Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Handyman kursus?  (Læst 1461 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Handyman kursus?
« Dato: 30 Maj , 2010, 13:07 »
Jeg er totalt handyman wannabe- der er en million projekter jeg gerne vil lave selv. Men jeg er simpelthen en klovn til det med værktøj. Kan man gå på kursus et sted og lære at lave sit eget hønsehus og andre livsnødvendige ting?
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline JanR

• Passiv bruger
Sv: Handyman kursus?
« Svar #1 Dato: 30 Maj , 2010, 13:19 »
Jeg tror bare man skal gå i krig.. Hønsene gider godt bo der selv om det sku blive lidt skævt.
Og du har jo et dejligt sted der bag hækken /o... Det er et skønt syn med høns der kommer farende ned over plænen når der kommer gæster /o.

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 30 Maj , 2010, 14:47 »
Jan ..ikk den store tiltro du har til Johannes byggeevner ...siden resultatet skal gemmes bag hækken  <H
Med venlig hilsen Søs

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
« Svar #3 Dato: 30 Maj , 2010, 17:59 »
Sådan et kursus går jeg på - på 20. år  /o /o Det hedder ægteskab  *g *g *g *g

Ej - spøg til side  ;) Man kan få lidt inspiration her http://www.aalborgbibliotekerne.dk/Temaer-10.aspx?ProductID=PROD832&pid=442
og her kan man gå på kursus af og til: http://www.silvan.dk/templates/DT_InfoPage_Narrow____16444.aspx

Jeg synes selv at man lærer mest ved "at gå til hånde" og ellers bruge nettet - der er faktisk en del gør-det-selv-forums, sikkert også nogle med flinke medlemmer som kan guide en nybegynder lidt.

Det kan knibe lidt med at få materialekendskab (hvilke byggeplader findes der, og hvad er de gode til? fx) men der kan man fx få hjælp i Gør-det-selv-Bladet som har mange gode guides (kan lånes på biblioteket, hvor bibliotekaren også kan søge artikler om bestemte projekter - byg hønsehus - og de omtalte materialeguider).

Og så gælder det ellers bare om at prøve, prøve, prøve. Bliver det helt skævt kan man jo bare gemme det bag hækken  ;)   
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 30 Maj , 2010, 18:06 »
Angående materialer, så lån den bog på biblioteket der hedder: "træ og træmaterialer" den er rigtig god til guide, men er meget meget tør i det. Du lærer til gengæld om brug af forskellige træmaterialer i forskellige miljøer :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #5 Dato: 30 Maj , 2010, 18:16 »
Jeg tror Jan hentyder til at jeg har en lærkehæk der deler haven og bagved den er hønsehuset ;D... Ja det håber jeg da *g
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline JanR

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 30 Maj , 2010, 20:30 »
Jan ..ikk den store tiltro du har til Johannes byggeevner ...siden resultatet skal gemmes bag hækken  <H

Ja nu har jeg jo set hvor hønsene holder til ;D.. Nemli bag en lærkehæk.
Så ikke et ondt ord om Johannes byggeevner...

Har set et rigtig pænt gult legehus idag til 400kr.. Det var jo osse en mulighed.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #7 Dato: 30 Maj , 2010, 20:50 »
Jeg er totalt handyman wannabe- der er en million projekter jeg gerne vil lave selv. Men jeg er simpelthen en klovn til det med værktøj. Kan man gå på kursus et sted og lære at lave sit eget hønsehus og andre livsnødvendige ting?
Øh, er der noget jeg har overset - er det ikke derfor man gifter sig? Ulønnet Handyman i huset /o
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline ulla

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 30 Maj , 2010, 21:11 »
ankerine desværre følges det ikke altid ad , jeg blev handy af tvungen nød, ;D efter at have set på min håbefulde bedre halvdel i 2 dage prøve at samle og opsætte en tremmelåge til trappen ( fåes i to dele med 2 beslag og 4 skruer ;D) da indså jeg at på det felt måtte jeg vist overtage , til gengæld er han en haj til elektriske dimser til computer og lyd og billeder og så er han uovertruffen på en havetraktor  :P men så har jeg fået lært mig mange (for kvinder) unyttige ting. så johanne fat hammeren og saven og i gang  men husk førsthjælps kassen det utroligt så mange ting man kan rive sig på i starten.
0,2 dorking
0.1 kæmpe jersey
1,5 amrock
16 grunlaegere
1,0 land kanin
1.1.skotsk terrier
1,0 irsk terrier
0,2 ,5 staldkat
3.1 heste og ponyer
1.2,19 moskusænder
mand og to piger (de nægter at blive kataloggiseret som dyrene ;-)

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 30 Maj , 2010, 21:35 »
Learning by doing - with at twist of patience ........

Jeg er ud af en håndværkerfamilie - men det blev jeg aldrig : mit stolteste sløjd projekt blev mobbet i jorden af faderen , så tømrer/snedker  nix. Jeg hadede jord under neglene , så murer og des lignende  nix. Elektriker havde jeg ikke lige smidigheden til   nix. Osv osv.
Først for 10-12 år siden fik jeg eget hus , så var der ingen vej uden om at prøve. Et råd går dog igen ved alle håndværkerne i familien : se på hvordan de gør. Så jeg har stået og glanet mangt en håndværker tynd i nakken , og så lige pludselig falder ti øren  åååååhh nå sådan  <J

Og køb ordentligt værktøj , hellere vente og spare de sidste par sedler sammen og få kramsager end noget der opgiver lørdag eftermiddag når alt er lukket.

Bladet Gør det selv er også lærerigt og gratis til låns på biblioteket.  /o

hanegalgak
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?