiiiige se hvordan det går med æggene ca 57 gange i løbet af dagen
  • Den gi'r voldsomme humør svingninger og mareridt, hvis der er ændringer i temp ell hvis ikke ALLE lige er klækket dag 21
  • Man bilder sig selv ind at omgangskredsen meget gerne vil høre om str på luftblære ell skrukkens temperament
  • ... og jeg ku fortsætte

Synes lige at der manglede lidt objektiv info, når man nu står med overvejelserne om indkøb af rugemaskine, det kan jo være svært at tænke klart når resultat er en fluffy lille en med store mørke øjne og pipper henrykt når der er lækkerier...  <. Uh, der gjorde jeg det igen...  ;)

Nogen der har et bud på flere ulemper ved køb af rugemaskine???  ;D

Med venlig hilsen

Mai-Britt

Guld/Blå Randet Dværg Wyandot
Dv wyandotter
Silke
Dv landhøns
+ det løse ;)

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Rugemaskine advarsel
« Svar #1 Dato: 09 Juni , 2010, 17:25 »
HAHAHA *g *g *g
Ja, du er uden tvivl smittet
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #2 Dato: 09 Juni , 2010, 17:34 »
Jeg kender da til en enkelt nyhed mere
Den totale kaos og panikagtige tilstand der starter øjeblikkeligt når maskinen går i stykker <W <W <W
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline John Mejland

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 09 Juni , 2010, 18:10 »
Så har man da bare 3 rugemaskiner, for at, nå ja der er jo nok ikke rigtig plads hvis en fejler, så laver man den 4 til reserve, ok så kan man jo lige bruge den som klækker, for så kan man jo ligge æg i de andre løbende.
Vi kommer ikke på plejehjem når tiden er til det, men i hønse-reservat.
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet
« Svar #4 Dato: 20 Juni , 2010, 22:32 »
Objektiv info, jeg det skal man da love for ;D
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!