Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Er det muligt at fjerne flyve fjer fra høns ?  (Læst 5647 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lassechr

• Passiv bruger
Er det muligt at fjerne flyve fjer fra høns ?
« Dato: 03 Juni , 2010, 12:10 »
Hej er der nogle der ved om det er muligt at fjerne flyve fjer fra en høne og eller hvordan ???

Offline madsen

• Passiv bruger
Sv: Er det muligt at fjerne flyve fjer fra høns ?
« Svar #1 Dato: 03 Juni , 2010, 12:21 »
Hej Lasse.
Har du problemer med at holde hønsene inde i hønsegården, kan du klippe flyvefjerene på den ENE vinge ca. 5 - 10 cm. inde, <S alt efter hvor lange de er. *e
Hilsen Lene.
Brahma, Silker.
 I stor race.

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #2 Dato: 03 Juni , 2010, 12:28 »
Du kan godt fjerne svingfjerene. Så flyver den meget skæv og kan ikke holde balance. Men ikke noget med at rykke i fjerene, det er dyrplageri. Såfremt det IKKE er nye fjer med blod indeni nederste stykke, så kan du forsigtig klippe svingfjerene af på den ene vinge. Lad 3-4 cm "stuppe" være. Denne metode kan jeg dog ikke anbefale hvis det er en høne der går med kyllinger. Dog syntes jeg det ser ret grimt ud. Af samme grund har jeg forladt de lette flyvske racer og opdrætter nu kun Oprington i stor race, men så blot i flere farver.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #3 Dato: 03 Juni , 2010, 12:47 »
Jeg har kunnet nøjes med at stække mine dværge en enkelt gang. Ganske vist er svingfjerene for længst vokset ud igen, men de lader til at have glemt alt om at flyve i mellemtiden. Men nu kan de heldigvis godt hvis det skulle blive nødvendigt.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline lassechr

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 03 Juni , 2010, 13:14 »
Hej Lasse.
Har du problemer med at holde hønsene inde i hønsegården, kan du klippe flyvefjerene på den ENE vinge ca. 5 - 10 cm. inde,  alt efter hvor lange de er.

Er det inde fra eller ude fra man klipper de 5 til 10 cm ?