Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nu er der gået skruk i det hele.  (Læst 1560 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline John Mejland

• Passiv bruger
Nu er der gået skruk i det hele.
« Dato: 02 Juni , 2010, 11:59 »
Nu har jeg da rigtig fået skrukhøns, der ligger en hvor der skulle komme kyllinger i morgen eller fredag,
men der er kun en æg med pip i, øv.
Så var der lige 2 der lagde sig skruk i går, desværre er befrugtningen ikke ret god på mine egne æg, næste gang skal der klippes og studses.
Skulle der være nogen der har eller får orpington kyllinger i overskud, her en af dagene her i nærheden er jeg da køber, farven er uden betydning. Nå ja et ar håndfulde æg kunne jo også have interresse, skal være rene orpington..
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
Sv: Nu er der gået skruk i det hele.
« Svar #1 Dato: 02 Juni , 2010, 12:25 »
Der kan sagtens være liv i de æg som ikke siger noget endnu.. Jeg har lige haft samme problem - 1 æg ud af 6 æg sagde pip på 21. dagen.. De andre først på 23. - 25. dagen  ;D
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 02 Juni , 2010, 12:52 »
Jeg har nogle, der startede klækning i går og stadig er i gang, de skulle være klækket d. 30. Men lige netop denne skruk har også ligget så underligt "højt" på æggene, hvor de andre har ligget mere dyne-agtigt. Jeg ville ikke være så bekymret, du kan evt. lyse æggene, for godt nok vil der være meget fulde og med stor luftlomme, men du vil højst sandsynlig kunne se liv.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tina Taomina

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 02 Juni , 2010, 15:21 »
Den der med pip-lyde holder ikke i byretten  ;) jeg har sendt morse tegn prikket og lyttet som en gal til mine 4 æg. Ikke en lyd har der været så sent som igår. Idag er der 2 klækkede og hul på det 3. Æg. Hold ud.
Til gengæld kunne jeg høre en ny meget Kær og klukkende lille lyd fra skrukken so
 sagde mig at hun passede ekstra godt på. Jeg tænker at hun både kunne høre og mærke hvad jeg ikke kunne.
Knus fra Tina med
0,1 Stor hvid silke
0,1 Blå orpington
0,1 Blå silke
0,1 Maran
0,1 Sort orpington
0,1 Blå Austraulorp
0,1 Amrock
4,1 Børn
1,0 Ægtefælle