Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: hønseprut i gumpen  (Læst 2009 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mygoldens

• Passiv bruger
hønseprut i gumpen
« Dato: 07 Juni , 2010, 15:37 »
Hej, jeg har et par få orpingtonhøner, men især den ene har svært ved at holde sig ren bagi og det ser ikke kønt ud med hønebæ, der bliver siddende i fjerene. Kan jeg klippe fjer og ja, det er vel mere store dun af rundt om gumpen uden det bliver til gene for hønen?

Ja, og nu hvor vi er i gang med at skrive, så havde jeg en stor og rigtig flot orpingtonhane på et år, men pludselig lå han, som om han bare var faldet om på siden og var død. Det har været sket hurtigt for et ene øjeblik galede han og vogtede hønsene og da jeg kikkede ud, så jeg han pludselig lå og var død. Han var helt fin og urørt (ingen rovdyr) og han havde ikke vist nogen tegn på sygdom, men struttede nærmest af sundhed og blev beundret. Hvad mon det kan have været?
Dorthe

lys sussex, orpington, tværstribet plymouth rock, gæs, moskusænder, skotsk højland, golden retriever...jo jo hvor vi ka´....

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: hønseprut i gumpen
« Svar #1 Dato: 07 Juni , 2010, 16:01 »
Ja, du kan godt studse hende bag i.
Hanen? Den kan være død af et hjerteslag, det har vi før hørt om her på forum. *t
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline mygoldens

• Passiv bruger
Sv: hønseprut i gumpen
« Svar #2 Dato: 07 Juni , 2010, 18:05 »
jamen, så vil jeg studse hønemor i rumpen. Ja, jeg tænkte at det må være noget sådan hanen døde af, for den virkede jo ellers så frisk og sund. Jeg gade vide om det er fordi han havde så mange høns at gøre sig lækker over for...det kan jo godt tage pusten helt...
Dorthe

lys sussex, orpington, tværstribet plymouth rock, gæs, moskusænder, skotsk højland, golden retriever...jo jo hvor vi ka´....