Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: skruk??  (Læst 2112 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
skruk??
« Dato: 06 Juni , 2010, 22:28 »
Mon hun er færdig med sine kyllinger?? Kyllingerne sidder og pipper efter hende og det tager hun sig tydeligvis ikke af  :o Hun går selvfølgelig sammen med kyllingerne men de følger hende ikke hele så meget mere..

Mutter skruk høre til inde hos Kochinerne - er hun mon klar til at komme hjem til Guldhans??

En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
Sv: skruk??
« Svar #1 Dato: 06 Juni , 2010, 22:38 »
Hvor gamle er kyllingerne. Mine skruk plejer at starte æglægning igen , og dermed vise at kyllingerne skal klare sig selv efter ca. 6 uger. Noget tyder på at tiden nærmer sig for din skruk
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
« Svar #2 Dato: 06 Juni , 2010, 22:56 »
Mutter skruk har lagt et æg for nogle dage siden - og har siddet på pinden siden da.. Kyllingerne er 4½ uge gamle
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling

Offline Vecht

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 07 Juni , 2010, 06:48 »
Jeg har samme problem - vores Sussex er bare 4 uger gamle og i går havde hønsemor lagt et æg. Og da vi i går aftes sammenførte mor og børn med hønsefar fløj alle 4 unger op på pinden? Det syntes jeg også er for tideligt - eller hvad?

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 07 Juni , 2010, 09:35 »
Velkommen på forum, Charlotte  :D
Jo, det er tidligt, men de er åbenbart klar. Jeg har også kyllinger på den alder, der sover på pind sammen med deres mor, og så har jeg et andet kuld, der er ca. to uger ældre, der først lige er begyndt at sove på pind....så deeeet.  ;D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Vecht

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 07 Juni , 2010, 09:49 »
Tak Marianne! Det er jo et fantastisk forum  :) Jeg skal dog lige finde ud af at manøvre mig rundt! Jeg fandt en anden tråd... som tydeligt siger at det åbenbart er meget normalt. Jeg er nok bare pylret  ;D

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #6 Dato: 07 Juni , 2010, 09:56 »
Her på forum er det OK at være en hønemor M/K, det er de fleste af os nok  ;)
Spørg endelig løs, hvis du har brug for hjælp til at finde rundt eller andet. Alle medlemmer her er utrolige rare og hjælpsomme, og vi har altid en rigtig god tone  /o /o /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk