Vi har lige indleveret 10-12 blåmejseunger på en vildtplejestation. Vi så under morgenkaffen at en af udendørskattene tog en blåmejse
, så vi koblede spion-redekassen på fjernsynet og måtte konstatere at der blev fodret med væsentligt længere mellemrum end tidligere. Så det var VORES blåmejse, der blev til missemad
. Jeg ringede så til vildplejestationen hvor en venlig dame tvivlede på at den tilbageværende forælder kunne klare opgaven trods fodring. Men vi var velkomne til at indlevere dem til opfodring (de er ca. 8 dage gamle). Nå, vi skruede kassen ned under angreb fra den voksne mejse og kørte til Mern. Her blev de små fingerbølstore pippere installeret i en varmekasse. Der var også rålam og ugleunger i lokalet. Herligt at nogen giver sig tid til at gøre en indsats for de vilde dyr, der har trange kår i vort moderne samfund. Ih altså - jeg vil være vildtplejer når jeg bliver stor - øh - pensionist
.
Sikken god beretning. Og ja! Hvor er det dejligt at der er nogen der vil tage sig af nødstedste dyr, også selv om det "bare" er et kuld blåmejseunger eller en forladt gæsling. Jeg blev også meget overrasket over at vildtplejestation Ll. Valby i Roskilde ville køre 40 km. hjem til os med 1 times varsel, for at hente en forkommen gæsling med tynd mave. Storhjertede mennesker findes heldigvis stadigvæk

.
Vi har i øvrigt fået en tilbagemelding på den lille gæsling. Efter et par timer under varmelampe, var den begyndt at spise og så nu ud til at befinde sig vel. Dejlige nyheder, da den så noget forkommen ud, og den havde så tynd mave, at det rendte ud af enden på den

.
Jeg kom den i kyllingernes hønsehus, da jeg ellers ikke vidste hvor jeg skulle gøre af den i farten. Måske ikke så klogt pga. bakterier, lopper osv., så jeg har efterfølgende skiftet gruset og vasket hønsehuset ned med Rodalon.
Her er et billede af den lille gæsling - sød ikke?