Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hønsegård  (Læst 1654 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Nobi

• Passiv bruger
Hønsegård
« Dato: 06 Juni , 2010, 22:45 »
Hej allesammen :D

Vi har snakket om at anskaffe os et par høner :D Hvor mange høner bør gå sammen for at de trives bedst :D Vi har snakket om 2 eller 4 høner ;) Derudover hvor mange m2 bør de have i hønsehus + hvor mange m2 bør en voliere (de har adgang til om dagen) være :)

Mht. volieren læste jeg et sted at man frarådte at putte net i bunden, fordi så kunne de ikke skrabe i jorden. Men tænkte om man så ikke kunne grave nettet ned i jorden istedet, så hønsene har muligheden for at skrabe i jorden :)

Har overvejet Danske Landhøns :)

Og påforhånd tak for hjælpen - Er helt ny så vil gerne vide meget om høns/hønsehold inden jeg anskaffer noget  ;D
Venlig hilsen Nanna

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Hønsegård
« Svar #1 Dato: 06 Juni , 2010, 23:07 »
Høns er en slags gravhunde med vinger. ;) De graver meeeeget dybe huller som de ligger og sandbader i, så der skulle virkelig graves langt ned. Du skal hellere grave nettet udenom langt ned. ca. 40 cm. Og så fliser på ydersiden. Så er man rimeligt sikker. Hvis du skal have danske landhøns vil det under alle omstændigheder være bedst med en overdækket gård, da de meget gerne flyver. Men smukke smukke høns. Jeg har også lige anskaffet mig en flok kyllinger af den slags.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 07 Juni , 2010, 09:22 »
Velkommen på forum, Nanna  :D
Du kan helt sikkert få svar på de fleste (alle?) af dine spørgsmål her. Kik dig godt omkring, se i Galleri under hønsehuse, der kan du se rigtig mange forskellige muligheder. Brug Søg foroven i bjælken og søg på hønsegård eller hønsehus, så vil der dukke en masse tråde op om emnet, og der er også tit billeder i trådene.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline walter

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 07 Juni , 2010, 11:42 »
hej.  je g synes det er en super duber god ide /o med landhøns du skal dog lige have lidt tålmodighed da de er meget svære at skaffe for tiden men det er en meget sund og fodersøgende race.HELD og LYKKE.
@ Henriette du var bare heldig. *f
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #4 Dato: 07 Juni , 2010, 11:52 »
Ja, Walter. Meget heldig. Og nu er der kun 2 tilbage som jeg skal bære ind om aftenen. ;)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)