Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor længe i rugemaskine?  (Læst 3338 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Delodia

• Gæst
Hvor længe i rugemaskine?
« Dato: 26 Maj , 2010, 20:23 »
Mine første kyllinger er klækket, og jeg er bare helt oppe at ringe over de små mirakler. Det er så svært at forestille sig, at de for præcis 3 uger siden blev stillet foran min hoveddør af post DK som rugeæg.  :D

Anyway, Hvor længe må jeg havde kyllingerne i rugemaskinen efter de er klækket?
De første er klækket her til morgen, og de fleste er tørre. Jeg vil dog gerne have dem alle i maskinen, indtil de sidste er klækket (sandsynligvis i løbet af aftenen eller natten), så er det ok at der for de først ankomnes tilfælde går mere end 24 timer, i en rugemaskine hvor der er 80% luftfugtighed?

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
Sv: Hvor længe i rugemaskine?
« Svar #1 Dato: 26 Maj , 2010, 20:28 »
Du kan sagtens lade dem være til i morgen tidlig. Med så høj fugtighed behøver du ikke give dem noget, de behøver ikke spise eller drikke det første døgn, da de forbruger det sidste af blommesækken.
Mvh Marianne

Delodia

• Gæst
« Svar #2 Dato: 26 Maj , 2010, 21:39 »
Super! jeg var blot i tvivl om de kunne ånde med den høje luftfugtighed.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #3 Dato: 26 Maj , 2010, 21:42 »
Min rugemaskine kører på 25. dag !!
Der ville ha ligget en kylling på vej ud nu hvis ikke jeg var gået i panik og havde hjulpet den ud ! Det døde den af  <W <W <W Gør det aldrig mere !

Ægget var startet under skrukken men endt i maskinen.
Lad endelig din maskine køre lidt ekstra og prøv at pippe til æggene for at checke liv.

Offline Mercedes

• Passiv bruger
    • www.123hjemmeside.dk/benz
« Svar #4 Dato: 27 Maj , 2010, 10:09 »
Jeg plejer at tage dem ud når de er tørre.
Dog mindst 2 ad gangen, så de ikke er helt alene i kassen, og jeg lader altid 2 blive tilbage så de kaan "pippe" de andre ud af æggene.
Held og lykke med de små.
Mercedes
0,1,3 sort silker, 1,1,2 Blå silker, 0,6 Perlegrå silker, 0,1 vildtfarvet silker, 1,1,sølvfarvede silker, 0,1, hvid silke, 0,1 gul silke, 2,6, hvid Dv. Silker, 0,0,8 Brahma, 1,0 græsk gadehund, 1,2,7 katte, 0,1 Dansk Varmblod, 1,2 børn, samt en dejlig hønseglad mand.

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #5 Dato: 27 Maj , 2010, 11:47 »
Jeg tager normalt også kyllinger ud nogle gange, også helst flere ad gangen, og helst en kylling tilbage i maskinen.
Så i løbet af en klækning kan jeg godt tage kyllinger ud en 3 gange.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.